Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 1e keer schakel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12425 - 1e keer schakel
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 29-9-2003 15:59 Print reply

Posts: 8678
De beste oefening om er gevoel in te krijgen is nog altijd stil gaan staan, en zonder gas rustig de koppeling op te laten komen...heeeeel voorzichtig dus...

Als dat lukt, dan met ietsje gas proberen en op een gegeven moment heb je er echt gevoel in....
 
SIWWN 29-9-2003 16:01 Print reply
Posts: 7079
En de platen versleten
 
Pistonpen Paultje 29-9-2003 16:04 Print reply

Posts: 8678
net alsof die dingen met een keer optrekken versleten zijn
 
vinnie 29-9-2003 16:04 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

En de platen versleten

leert ie meteen sleutele
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Pol de MT5 Crosser 29-9-2003 16:06 Print reply

Posts: 2892
Nee het enigste wat zou kunnen gebeuren is dat je hem stil laat vallen met weg rijden

je moet gewoon rustig rijden en niet op drukke wegen....dorp naar dorp zal niet veel voorstellen als je maar niet tussen de auto`s gaat rijden enzo die zijn in de spits zeikerig en dat is ook voorlul als je brommer constant laat stilvallen bij het wegrijden


Edit: Als er wat gebeurt gewoon je koppeling inknijpen dan is er niks aan de hand

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 29-9-2003 16:06
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
tomske 29-9-2003 16:26 Print reply
Posts: 18
oke, dan zal ik straks es ene poging wagen
 
Trotse Strijder Voor Volk en Vaderland!! Wi-j Gaot Zoepen!! Oep de Zwarte Cross!! JOVINK &de Voederbietels 4 life!!!
Daniel_84 29-9-2003 16:31 Print reply

Posts: 1127
man toen ik mijn brommer net had, heb ik hele straten over geweelied, per ongeluk. Echt dat waren wheelies van 20 meter lang en mooi. Nu kan ik geen wheelies meer, of thans heb niet meer geprobeerd. Moraal van het verhaal: wees in godsnaam voorzichtig met het te snel loslaten van de koppeling met veel gas
 
Saknet 29-9-2003 16:38 Print reply

Posts: 10355
of weet wat je doet.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
huh 29-9-2003 16:56 Print reply
Posts: 1755
1e keer schakel is altijd moeilijk hoor

De een rijdt in 1x weg, de ander laat em 10x afslaan, tja, het heeft gewoon heel erg te maken met de brommer waar je op rijdt...vriend van me kon niet schakelen...ik liet em op mn MT rijden met 50 snel enzo, nou hij reed er niet echt makkelijk op weg...daarna op mn TSX met 70 malossi (heerlijk veel koppel ) en hup, hij reed zonder schokken weg

Ik heb in het begin vooral moeite gehad met wegrijden bij stoplichten enzo, was wel ff wennen.

En vergeet niet dat je achterrem je rechtervoetpedaal is en je voorrem je rechterhandvaat...en dat je vooral je achterrem moet gebruiken met remmen (en met voorrem bij remmen)...bij mn eerste noodstop kneep ik iets te enthousiast de voorrem in uit reflex (gewend van mn fietsje) en toen ging ik dus op mn muil
 
Teunmenator 29-9-2003 17:00 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

ter aanvullen:
wil je afremmen,knijp altijd je koppeling in!
en knijp/trap dan tegelijker tijd/later pas de rem in.


Helemaal mee eens, stelt niet veel voor. Maar ff voor de duidelijkheid vragen wat 1,2,3 enz. is verschilt namelijk ooit.
 
GpR!!Freak 29-9-2003 17:01 Print reply
Posts: 9
Eej heb een gilera gp50 de zelfde onderdelen er onder zitten als een derbi gpr

 
Blukaap 29-9-2003 17:11 Print reply

Posts: 10006
Quote:

Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

ter aanvullen:
wil je afremmen,knijp altijd je koppeling in!
en knijp/trap dan tegelijker tijd/later pas de rem in.



En waarom in godsnaam je koppeling inknijpen ?
Als je dat in je hoofd haalt met een rijles krijg je volgens mij behoorlijk op je flikker....
 
Bastila is lief
Jop 29-9-2003 17:16 Print reply
Posts: 1290
He tom! ach joh dat lukt je best.. gewoon een beetje vertrouwen hebben enneh ik zie je wel een keer met dat ding van je.. gaan we een wedstrijdje houden ok? suc6 ermee

edit: dorp tot dorp? haaren is een dorp. vught niet

Dit bericht is ge-edit door Jop op 29-9-2003 17:21
 
Bekster 29-9-2003 17:19 Print reply
Posts: 391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GpR!!Freak

Eej heb een gilera gp50 de zelfde onderdelen er onder zitten als een derbi gpr



gelukkig!
 
Ik zoek een MB5/MT5... Als je iets hebt mail me maar!
superior mt7 29-9-2003 17:37 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

ter aanvullen:
wil je afremmen,knijp altijd je koppeling in!
en knijp/trap dan tegelijker tijd/later pas de rem in.


rem jij nooit op de motor af ofzo, ga bij het afremmen niet de koppeling in knijpen hoor, alleen als ik terugschakel

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 29-9-2003 17:38
 
V8

Dit topic is 3250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved