Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch opfokken zonder veel geld :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12424 - puch opfokken zonder veel geld :)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 13152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoCrossIpkiss[stan] 29-9-2003 14:01 Print topicpost

Posts: 7744
omdat hondamb8 zo leuk weer ff vroeg om onderdelen te kop gevraagd is het toppic gesloten.... :S

http://www.brommerforum.nl/showtopic/12407/2

niemand ietst te koop aanbieden s.v.p
inox het anders maar als je wat intressant's heb liggen


nog een X het verhaal :

ringo(hondamb8) en ik hebben alletwee een puchie gekocht
alletwee standaart, we gaan ze met zo min mogelijk geld zo hard mogelijk laten gaan door veilen-afvlakken-boren maar inpriciepe geen snellere onderdelen kopen aleen misschien sproeiertje ofzo maar aleen kleine dingetjes
we gaan net zo ver totdat een van ons ze hele brommer verneukt...

je moet toch wat doen als je vrije tijd te veel heb

iniedergeval:

(X) betekent: heb dit zin??,
(?) betekend: hoe doe je dat, meer info?)


sproeier vergroten (X)
uitlaat poort veilen (?)
inlaat poort veilen (?)
andere luchtfiler(of gewoon zonder) (X)
koppeling uitboren
uitlaatje gaatje bij boren
of gewoon demper verwijderen

nog iemand met andere opties onder de 10 euro??

thnx alvast

ik denk dat de 65-70 toch wel haalbaar moet zijn??


hoe boor je een carb uit btw?
 
hoi

Mr Pain 29-9-2003 14:49 Print reply
Posts: 4966
carb uitboren doe je met een boor,

dan zou ik een grotere sproeierkopen, en iets van methanol in de tank doen, dan moet je wel harder gaan
 
Pistonpen Paultje 29-9-2003 16:07 Print reply

Posts: 8678
met de carb uitboren verneuk je alleen de boel...
 
MWvdK 29-9-2003 16:10 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

met de carb uitboren verneuk je alleen de boel...

idd, maar als je em uitdraid met draaibank, dan is het wel goed, of?? (word iig heel mooi van de binnenkant)
 
SIWWN 29-9-2003 16:12 Print reply
Posts: 7079
Bij Puchjes doen ze dat wel vaker en volgens mij nog best wel met succses

Zonder luchtfilter heb je wel een veeel groter sroeier nodig en komt er echt letterlijk zand en stof in ke cilinder dus ik zou als ik jouw was gewoon een powerfilter erop zetten of wat gaatjes boren zodat ie meer lucht kan aanzuigen.

Verder zou ik effe naar het puchforum gaan om te weten te komen hoeveel je in de cilinder kan veilen.

Kop afvlakken kun je ook nog goed
 
stoffelsmichiel 29-9-2003 16:12 Print reply

Posts: 395
er zijn een boel topics over nitro spul of methanol of zoiets ook met mengverhoeudingen. dat zou ik eerstm is proberen. gaat wel hard volgens mij!!



 
Pistonpen Paultje 29-9-2003 16:12 Print reply

Posts: 8678
Carb uitveilen?? -->Je verneukt de venturie's, dus dan krijg je wervelingen enz. enz..

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 29-9-2003 16:13
 
huh 29-9-2003 16:14 Print reply
Posts: 1755
Carb uitveilen/boren enzo zou ik ook niet doen. Veelste veel kans dat je de venturi molt, mengt ie nie goed meer, enz...

Uitlaatpoort uitveilen moet je ff de search voor gebruiken, is al heel veel over geweest...je kan natuurlijk ook gewoon beginnen met veilen en elke 1 of 2 mm testen hoe het werkt . Kun je trouwens beter vrezen of iets dergelijks als je thuis een dremel met freesje hebt liggen.

Inlaatpoort zou ik nie te veel aan doen, of je moet heeel wanhopig zijn

Powerfilter laat meer lucht door, dus kun je een grotere sproeier monteren...zomaar lukraak een grotere sproeier monteren heeft geen zin, omdat je mengsel dan waarschijnlijk te rijk wordt. Je kan natuurlijk wel je mengsel iets te arm zetten, dan is ie feller en gaat ie harder, maar gaat de boel wel minder lang mee

Demper verwijderen k?n zin hebben, maar de kans is vrij klein dat dit zin heeft...sommige setups gaan harder met demper, andere zonder. In principe ga je zonder demper harder omdat je uitlaat zonder demper is ontworpen, aan de andere kant kan een demper extra tegendruk geven, tis maar net wat je brommertje meer nodig heeft enz. enz. Uitproberen dus

En natuurlijk kop een beetje afvlakken...misschien zelfs wat klooien met de zuiger als je zin hebt, dat zal ook wel in de search te vinden zijn.

Ontsteking vervroegen ook zin bij puch? Weet ik verder niks van, kun je eventueel ook nog proberen.

En mag uitlaat omlassen en compleet ombouwen ook
 
hondamb8 29-9-2003 16:25 Print reply
Posts: 284
oke dan. en heeft dat vlakken een beetje zin gaat ie er veel harder door (zit nu al een proma op )
 
Saknet 29-9-2003 16:29 Print reply

Posts: 10355
natuurlijk zou je ook die 80% ongebruikte (bij de meeste mensen zo) hersencellen kunnen gaan gebruiken van jezelf om logisch na te denken...
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
hondamb8 29-9-2003 16:31 Print reply
Posts: 284
WTF slaat dat op?
ben je jaloers ofzo
 
Daan Da Man 29-9-2003 17:10 Print reply
Posts: 2064
nee maar als je een beeeeeetje nadenkt en een beeeeeeetje opvoertopics van andere (schakel) brommers vergelijkt... dan weetje natuurlijk zelf ook wel wat je kan veranderen. een 2 takt motor is en blijft een 2 takt motor. dus techniek hetzelfde.
 
hondamb8 29-9-2003 17:15 Print reply
Posts: 284
jah oke dat is zo maar misschien hebben jullie nog leuke tips . . .
 
PlaceR 29-9-2003 17:19 Print reply
Posts: 1588
kop vrij ver afvlakken voor veel compressie

cillinder bijwerken (check de puch maxi site of www.puchmaxi.nl voor exterem tips)

carb uitdraaien of uitboren ook al is uitboren neit echt altijd slim
 
Bazz -> DRD 29-9-2003 18:20 Print reply

Posts: 1884
Carburateur uitboren is bij mij 2X goed gelukt, gewoon elke keer een halve mm groter boortje tot ongveer 14,5mm, lukte bij mij perfect. Een nieuwe grotere zal beter zijn, maar het kan in ieder geval goed
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
DaBramba 29-9-2003 18:37 Print reply
Posts: 46
mja ik zal maar eens beginnen over standaard puchje gekloot.

1. Cilinder: deze kun je gewoon ff bijwerken, vooral uitlaatpoort, inlaat kun je ook een klein beetje naar beneden halen, of de zuigerflap inkorten (ook meteen lichtere zuiger).
Maten staan bijvoorbeeld op http:\puchmaxi.dsv.nl of op http:\www.puchmaxi.nl

2. Uitlaat: wat voor proma heb je? waarschijnlijk de GP, deze is wel goed voor een standaard puchje

3. Cil kop: gewoon ff wat afvlakken voor iets betere compressie, of gewoon een HD kop kopen

4. Koppeling: dit is een van de belangrijkste onderdelen die je kan bewerken aan puchjes. Je zult de koppeling uit het blok moeten halen en daarna helemaal uit elkaar halen. Daarna ga je de segmentjes gewoon verlichten. Plaatjes en tekeningen staan op de 2 bovengenoemde sites. Nadat je de koppeling getuned hebt zal deze namelijk bij een hoger toerental aangrijpen en zal je dus iets meer in je powerband waarschijnlijk, waardoor je dus harder optrekt.

5. Carb deze wordt iig veel uitgeboord, en dit kun je gewoon doen, sommigen zeggen dat je max tot 14 mm moet gaan, anderen zeggen verder. Als ik jouw was zou ik gewoon kijken tot wanneer de "wand" te dun word. Het uitboren is echt niet slecht ofzo, aangezien het verschil tussen een 15mm Bing en een standaard 12 mm bing alleen de doorgang naar het spruitstuk is, als je deze dus wegboord is iig de behuizing hetzelfde als een 15mm bing, gasschuif weet ik niet precies, het kan namelijk zo zijn dat deze niet helemaal meer goed afsluit etc.

6. Standaard shit opvoeren is gewoon geen zak aan, het wordt alleen pas leuk bij cilindertjes vanaf 60-65cc

DaBramba
 

Dit topic is 13152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved