Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slechte gasreactie, weinig toeren...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12447 - Slechte gasreactie, weinig toeren.....
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 30-9-2003 22:42 Print reply

Posts: 10006
Electrodenafstand vd bougie al kleiner gezet ? (~0,3mm voor het proberen).
 
Bastila is lief
huh 30-9-2003 22:48 Print reply
Posts: 1755
Neej nog nie geprobeerd...zou dat werken? Kan het proberen in ieders geval, word wel morgen...

Nie aan gedacht eigelijk, thx voor het advies

Vraag me alleen af waarom ie dan beter zou kunnen gaan lopen?
 
Nightbat 30-9-2003 22:50 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh
[...]


Wie zegt dat ik dat doe? Snap zelf ook wel dat dat nie goed is ...gewoon je muil houden als je hersenloze kop niks zinnigs te zeggen heeft, idioot


uhhmzz, dat van "slim van je om volgas te rijden @ kouwe engine" was vermoedelijk tegen mij bedoeld
 
huh 30-9-2003 22:57 Print reply
Posts: 1755
Ow jah

Sorry barteld...geen zin om te editten, staat zo achterbaks.
 
huh 1-10-2003 19:20 Print reply
Posts: 1755
Jah goed, net ff de elektrodenafstand van de bougie(s) naar ongeveer 0,3mm gezet...geen verschil

Weer wat met sproeiers geklooid...geen verschil

Grondplaat wat in het rond gedraait (stuk meer in het midden gezet)...geen verschil

Zonder filter geprobeerd...geen verschil

Tja ik weet het nou echt nie meer, iemand nog suggesties?
 
wipe-out 1-10-2003 19:23 Print reply

Posts: 7672
cdi halfgaar?
is je membraan nog goed?
 
huh 1-10-2003 19:29 Print reply
Posts: 1755
Staat van de CDI weet ik niet...is die uitwisselbaar met MB? Dan zou ik dat ff uit kunnen proberen...en kan een CDI ineens kapot gaan he? Ik weet niet sinds wanneer ie zo kut loopt en of het langzaam zo gekomen is of niet...

Membraan van mn MB heb ik er al opgegooid, maar dat maakte geen verschil...is maar een klein hoekje van mn MT membraan af, maar je kunt er nie doorheen/langs kijken, sluit nog goed af, enzo...
 
wipe-out 1-10-2003 19:32 Print reply

Posts: 7672
alle honda cdi's zijn met elkaar uitwisselbaar. (van mt, mb, nsr, mbx, mtx enz. enz. dan)
 
huh 3-10-2003 17:48 Print reply
Posts: 1755
Hmm ok update

Nog voor de zekerheid een splinternieuwe bougie geprobeerd, maar dat werkte niet...

CDI is het niet, Bobine is het niet, Bougiekabel en Bougiedop ook niet...zeer waarschijnlijk tenminste, omdat ik gewoon al die onderdelen heb "vervangen" van andere brommer...maar steeds bleef het resultaat hetzelfde...

Vonk is nou echt goed gewoon, je kan bougie een stuk van de aarde afhalen en je ziet nog een flinke vonk...

Maar wat is het dan...mn pa had nog zo'n geweldig truckje uit zijn tijd ...hand op de luchtinlaat houden (met filter eraf natuurlijk) en dan gas geven...beetje spelen met lucht enzo, maar zelfs met bijna een hele hand op de inlaat liep ie nog door

Toch valse lucht dus zou je zeggen? Niet in het inlaatgebeuren, ook niet bij de kop- en voetpakkingen...het blok dan? Waar zou ie dan valse lucht moeten krijgen?

En is er nog iets anders waar ik naar kan kijken?

Hij wil echt nie boven de 6-8k komen, heeft totaal GEEN vermogen (voelt gewoon kut, maar komt ook doordat cilinder/uitlaat hoogtoerig zijn)...maar toch, kwil weer eigelijk...
 
Rik 3-10-2003 19:23 Print reply

Posts: 3464
hmm, khad keer van iemand gehoord dat het uberslecht is als hij lucht trekt vanuit je krukas keering???

kweet geeneens of dit kan, tis maar een suggestie.
 
huh 3-10-2003 19:28 Print reply
Posts: 1755
Suggesties zijn ook goed, ik ben toch al wanhopig

Iemand die dat kan bevestigen trouwens? En hoe herken je een lekke keerring eigelijk...ben een rasechte blok-noob ben ik bang...
 
huh 7-10-2003 18:36 Print reply
Posts: 1755
Hmm kheb ff gesearched naar symptomen van een lekke krukaskeerring...

Ik zit nog te twijfelen of het dat kan zijn...de boel heeft idd geen vermogen en lijkt wat aan te pruttelen alsof het valse lucht is. En mn uitlaatgassen zijn idd vrij blauwig. Al heb ik niet het idee dat ik blokolie lek/kwijtraak of whatever, maar je weet nooit.

Bovendien zit er ook (beetje?) speling op mn krukaslagers, als ik aan mn vliegwieletje voel, het linker lager iig wel.

Zou het dus best kunnen zijn dat mn blokje aan een revisiebeurt toe is? Zou wel een boel verklaren dan...
 
killerzijerveld2 7-10-2003 18:47 Print reply

Posts: 101
als je kering lekt dan heb je geen of weinig onderdruk meer dus kan die best gaar gaan lopen en als de kering lekt bij de kant van de koppeling dan slurpt ie daar blokolie en dan rookt die altijd.
 

Dit topic is 4570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved