Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kom maar met Ideeen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12404 - Kom maar met Ideeen!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tjez 28-9-2003 17:09 Print topicpost
Posts: 295
Ik heb een MT'tje

Setup:

- Airsal 50cc
- Standaart (12mm?) carb(weet niet of het 12 is)
- Tecno goedekope bocht :P
- Dubbele demper (merk?)
- Vtw 14, Atw 45
- 6-bak

Nou komt die redelijk op gang maar als ik doorschakel naar ze 4 dan valt die terug in toeren en gaat steeds langzamer rijden dus 5 en 6 hebben al helemaal geen zin, als ik nou met Vtw 13 maak die heb ik nog liggen maakt het dan verschil of een 4 kleps ipv een 2 kleps membraan of me 20 mm Mikuni carb eronder met 20 mm spruitstuk, kweet niet of die dat verzuipt of nog steeds loopt, ook zag ik dat zo'n tecno bocht een begrenser heb kan dat ook nog schelen als die eruit is?

Kom alsjeblieft niet met die ideeen van ja koop een 70 ofzo maar gewoon een simpele oplossing!!!!

 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!

Tsxdude AKU MicheL 28-9-2003 17:28 Print reply

Posts: 10676
?k denk 20mm erop en dan begrenzer uit de uitlaat, check de FAQ hierovder special voor die uitlaat gemaakt, dan nog niet beter ff lichtere vertanding
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Pistonpen Paultje 28-9-2003 17:35 Print reply

Posts: 8678
lichtere vertanding, dan kun je ook in z'n 6 op top komen...

(hmmz...6bak bij een 50cc? Meestal meer bij de zwaardere setup's)
 
Mb5Freak 28-9-2003 17:54 Print reply

Posts: 354
idd
een 6-bak is een beetje overdreven als je niet hard gaat... ( en dus te weineg power hebt)
een 50 red dat niet tenzij je em tuned of te lichte vertanding doet een overtoere gaat maken..
k sou er een 4bak van maken of een 4 bak kopen
dan gewoon die 20mm die ff afstellen,... tw verhouding zo rond de 15 - 42 ofso..
trekt leuk..
wel een 70cc eronder
 
Tjez 28-9-2003 18:36 Print reply
Posts: 295
een rsje heeft standaart ook 50cc met 6-bak dus dat slaat nergus op
 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!
Pistonpen Paultje 28-9-2003 18:44 Print reply

Posts: 8678
Ik wil ook niet zeggen dat het verkeerd is, of dat je het moet veranderen, ik zeg alleen dat het meestal op een 70'je voor komt....
 
Blukaap 28-9-2003 18:59 Print reply

Posts: 10006
Gewoon lichter vertanden.
Zeggen dat het pas bij 70cc enzo voorkomt, dan weet je IMHO niet waarom een 6-bak uberhaupt gebruikt wordt.
 
Bastila is lief
Martin mt5 knol 28-9-2003 19:19 Print reply

Posts: 2211
50 cctjes op rsjes zijn veel sneller dan 50 cctje op honda's.. Slaat wel ergens op


 
brommerforum stinkt
Mr Pain 28-9-2003 19:27 Print reply
Posts: 4966
laat je 50cc tunen incl kop

leg die 20mm erachter, dan die begrenzing uit je uitlaat, 6bak houden

voordeel van 6bak is namelijk weer dat je een kleinere powerband kan hebben, want met een 4bak zou je dan misschien net onder je powerband blijven en met 6bak kan je nog goed in je powerband blijven
 
Eightball 28-9-2003 19:36 Print reply
Posts: 41
20mm op een 50? dat is wel erg overdreven
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

?k denk 20mm erop en dan begrenzer uit de uitlaat, check de FAQ hierovder special voor die uitlaat gemaakt, dan nog niet beter ff lichtere vertanding

 
Tjez 28-9-2003 19:42 Print reply
Posts: 295
ik had ipv 14, 47 ff 12, 47 erop gezet en dan haalt die in ze 5 de top maar in ze 6 valt die terug dus als ik nou 12, 50 maak misschien haalt die dan in ze 6 de top? maakt het nog uit dat in de kop het ijzer is "aangevreten"
 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!
Tsxdude AKU MicheL 28-9-2003 19:42 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eightball

20mm op een 50? dat is wel erg overdreven[...]



mt is dat vry normaal volgens mij
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tjez 28-9-2003 19:43 Print reply
Posts: 295
wat houd dat in tunen van me 50 en kop? wat wil je dat ik ermee laat doen?

2 kleps of 4 kleps membraam maakt dat nog uit
 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!
Mr Pain 28-9-2003 19:44 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT50

ik had ipv 14, 47 ff 12, 47 erop gezet en dan haalt die in ze 5 de top maar in ze 6 valt die terug dus als ik nou 12, 50 maak misschien haalt die dan in ze 6 de top? maakt het nog uit dat in de kop het ijzer is "aangevreten"


die twv is niet normaal hij moet het wel doen met 13/45 dat is origineel en jij hebt al een 50snel enzo
 
Mr Pain 28-9-2003 19:45 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT50

wat houd dat in tunen van me 50 en kop? wat wil je dat ik ermee laat doen?

2 kleps of 4 kleps membraam maakt dat nog uit


gewoon 2kleps met carbon klepjes, cilinder laten tunen en kop opmaat laten uitdraaien zodat ie weer mooi word, cilindertunen en kop uitdraaien zou ik laten doen!
 
Tjez 28-9-2003 19:49 Print reply
Posts: 295
wat bedoel je met cilinder tunen?
 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!

Dit topic is 1296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved