Ik was vandaag aan het rijden met mijn DTMX en toen hoorde ik een "plof" uit de uitlaat en deed hij het niet meer.
Ik alles nagekeken met een vriend van me en toen bleek dus dat hij ten eerste geen benzine kreeg maar het ergste is dat hij de bougie's opblaast; Eerst een mooie felle blauwe vonk en een paar keer kicken later is het opeens een witte,slappe vonk.
Mijn vraag is nu dus hoe ik dit op kan lossen en hoeveel me dat gaat kosten?
wss condensator kapot.. Moet je em ff opladen aan een oplader, en dan kortsluiten, als hij vonkt is ie goed. zo'n ding kost ongeveer 7,5 euro (had tijdje geleden zelfde probleem..)
dt ontsteking is echt onwijs klote.. ik heb zelf ook dt gehad en die ontsteking ging altjid kapot, ook die van m'n maat, en weer van een kennis en ga zo maar door.
je moet een ontsteking van een ander merk zien te krijgen zonder punten, das weer makkelijke.
Neem een onsteking van een dtr die hebbe electrische onsteking.
heb daar nog nooi problemen mee gehad.
Alleen mijn vliegwiel die kapot ging en een nieuwe uit japan moest komen maar verder is het een goeie ontsteking.
wss condensator kapot.. Moet je em ff opladen aan een oplader, en dan kortsluiten, als hij vonkt is ie goed. zo'n ding kost ongeveer 7,5 euro (had tijdje geleden zelfde probleem..)
Dus als ik een nieuwe condensator zou kopen zou het weer goed kunnen zijn?
En de contactpunten,zou het daar soms aan kunnen liggen?
Dit bericht is ge-edit door Crosser [Corn?] op 1-10-2003 16:57
Neem een onsteking van een dtr die hebbe electrische onsteking.
heb daar nog nooi problemen mee gehad.
Alleen mijn vliegwiel die kapot ging en een nieuwe uit japan moest komen maar verder is het een goeie ontsteking.
Jah maar hoe zet ik dat erop en hoe duur is zo'n ontsteking van een DTR?
Als je condensator kapot is, kan je beter je contactpunten ook maasr even nakijken....die branden vaak direkt in, kan je gewoon ietsje afvijlen/schuren met een nagelvijltje ofzo...dan ff opnieuw afstellen...