Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - GPR of DNA?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1244 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12486 - GPR of DNA?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rtm 2-10-2003 14:10 Print reply

Posts: 784
koop de DNA !!!!
Scooters zijn VET


....

Komop man, je vraagt op het BROMMERforum of je beter een schakelbrommer of een SKOETERTJE kunt kopen....

Nou, koop dan die DNA maar
 
bart de schakelgek 2-10-2003 14:29 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

En een GPR kan je besturen, een scooter niet.


wat ik zei, ik heb erop gereden, veeeel te zwaar, niet fijn in bochten

en rtm is origineel
 
Limburger
wessel 2-10-2003 14:55 Print reply
Posts: 119
mijn NSR weegt volgends mij vol iets van 120kilo of meer dus gewicht zal het niet zijn,
wat ik denk is dat de DNA,
aangezien deze bredere banden heeft en lager is een betere wegligging zal hebben,
kosten en duurzaamheid van de onderdelen is op zich geen probleem,
wat kwaliteit is het toch wel en geld gaat het ook zat kosten

het is vooral de blokophanging van de DNA en de versnellingsbak van de GPR waar ik mn twijfels bij heb kwa dat vermogen, heeft iemand hier meer ervaring mee?

en beide zullen sowieso wel over de 120 gaan hoor
 
bart de schakelgek 2-10-2003 15:02 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wessel

mijn NSR weegt volgends mij vol iets van 120kilo of meer dus gewicht zal het niet zijn,
wat ik denk is dat de DNA,
aangezien deze bredere banden heeft en lager is een betere wegligging zal hebben,
kosten en duurzaamheid van de onderdelen is op zich geen probleem,
wat kwaliteit is het toch wel en geld gaat het ook zat kosten

het is vooral de blokophanging van de DNA en de versnellingsbak van de GPR waar ik mn twijfels bij heb kwa dat vermogen, heeft iemand hier meer ervaring mee?

en beide zullen sowieso wel over de 120 gaan hoor


AHUM nsr 120kg?? lijkt me raar, heb er zelf geen maar een mb weegt nog maar net 80 85 daar ongeveer, dan zal een nsr echt niet meer dan 90 95 kilo wegen

en dat de kleiner is en daardoor betere wegligging heeft vergist je je ook in, is dus zeker niet, het is niet alleen het gewicht bij de dna, maar vooral ook gewichtsverdeling, positie van de rijder en de grootte van de wielen

dna gaat moeilijk over de 120 dat zeg ik je alvast, als je hem "opvoert" dus vario cil uitlaat carb etc dan misscien 110 of zoiets, maar je moet echt gaan tunen wil je over de 120
maar ik zeg niet dat de derbi dat ook 1,2,3 doet hoor, zal ook moeite kosten

versnellingsbak bij derbi zit wel snor hoor, schakelt wel ok en gaat echt niet kapot

geloof mij: goede banden (van gpr kunnen evenbreed en volgens mij wel breder zijn dan dna) goede remmen, goede vering dus niet verrot: wegligging van gpr zal je beter bevallen dan dna

probeer iemand te vinden die er van allebei 1 heeft, rij een rondje en als je dan nog steeds twijfelt dan ben je gewoon hersendood of zo

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 2-10-2003 15:03

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 2-10-2003 15:03

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 2-10-2003 15:04
 
Limburger
wessel 2-10-2003 16:13 Print reply
Posts: 119
droogewicht van NSR is 98kilo, dus met volle tank en accesoires komt dat wel in de buurt van 120 kilo

en ik weet niet of je gelezen had wat voor'n setup's daaronder komen?

de dna zou een 70cc malossi MHR team speed cilinder krijgen, deze cilinder haalt ongetuned makkelijk een 20pk cker i.c.m. jolly moto,

en is een getunde 80cc MHR niet wat veel voor de versnellingsbak, want deze zal high-end getuned en gereden worden...?
 
Hans F 2-10-2003 16:18 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wessel

droogewicht van NSR is 98kilo, dus met volle tank en accesoires komt dat wel in de buurt van 120 kilo

ACCESOIRES? EEN NSR WEEGT TROUWENS DROOG 92 KW + 10 LITER BRANDSTOF, 0,8 LITER MOTOROLIE + 1,5 LITER 2T OLIE KOM JE NIET ECHT AAN DE 120 KG

en ik weet niet of je gelezen had wat voor'n setup's daaronder komen?

de dna zou een 70cc malossi MHR team speed cilinder krijgen, deze cilinder haalt ongetuned makkelijk een 20pk cker i.c.m. jolly moto,

FOCKING BULLSHIT, EEN SPEED OP PIA HAALT ONGETUNED EN MET LAAGTOERIGE LOLLY ECHT NOOIT DE 20PK. ECHT EEN SLECHTE COMBI!

en is een getunde 80cc MHR niet wat veel voor de versnellingsbak, want deze zal high-end getuned en gereden worden...?


owja bredere banden= slechtere weglingging

over derbi blokken weet ik niks

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-10-2003 16:21
 
Hans F 2-10-2003 16:20 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

[...]


Idd om de 100km zuiger vervangen? Sure
Neem een koudere bougie dan brand je je zuiger niet weg


Oja: en ga niet op zo'n wannabee schakel dna rijden, maar koop gewoon die gpr!


Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 2-10-2003 14:21


euhm ik vond het bij mij ook al lang dat m'n zuiger 350 meeging....
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-10-2003 16:20 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wessel

droogewicht van NSR is 98kilo, dus met volle tank en accesoires komt dat wel in de buurt van 120 kilo

en ik weet niet of je gelezen had wat voor'n setup's daaronder komen?

de dna zou een 70cc malossi MHR team speed cilinder krijgen, deze cilinder haalt ongetuned makkelijk een 20pk cker i.c.m. jolly moto,

en is een getunde 80cc MHR niet wat veel voor de versnellingsbak, want deze zal high-end getuned en gereden worden...?





oh ja mijn mening :
GPR!!!!
zijn echt relaxte dingen, kheb er allebei op gereden en DNA is gewoon gaar ding man serieus

GPR is daarnaast ook supersnel en bovendien ook echt praktisch enzo
 
nobody fuck with us!!
Caïn 2-10-2003 16:27 Print reply

Posts: 146
GPR!!, die dna ziet d'r uit alsof ie gekrompen is in de kookwas.
 
Magneet Thunderbird
Blukaap 2-10-2003 16:39 Print reply

Posts: 10006
Ik zou een DNA pakken, wel met een wat meer gebalanceerde setup (Hebo NG en C16/C20 oid, beetje 2e hands onderdelen zoeken).

Al is het maar om eens wat anders te proberen .
 
Bastila is lief
clkdtm 2-10-2003 16:40 Print reply

Posts: 121
jezus man kom op een DNA is iets voor mensen die lui zijn en niet kunnen/willen schakelen!
ik vind dat een dna een schande is voor schakelbrommers (persoonlijk vind ik dat)
koop een GPR die is veel bruter man
 
ties 2-10-2003 17:13 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wessel

droogewicht van NSR is 98kilo, dus met volle tank en accesoires komt dat wel in de buurt van 120 kilo

en ik weet niet of je gelezen had wat voor'n setup's daaronder komen?

de dna zou een 70cc malossi MHR team speed cilinder krijgen, deze cilinder haalt ongetuned makkelijk een 20pk cker i.c.m. jolly moto, jahoor 20 pk met een 70!!! ongetuned nogwel. dan is et een cilinder van een crosmoter af.

en is een getunde 80cc MHR niet wat veel voor de versnellingsbak, want deze zal high-end getuned en gereden worden...?
waarom zou de bak et niet houden, is echtwel sterker als een scooter.


 
mikey 2-10-2003 17:26 Print reply
Posts: 2392
je moet zeker geeen dna kopen, k heb er eentje getotalled

ding valde rijdend aan 50 op zijn kant en frame was gedeukt en poten waren krom

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
damage 2-10-2003 17:26 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

die eigenlijk 74cc is

maar kijk: bij schakel opvoeren is het andere cil, andere carb uitlaat en tandwielen

bij scooter opvoeren: cilinder, carb, uitlaat, vario, koppeling, rolletjes, krukas, vsnaar die om de 2 weken knapt, vertanding, om die goed hard te laten lopen is duurder ivm schakel

en natuurlijk vind ik je een v*eze vu*le fl*kker als je overstapt van schakel naar scooter maar dat snap je wel


Is 78, nogwat cc, boring is 50mm, vergis je niet...

Ik denk dat de DNA wel wat vetter zou gaan wat pk betreft, maar 20 untuned...zeker niet met jolly moto.

GPR zal wel fijner rijden, is een schakel(persoonlijk vindt ik dat een pluspunt) wielen groter, houding beter, veerweg langer...ik denk dat bij allebei het zwaartepunt wel redelijk laag zal liggen hoor...

DNA rijdt ook vervelend als je wat langer bent, zeker wat bochten betreft...

Voor DNA is wel wat meer te krijgen aan onderdelen 2ehands, dat is misschien ook wel belangrijk? Maar vario- zooi enzo hoef je bij een schakel niet allemaal te kopen, dus dat zou wel weer aardig aan geld schelen...

En zuigers gaan echt wel langer mee dan 100 km hoor....cilinders zijn bijna onverslijtbaar als je er goed mee omgaat...
 
pim 2-10-2003 17:41 Print reply
Posts: 46
dna heeft klote gewicht verdeling, omdat het blok achteraan hangt zeg maar. Koop een GPR man! Ben je gek ofzo?!
 

Dit topic is 5275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved