Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc lc zeta op mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12493 - 70cc lc zeta op mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peturrr 2-10-2003 12:52 Print topicpost
Posts: 199
ik zit met het volgende probleem:

setup:
70cc zeta lc
18mm dellorto
techno

die zeta is dus een zelf circulerend systeem waarbij de warme vloeistof omhoogstijgt en de koude eronderin loopt.

nou is het probleem als volgt:

HIJ WORDT TE HEET!!!!!

de cilinder die kookt zowat en dan is de radiateur nog maar voor de helft warm.

nou d8 ik erover om er een benzine pomp van een motor tussen zetten. die heeft maar een 8mm doorgang maar pompt 60liter/min erdoorheen en aangezien er maar een litertje in zit gaat het toch 60x in de ronten.

hoe denken jullie hierover??

andere suggesties welkom!
 
blablablablabla

bart de schakelgek 2-10-2003 13:16 Print reply

Posts: 5987
Quote:

nou d8 ik erover om er een benzine pomp van een motor tussen zetten. die heeft maar een 8mm doorgang maar pompt 60liter/min erdoorheen en aangezien er maar een litertje in zit gaat het toch 60x in de ronten.

hoe denken jullie hierover??



andere suggesties welkom!


Dan gaat ie TE snel, kan het water geen warmte opnemen, ik denk dat je afstelling gewoon niet klopt, euhm hoe zat het nou... ik denk dat als ie te arm staat dat ie dan te warm word, weet ik niet zeker, dus grotere sproeier een idee?

of misschien is je radiateur te klein/te groot?

verstopping in de koelvloeistof slangen (zou ik raar vinden maar het is maar een idee)

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 2-10-2003 13:16
 
Limburger
Knoxville 2-10-2003 14:00 Print reply

Posts: 1454
60 Liter per minuut is best veel Is dat niet 6 liter per minuut?
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Rtm 2-10-2003 14:15 Print reply

Posts: 784
Zo'n zelfregulerend systeem, mogen daar ook bochten in de slangen zitten?

Als ik beetje logisch nadenk moet je bij zo'n systeem alles perfect in orde hebben anders werkt het gewoon niet goed genoeg

Hangt die radiateur dan wel kaarsrecht boven je cylinder?
no-offence, maar het lijkt mij zon flut-systeem
 
master of disaster_rs50 2-10-2003 14:16 Print reply
Posts: 1839
1liter per sec. ,denk dat je dan alvast dikkere slangen kan aanschaffen.
Maar inderdaad,of hij is staat te arm afgestelt,of je leidngen/radiatuer zijn dicht gekalk,of je reguleer systeem zelf is niet helemaal top meer,kweet niet of daar uberhaup nog iets van een xtra pompje inzit ofzo??
Maar als ik m'n pomp (@ rs) uitzet,dan word ie ook kopend heet,het lijkt mij gewoon dat het systeem zelf niet werkt



Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 2-10-2003 14:18

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 2-10-2003 14:19
 
lalalalalala i can't hear you
bart de schakelgek 2-10-2003 14:26 Print reply

Posts: 5987
zit geen pomp op, het water verdampt zeg maar, en doordat het afkoelt in de radiator zakt het weer, zo circuleerd het,

te arm of knik in jeleidingen of dichtgekalt, radiator verstopt zoiets moet je denken
 
Limburger
Hans F 2-10-2003 15:57 Print reply
Posts: 4326
ik zou dan eerder een electrische koelvloeistof pomp nemen ipv een benzinepomp.

Gebruik je de originele zeta radiateur + slangen?
 
peturrr 2-10-2003 19:12 Print reply
Posts: 199
ja gebruik alles orgineel wat erbij hoort.

nee hij is niet te arm afgesteld dat cker niet.

het ciculeert ook wel maar niet snel genoeg zegmaar hij word gewoon te heet voordat het omhoog loopt de radiateur in.

die 60liter de minuut vondt ik ook al te veel en ja het is echt 60liter als er weinig druk op staat dan he.

heeft er iemand een foto hoe zo'n vloeistof pomp eruit ziet??



Dit bericht is ge-edit door peturrr op 2-10-2003 19:14
 
blablablablabla
koen-z 2-10-2003 19:15 Print reply

Posts: 3702
ik ben oook op zoek naar een lc voor m'n mt, maar kgaat er denk een 12v pompje opzetten ofzo.
 
Pistonpen Paultje 2-10-2003 19:16 Print reply

Posts: 8678
De beste optie is niet, een pomp instaleren ofzo...

Nee, de beste optie is: eraf schroeven en aan mij geven/ruilen voor malossi.

Hoe kom je bijgod aan zon ding
 
peturrr 2-10-2003 19:16 Print reply
Posts: 199
ja daar ben ik ook naar opzoek maar ken weinig soeps vinden!

 
blablablablabla
koen-z 2-10-2003 19:19 Print reply

Posts: 3702
ja connecties hea...
 
Pistonpen Paultje 2-10-2003 19:21 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peturrr

ja daar ben ik ook naar opzoek maar ken weinig soeps vinden!



Wat zoek je dan? Een malossi of een 70 zeta (LC)?

Je hebt toch al een LC'tje??
 
peturrr 2-10-2003 19:22 Print reply
Posts: 199
die mb stond in de schuur bij een gozer die ik ken

alles gestaalt en gecoat en monoveer in laten bouwen alles erop en eraan alleen ontsteking was stuk dus voor prikkie gekocht

 
blablablablabla
Honda_mbiloss [Emiel] 2-10-2003 19:43 Print reply

Posts: 3697
heb der dus ok 1. Maar je zou der zo wel mee kunne rijden. Is er namelijk voor gemaakt. Cilinder kost btw 100 euro nieuw. Heb pas een zaak ontdekt die ze nog heeft.
 
Pistonpen Paultje 2-10-2003 20:16 Print reply

Posts: 8678
wo??
 

Dit topic is 1650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved