Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia af1, met rv4 blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1377 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12467 - Aprilia af1, met rv4 blok.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Superfunk 30-9-2003 21:51 Print topicpost

Posts: 1442
He ik heb vandaag me mt tegen een af1(zie profiel hoe de af1 er met 1 of 2 weken uit ziet)geruild, en dat wordt de vervanger voor me nsr.
Hij rijdt heel lekker, leuk geluidje, alleen krijg nog een nieuwe kabelboom voor 15 euro er bij.(heb nu totaal geen electra, blokkie loopt en that's it.
Maar ik had nu even een simpele vraag.
De ketting spanner in de achterbug, voor het achterwiel(mono brug).
Dat eivormige ding dat daar in zit kun je draaien om je wiel naar achteren te krijgen enzo je ketting te spannen.Maar die beugel waar je remklauw aan vast zit, draaid mee met dat eivormige ding.Dat moet dus niet, me vraag was daarom ook, als ik me achterwiel los maak, en me achterschijf eraf haal.
Kan ik dan die beugel waar de remklauw aan vast zit, loshalen van de eivormige stelbus in de achterbrug(het zit gewoon helemaal vast gerot, en als dat deel gewoon eraf geschoven kan worden, dan kan ik het schoon maken.

Ik hoop dat de mensen die weten hoe de monobrug van aprillia in elkaar zit, me vraag me begrijpen.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 30-9-2003 21:59
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.

Ralf 30-9-2003 22:05 Print reply

Posts: 9073



 
JIMMY 30-9-2003 22:06 Print reply

Posts: 2765
whaha, die wilde ik net ook al posten


hmm, allen welk nummer is het eivormig dingetje

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 30-9-2003 22:07
 
Superfunk 30-9-2003 22:08 Print reply

Posts: 1442
Ht is dus nummer 27 die vast zit, maar als ik die eraf wil halen, dan moet de binnen as er ook uit.
En die kan ik er gewoon uit halen, door hard te trekken?
Of zit daar een zekeringring aan vast?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Daan Da Man 30-9-2003 22:13 Print reply
Posts: 2064
huh wa krijge we nou...


van wat zijn die tekeningen???
 
Superfunk 30-9-2003 22:15 Print reply

Posts: 1442
125cc denk ik.Maar zowat hetzelfde.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
JIMMY 30-9-2003 22:16 Print reply

Posts: 2765
van een AF-1

jaja, we schieten al op met de KnowledgeBase, maar dat zien jullie morgen wel

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 30-9-2003 22:17
 
Superfunk 30-9-2003 22:16 Print reply

Posts: 1442
Maar klopte het wat ik 2 reply's terug zei?

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 30-9-2003 22:22
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Soepkip 30-9-2003 22:40 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JIMMY

van een AF-1

jaja, we schieten al op met de KnowledgeBase, maar dat zien jullie morgen wel

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 30-9-2003 22:17


Zijn er nog meer tekeningen van waar die vandaan kwam??

Graag!
 
Daan Da Man 30-9-2003 22:53 Print reply
Posts: 2064
van een minimaal 125cc-er af1 dan.... want dit is een rechtse achterbrug en die bestaat niet op de 50cc-ers

en die velgen komen me ook niet bekend voor trouwens


Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 30-9-2003 23:03
 
Soepkip 30-9-2003 23:08 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man
en die velgen komen me ook niet bekend voor trouwens



Inderdaad niet, en dat spatbord ook al niet
 
Superfunk 1-10-2003 8:18 Print reply

Posts: 1442
Niemand die het antwoord op deze vraag weet:

De as die binnenin dat eivormige ding zit moet eruit.
Het is dus nummer 27 die vast zit, maar als ik die eraf wil halen, dan moet de binnen as er ook uit.
En die kan ik er gewoon uit halen, door hard te trekken?
Of zit daar een zekeringring aan vast?

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 1-10-2003 8:20
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Soepkip 1-10-2003 11:49 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Superfunk

Niemand die het antwoord op deze vraag weet:

De as die binnenin dat eivormige ding zit moet eruit.
Het is dus nummer 27 die vast zit, maar als ik die eraf wil halen, dan moet de binnen as er ook uit.
En die kan ik er gewoon uit halen, door hard te trekken?
Of zit daar een zekeringring aan vast?

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 1-10-2003 8:20


Mijn AF1 achterbrug ligt nu uit elkaar.
Ik kan ff foto's maken, ff kijken hoe het bij mij zit..
 
Daan Da Man 1-10-2003 12:55 Print reply
Posts: 2064
er zit een grote zekerveer omheen (zo een segering veer ofzo... met 2 gaatjes)
als je die los hebt kun je met veel gekloot dat ding waar dat pennetje in zit dat door de achterbrug heen gaat eraf halen....
 
Superfunk 2-10-2003 21:32 Print reply

Posts: 1442
Ik heb nu dat probleem opgelost.
Nu het volgende, ik heb aardig verstand van de honda blokken, maar niet van aprilia.
Ik rijdt nu met twv 12-36, maar hij trekt ze 3 en 4 niet(en ze 1 slecht en 2 met moeite, rijdt dus ook 55 in ze 2 ofzo na lang doorjanken.)
Maar wat is nu een mooie twv voor een af1?
Ik dacht zelf aan 12-45 ofzo?
Misschien dat iemand het weet, ga er maar van uit dat de cilinder op een 50 sneltje lijkt.

En nog even een vraagje tussendoor, waar zit de olie toevoer voor het blok?En de koelvloeistof aftap bout?
heb een beetje zitten zoeken, maarja er hangt bij mij van alles aan het blok.



Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 2-10-2003 21:34
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
KaWaReZ 2-10-2003 21:37 Print reply

Posts: 20582
uhm.. 12??

(weenie hoe appie dat doet.. maar met 45 achter gaatie geloof ik veel overtoere make..)

kdenk meer aan 13/40 as vtw-as meer rotaties kan maken dan honda (op dezelfde toeren)bijv. (als je me snapt)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved