Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ori NSR 80 blok...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12413 - ori NSR 80 blok...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mangoo 28-9-2003 20:10 Print topicpost

Posts: 743
Ik zou graag een compleet origineel 80cc blok willen kopen voor m'n MTX-SH maar hoe hard loopt zo'n blok standaard, want ik heb gehoord dat het gewoon lekkerder rijd dan 70cc wat ik nu heb dus. en is het dan wel goed om je oliepomp aan te sluiten? want dat lijkt me gewoon véél makkelijker dan steeds mengen, nou ik hoor het wel!!
 

Hannes 28-9-2003 20:11 Print reply

Posts: 4530
Origineel ik geloof met een 18mm carb lopen die rond de 80
 
Supermotard, seperates the men from the boys
jeroen 28-9-2003 20:12 Print reply

Posts: 15066
Ori 80 heeft veel koppel tov 70..

Gaat niet echt heel veellangzamer, rond de 90.

Maar rijdt veel fijner, minder slijtage etc.

oliepomp kan best.

Dit bericht is ge-edit door jeroen op 28-9-2003 20:12
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 28-9-2003 20:18 Print reply

Posts: 7007
je kunt 90 rijden en heeeeel relaxt optrekken, maar ik zou trouwens een MBX80 of een MTX80 blok kopen i.v.m. die pistonpen dikte die afwijkt bij een NSR80 blok (NS-1)
 
nobody fuck with us!!
Erik_N 28-9-2003 20:34 Print reply

Posts: 5360
NSR80 is volgens mij ander blok als NS1 niet?

Gewoon MBX blok volgens mij.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blukaap 28-9-2003 20:38 Print reply

Posts: 10006
NSR80 blok weet ik niet of de pistonpen dikker is, geloof het niet.
Maar die hebben ook niet de vrij slome MBX80 cilinders en halen een 130km/u wel standaard (dacht ik).
 
Bastila is lief
Superfunk 28-9-2003 21:02 Print reply

Posts: 1442
Hmm dat klinkt wel interresant.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
scania 28-9-2003 22:15 Print reply

Posts: 1114
is heel simpel, een 80 blok rijd veel relaxer als een 70, maar hoeft nix harder te gaan.
sterker nog, een 70cc kan je makkelijk harder laten lopen als een STANDAARD 80 blok.

maar een 70cc moet je in z'n toeren houwen, en gaat dan pas, en een 80cc heeft het vermogen op een veel ruimer toerengebied, en loopt eigenlijk in elk toerengebied lekker.

als je echt hard wil rijden moet je ook geen 70 cc nemen, maar moet je gewoon een 110 malossi laten chunen,dan ga je pas echt hard, maar er zitten wel weer risico's aan ivm politie en verzekering.

make your joiyce
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Luc 28-9-2003 22:20 Print reply

Posts: 3590
mja, wat valt er nog te zeggen?

gewoon erges een MBX80blokje kopen, vlakbij Breda zit een handelaar, die heeft enkel onderdelen boven/en 80cc, daar kun je altijd terecht voor zo'n blokje
 
scania 28-9-2003 22:24 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

mja, wat valt er nog te zeggen?

gewoon erges een MBX80blokje kopen, vlakbij Breda zit een handelaar, die heeft enkel onderdelen boven/en 80cc, daar kun je altijd terecht voor zo'n blokje


hoef je niet voor naar een handelaar te gaan, die ken je ook bij jongens op deze site halen, dat weet IK zeker

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Superfunk 28-9-2003 22:32 Print reply

Posts: 1442
ik trek met me orginele mbx80 blok, een nsr met 70cc(immi dat wel) eruit, hij heeft dan wel 4 bak.Maar zijn top licht hoger.(ik draai bv 9500 toeren @ 95km digi.En hij (op teller) 10500 en rijdt dan bv 105.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Pingu 29-9-2003 18:18 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

is heel simpel, een 80 blok rijd veel relaxer als een 70, maar hoeft nix harder te gaan.
sterker nog, een 70cc kan je makkelijk harder laten lopen als een STANDAARD 80 blok.

maar een 70cc moet je in z'n toeren houwen, en gaat dan pas, en een 80cc heeft het vermogen op een veel ruimer toerengebied, en loopt eigenlijk in elk toerengebied lekker.

als je echt hard wil rijden moet je ook geen 70 cc nemen, maar moet je gewoon een 110 malossi laten chunen,dan ga je pas echt hard, maar er zitten wel weer risico's aan ivm politie en verzekering.

make your joiyce
110 malossi is niet zo snel als jij denkt De ori cilinder heeft veel meer in zich (getuned)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-9-2003 18:36 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
110 malossi is niet zo snel als jij denkt De ori cilinder heeft veel meer in zich (getuned)


getuned ja dat heb je geloof k wel es vaker mee gedeeld

maar iig voor de simpele opvoerder (waaronder ik helaas ook ) is het wel een leuke cilinder
 
nobody fuck with us!!
Sjorps 29-9-2003 18:39 Print reply
Posts: 69
uhhh. hallow,
ik heb pas een topic gehad over pistonpen dikte
ik had een ns1 verkocht aan een maat van mij, hij had aan z'n kabelboom lopen kloten en z'n olie lampje was daar door stuk gegaan, vervolgens had de motor een ff geen olie meer en liep dus kei hard vast.
nu dacht ik als vriendelijke vriend ik help hem ff met maken, dat blijkt niet zo makkelijk want de maten van een ns1 zijn net de kut maten die de nadere honda's niet hebben. heel lullig allemaal want ns1 bistonpen is 13mm en die van een mbx & nsr80 zijn 12mm (nsr80 is niet het zelfde als ns1, en het blok al helemaal niet)
toen heb ik alles uitgetest en ben er echter gekomen dat het heel makkelijk is op te lossen om de speling tussen de naaldlager en de bistonpen weg te krijgen...

het komt er dus op neer dat een nsr80 blok een mbx80 blok is (of is in iedergeval het zelfde)
een ns1 blok nog weer anders is,
en als je dat met elkaar mix het goedkoper en sneller wordt.

ik moet toe geven dat ik eerst ook dacht dat ns1 en nsr80 het zelfde waren, toen heb ik www.50cc.nl er over gevraagd en kreeg dit antwoord:

fromekker Parts ( www.50cc.nl ) [info@50cc.nl]


Hallo Sjors

Daar past helaas geen NSR80 cilinder op.

Groeten Karin Dekker


-----Original Message-----
From: Sjors Besseling [mailto:***@quicknet.nl]
Sent: Saturday, September 13, 2003 2:23 PM
To: info@50cc.nl
Subject: Honda ns1


Hoi,

Ik heb een Honda ns1, alleen hij is vast gelopen en zoek een nieuwe cilinder

Nu zag ik op jullie site dat er cilinder waren voor een Honda nsr80 is dit een Honda ns1

===============================================-

NS1 BLOK loopt 118km/h standaard
NSR BLOK loopt 80km/h standaard
MBX BLOK loopt 80km/h standaard

 

Dit topic is 923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved