Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia af1, met rv4 blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12467 - Aprilia af1, met rv4 blok.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Superfunk 2-10-2003 21:41 Print reply

Posts: 1442
Ik vindt hem nu namelijk al vrij zwaar vertand, want 55 in ze 2 met opzich weinig toeren.
Misschien dat iemand even zou kunnen zeggen wat hij met ze orginele cilinder voor tvw heeft?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Soepkip 2-10-2003 21:41 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Superfunk

Ik heb nu dat probleem opgelost.
Nu het volgende, ik heb aardig verstand van de honda blokken, maar niet van aprilia.
Ik rijdt nu met twv 12-36, maar hij trekt ze 3 en 4 niet(en ze 1 slecht en 2 met moeite, rijdt dus ook 55 in ze 2 ofzo na lang doorjanken.)
Maar wat is nu een mooie twv voor een af1?
Ik dacht zelf aan 12-45 ofzo?
Misschien dat iemand het weet, ga er maar van uit dat de cilinder op een 50 sneltje lijkt.

En nog even een vraagje tussendoor, waar zit de olie toevoer voor het blok?En de koelvloeistof aftap bout?
heb een beetje zitten zoeken, maarja er hangt bij mij van alles aan het blok.



Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 2-10-2003 21:34


Ik heb nu 12-40 en ik rij 90-95 met een 50snel (GE2).... Maak niet echt overtoeren, 11,5K in ze 4 volgas en dat houdt ie gewoon een half uur achter elkaar uit, easy.
Dus 45 is denk iets teveel, moet je 42 ofzo doen, 44?

Olietoevoer voor het blok zit zegmaar rechts, uhm, boven die plek waar je slangen van en naar je radiator gaan
Je oliepompje zit daar onder dat klepje, uh, heb je nog een kabeltje naar je oliepomje toe? Nou, daar dus, lol.

Ik heb laatst ook me kvs afgetapt... kon geen bout vinden dus heb gewoon lomp dat "klepje" (zit met 2 inbussen vast) losgechroeft van het blok, dus van het pompje zegmaar, en dan loopt het er wel uit, zeker als je je dop eraf haalt (van je radiateur).

Trouwens... ik wil dat achtertandwiel van j... oh, wacht, sales, ik inbox je wel
 
Daan Da Man 2-10-2003 21:42 Print reply
Posts: 2064
khad zelf 13 45... op me futura met 65cc eurokut met alles origineel op bosuitlaatje na...

olie toevoer zit rechtsvoorin. zit een kapje overheen, met 2 inbussen vast.
 
Superfunk 2-10-2003 21:46 Print reply

Posts: 1442
Ow oke dan ga ik ook 13-45 doen, aangezien ik 12 voor te klein vindt, en lichtelijk in achterbrug hakt.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Daan Da Man 2-10-2003 21:48 Print reply
Posts: 2064
kgeloof dat 45 achter ook de enigste maat is dat je zo een mooi tandwiel voor kan krijgen: zo met van die tanden
geen ovale gaten
 
Superfunk 2-10-2003 21:51 Print reply

Posts: 1442
Haha oke, we zullen even zien wat de brommerboer heeft liggen.
Moet ook nog pakkingen halen, voor de cilinder kop(wil hem even lostrekken om te zien hoe dat cilindertje er nu uit ziet).
Maar zit er in die kop gewoon een honda achtige pakking(idde als nsr)of gewoon 1 met zo'n rubberen ring?

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 2-10-2003 21:52
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Superfunk 5-10-2003 23:36 Print reply

Posts: 1442
Nou me af1 is nu compleet gespoten, en nieuwe ophangpunten gemaakt.
Maar nu een ander probleem.
Ik heb namelijk dat hij ze 3 en 4 niet trekt(rijdt 55 in ze 2).
Het is zo dacht hij bij een bepaald toerental echt gigantisch trilt(alles trilt gewoon los), maar voor en na dat toerental heeft hij nergens last van.(geen trillingen.)
Hij trekt ze 3 niet omdat als ik overschakel hij in het toerental komt waar hij hevig trilt.
Zou het kunnen dat ik dat toerental heel erg merk, doordat hij zich er niet uit kan trekken?(door de te zware vertanding?
En wat kan het zijn?
Het is bv alleen maar rond de 7000 toeren.
Daarvoor en daarna gewoon een mooi nijmachintje.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Soepkip 6-10-2003 0:25 Print reply

Posts: 1339
je hebt een koppakking van 'metaal' en een rubberen O-ring voor de KVS.

Dat trillen snap ik niet helemaal, dat had ik met mijn DT ook toen ik er een Proma op had en ineens veel meer toeren kon maken. Maar dat was dan ook alleen in de hele hoge toeren, niet bij de 7000 ofzo, dus dat was gewoon de balansas.

Mijn AF-1 heeft geen last van zo ineens heel erg trillen, maar ik mijn kappen wel met alle boutjes vastdoen, anders trillen die ook los

Maar uhm, 13:45 is toch niet zo zwaar?
Ik heb 12:40 met m'n 50snel en daarmee kan ie 11.5k toeren maken in z'n 4! (oke, met klein beetje irritante koppeling door ranzige blokolie).
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 0:26 Print reply

Posts: 7007
mja dat zul je toch echt moeten proberen , lijkt mij van wel eerlijk gezegd, maar ook niet met slippende koppeling en dan bergaf ofso?
dan weet je t zeker
 
nobody fuck with us!!
Superfunk 6-10-2003 8:45 Print reply

Posts: 1442
Nee maar ik heb zelf alleen maar honda's gehad, dus wist niet welke twv voor een af1 normaal was.
En dat trillen is echt heel vaag, maarja daarvoor en daarna rijdt hij heel soepel.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
bart de schakelgek 6-10-2003 11:05 Print reply

Posts: 5987
trillen, ik denk gewoon je balansas, of krukaslager helemaal gaar? maarja dan gaat ie denk ik niet trillen, gewoon koppelingskap eraf halen en de zooi eens goed bekijken
 
Limburger
Superfunk 6-10-2003 12:15 Print reply

Posts: 1442
Het vreemde is dat dat trillen maar in een bepaald toeren gebied is, met een belans as die dan verkeerd zou staan, zou ik moeten hebben dat hij in alle toeren trilt.
Maar dat doet hij niet.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
vinnie 6-10-2003 12:33 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

je hebt een koppakking van 'metaal' en een rubberen O-ring voor de KVS.

Dat trillen snap ik niet helemaal, dat had ik met mijn DT ook toen ik er een Proma op had en ineens veel meer toeren kon maken. Maar dat was dan ook alleen in de hele hoge toeren, niet bij de 7000 ofzo, dus dat was gewoon de balansas.

Mijn AF-1 heeft geen last van zo ineens heel erg trillen, maar ik mijn kappen wel met alle boutjes vastdoen, anders trillen die ook los

Maar uhm, 13:45 is toch niet zo zwaar?
Ik heb 12:40 met m'n 50snel en daarmee kan ie 11.5k toeren maken in z'n 4! (oke, met klein beetje irritante koppeling door ranzige blokolie).


he doewd, weetje het zeker, je voortandwiel is wel groot hoor volgens mij
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Superfunk 13-10-2003 18:46 Print reply

Posts: 1442
Ik heb nu een am6 blok onder me af1 zitten.
Maar nu even het volgende, welke vertanding zou ik nemen.
Dus voor de gene die een nieuw model rs, of rieju of wat dan ook hebben(am6 blok).
Wil je dat even zeggen, wil rond de 90 kunnen rijden.
Het blok is namelijk ongeveer een half jaar oud, dus zit volgens mij dan wel de snelle orginele cilinder op.

En natuurlijk even een foto van hoe die eruit ziet.

http://picserver.stu...icture.php?id=402264

edit erik: Die foto hebben we al gezien, link is makkelijker.



Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 13-10-2003 18:48

Haha dat is waar.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 13-10-2003 18:53
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-10-2003 18:56 Print reply

Posts: 7007
neem ehm .. 13/42 ofso dat zou als t goed is prima moeten lopen
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved