Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slechte gasreactie, weinig toeren...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12447 - Slechte gasreactie, weinig toeren.....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 29-9-2003 23:13 Print topicpost
Posts: 1755
Okee, topic titel zegt het al...mn MT'tje heeft een heel slome gasreactie, als je in zn 1 optrekt komt ie veelste traag op toeren en in de rest van de versnellingen is het nog erger. Verder heeft maakt ie gewoon zeer weinig toeren, in zn 4 rijdt ie net 60 met twv. 16-47...dit trok mn 50 snel zelfs

Setup is nou:
70 imi met 70 kop
16mm carb
Giannelli uitlaatje
Twv 16-47

Nou goed, ik heb/had het idee dat het iets met mn carb afstelling te maken had...toen ik die 70cc kreeg heb ik er een 180 mikuni sproeier in gedaan met de gedacht van "dat zal wel redelijk rijden"...verder heb ik 2 luchtfilters (allebei van die gare powerfilters maar goed)...de een laat veel lucht door, de ander weinig. Goed, hij reed toen nog redelijk door, maar net vol gas miste ie wat...net te kleine sproeier. Door naar 210 mikuni...zelfde verhaal. Toen over naar Keihin 120 en daarna 135. Weer gestotter bij vol gas . En nog steeds te arm.

Goed, nou weet ik dus echt niet meer wat ik moet doen, de ene keer is de boel te arm, de andere keer te rijk, dat ie pruttelt kan ik nog accepteren, maar die trage gasreactie en het feit dat ie 3/4 gas in zn 4 maar 60 rijdt (@ een schandalig lage hoeveelheid toeren) vind ik gewoon irritant en gevaarlijk, aangezien me dat doet denken aan mn ouwe 70 imi (paar maanden geleden stuk gelopen, op ongeveer dezelfde manier ). Toen gaf ik mn 50 kop op een 70cc de schuld, maar dit is gewoon netjes een 70 kop...

Ik heb zelf natuurlijk aan valse lucht gedacht, maar dat lijkt reuze mee te vallen. (bijna) niet bij kop- en voetpakking, bij de koppakking zit er zelfs vloeibare pakking tussen, bij de carb en bij het membraan is het ook niet zo erg. Bovendien heb ik nog gewoon stationair en dat had ik normaal ook niet bij valse lucht. En zon aso grote sproeier is gewoon te...

Heel verhaal, ik hoop dat er nog mensen zijn die de moeite nemen het te lezen...en te antwoorden

edit: ow jah en ik heb al 80.000 bougies geprobeerd, zal er nog wel meer gaan proberen...kan zijn dat als de boel te warm wordt, bougies kapot gaan enz enz...

Dit bericht is ge-edit door huh op 29-9-2003 23:17
 

xplodus 30-9-2003 9:24 Print reply
Posts: 124
Gewoon een verstelbaar luchtfilter kopen, vind ik de ideale manier om erachter te komen wat er nou precies aan de hand is.

Is ook makkelijk om eventjes tijdelijk af te stellen enz...
 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
Luc 30-9-2003 9:43 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xplodus

Gewoon een verstelbaar luchtfilter kopen, vind ik de ideale manier om erachter te komen wat er nou precies aan de hand is.

Is ook makkelijk om eventjes tijdelijk af te stellen enz...


is idd wel handig

mar weet je niet of die imi gewoon een h????l slecht getimede cilinder is?
zoals de meeste imi's...
ligt eraan waarvan het een imi is

edit; anders zou ik tog een extra voetpakking proberen en 50 kop..

Mar wat ik eik zowiezo wou doen; kop eraf, en kijken hoe het met de spoelpoorten zit als de zuiger op zen ODP staat...

Dit bericht is ge-edit door Luc op 30-9-2003 9:47
 
Blukaap 30-9-2003 15:14 Print reply

Posts: 10006
Ik zou de timing van die imi als eerste eens nalopen.
En ik zou ook gewoon een fatsoenlijk filter kopen, een twin-air kost niet echt veel en die stenenvangers raken nogal eens verstopt.

Beetje pielen met het vervroegen/verlaten van je ontsteking kan ook helpen.
 
Bastila is lief
huh 30-9-2003 15:53 Print reply
Posts: 1755
Hmm ok, maar ik weet eigelijk zeker dat die imi wel redelijk is, want eerst was ie een stuk feller. Ik weet nie hoe het komt dat ie nou zo sloom overkomt.

Het enigste dat ik aan die cilinder heb gedaan is de uitlaatpoort (zoals gewoonlijk) een beetje vergroot, klein beetje omhoog, maar vooral in de breedte...dit is geen symptoom van een te brede uitlaatpaart toch? Lijkt me eerder dat je zuigerveren dan als de !@#$%@ slijten

Zitten trouwens al 2 voetpakkingen op, omdat ik bang was dat ie te warm werd.

Twin-air ga ik (ooit) nog kopen, maar ik heb altijd met die koeienvangers gereden, dus ik vind dat het nou ook moet lukken

Een van de luchtfilters is deels verstelbaar, want er zit een doek omheen, dus nou laat ie minder lucht door . Maar waarschijnlijk laat ie te veel door als ik de doek dr af haal. En dan laat ie nog minder door als dat 2e filter. Beetje verwarrend maar goed.

Als ik er echt nie uit kom, zal ik de ontsteking wel es gaan proberen, heb ik nog niks mee gedaan. Hij staat nou op maximaal vervroegd zonder vijlen trouwens.

Maja goed, kga dalijk weer ff verder klooien.


 
Honda_mbiloss [Emiel] 30-9-2003 15:56 Print reply

Posts: 3697
zal eerst die 1ne voetpakking er maar eens onderuit halen..

En sproeier 110 van keihin zal redelijk in de buurt moeten komen.
 
2wheels[jurg] 30-9-2003 15:56 Print reply

Posts: 3503
16mm @ 70cc is wat klein, met een 20mm carb zal je al weer wat meer kracht onderin hebben en dan een goed luchtfilter en ik denk dat je al een heel end in de goede richting bent
 
Honda_mbiloss [Emiel] 30-9-2003 15:59 Print reply

Posts: 3697
16mm met 70 kan best...

net iemand gezien die had 13mm 70cc en standaart snel pijp. Dat ding ging gewoon 95, en in optrekken hield die aap me gewoon bij. Ok smeer nu 1:25 en hebd er sproeier 130 in.
 
huh 30-9-2003 16:01 Print reply
Posts: 1755
Tja maar Keihin 135 is toch echt te klein, met dat grote filter tenminste. Kzal dalijk nog es gaan afstellen met dat kleinere filter + doek dr om.

En ik heb verhalen gehoord van 13mm op een 70cc die prima reden, dus dan zou 16mm toch ook wel moeten gaan lijkt me. Kheb wel een 20mm liggen, maar daar kun je geen sproeiers van wisselen...of jah, je moet de complete sproeierhouder gaan vervangen omdat de sproeier zelf nie los kan ...moet ik een keer gaan navragen bij de brommerboer, maar dat ff terzijde.

edit: 13mm, 70cc en std pijp --> 95 ...mijn wrak heeft verdomme nog nooit boven de 90 gereden volgens mij

20mm is trouwens juist niet voor kracht onderin, hoe kleiner de carb, hoe breder de powerband enzo en hoe groter de carb, hoe harder het optrekken (en iets hogere top). Heb ik hier tenminste vandaan.

Dit bericht is ge-edit door huh op 30-9-2003 16:02
 
2wheels[jurg] 30-9-2003 16:06 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Tja maar Keihin 135 is toch echt te klein, met dat grote filter tenminste. Kzal dalijk nog es gaan afstellen met dat kleinere filter + doek dr om.

En ik heb verhalen gehoord van 13mm op een 70cc die prima reden, dus dan zou 16mm toch ook wel moeten gaan lijkt me. Kheb wel een 20mm liggen, maar daar kun je geen sproeiers van wisselen...of jah, je moet de complete sproeierhouder gaan vervangen omdat de sproeier zelf nie los kan ...moet ik een keer gaan navragen bij de brommerboer, maar dat ff terzijde.

edit: 13mm, 70cc en std pijp --> 95 ...mijn wrak heeft verdomme nog nooit boven de 90 gereden volgens mij

20mm is trouwens juist niet voor kracht onderin, hoe kleiner de carb, hoe breder de powerband enzo en hoe groter de carb, hoe harder het optrekken (en iets hogere top). Heb ik hier tenminste vandaan.

Dit bericht is ge-edit door huh op 30-9-2003 16:02


en grotere carb merk je ECHT WEL met trekkracht onderin, dat weet ik uit ervaring. maar een TE grote carb is ook weer nie goed natuurlijk
 
Hannes 30-9-2003 19:25 Print reply

Posts: 4530
Misschien ontsteking erg laat ofzo?
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Nightbat 30-9-2003 19:36 Print reply

Posts: 550
bougie niet verkeerde warmtegraad?
gaat de mijne ook van stotteren alstie koud is
mistie ook gelijk 10 km op z'n teller
 
Saknet 30-9-2003 20:11 Print reply

Posts: 10355
slim van je om volgas te rijden @ kouwe engine
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
genaside 30-9-2003 20:11 Print reply
Posts: 3
valt ie ook terug in zijn snelheid als je in zijn 4e versn. rijd? zo ja ontsteking, heb ik ook gehad.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 30-9-2003 20:40 Print reply

Posts: 3697
trek de hele filter er eens af...
 
huh 30-9-2003 22:40 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Misschien ontsteking erg laat ofzo?



Neej, hij staat zo ver mogelijk vervroegd zonder grondplaat uit te vijlen. Ik kan controleren of ie niet verschoven is, das alles denk ik.

Quote:
bougie niet verkeerde warmtegraad?


NGK B8HS en B9HS geprobeerd. Zal nog es een paar nieuwe kopen voor de zekerheid al hebben sommige van de uitgeprobeerde bougies pas 3km gelopen ofzo.

Quote:
slim van je om volgas te rijden @ kouwe engine


Wie zegt dat ik dat doe? Snap zelf ook wel dat dat nie goed is ...gewoon je muil houden als je hersenloze kop niks zinnigs te zeggen heeft, idioot

Quote:
valt ie ook terug in zijn snelheid als je in zijn 4e versn. rijd? zo ja ontsteking, heb ik ook gehad.


Neej, hij valt nie trug in zn 4...je kan wel rustig in zn 4 rijden, maar dan rij je maar 50/60 ofzo. Laagtoerig heeft ie op zich wel wat power, maar hij komt gewoon niet in een hoog toeren gebied. Ook niet in zn vrij.

Quote:
trek de hele filter er eens af...


Hoe bedoel je? Kheb alleen 2 powerfilters, van die gare chromen...


Maar goed, heel de middag en avond geklooit ermee, de 70 er afgehaald en de 50 snel dr weer op...maar dat ding wil ook geen toeren maken ...ook hier geklooit met bougies, sproeiers en filters enzo, maar twil allemaal nie

Goed, ik ga morgen nog een nieuwe bougie halen, een NGK B8HS, want die heb ik nou zo niet nieuw liggen, als ie het daar nie mee doet dan weet ik het nie meer...

Ik heb trouwens ook nog ff van membraan gewisseld, maar dat maakte ook geen verschil.

Iemand nog suggesties? Begint steeds meer op ontsteking te lijken he ?

Past een MB bobine op een MT? Dan kan ik ff testen of daar de fout ligt...

Of iets in het blok dat kapot is? Blok heb ik verder geen verstand dus dat zou ev. ook kunnen.
 

Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved