Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Motor kopen, heb info nodig.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 731 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12394 - Motor kopen, heb info nodig.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 29-9-2003 13:28 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper van Dijk

[...]

het rijdt best leuk, maar met een sm moet je beren... koop dan een zxr400 oid
zucht
 
Blukaap 29-9-2003 14:02 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

[...]


nee duh, maar ik snap best dat mensen wat meer vermogen wensen...(niet bij alle moto's uiteraard).

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 29-9-2003 11:33


Mijn eerste vereiste zou zijn dat ik vrij een motor kan kiezen om die dan zonder allerlei belachelijke trucjes legaal geschikt te krijgen voor 25KW....
 
Bastila is lief
stan 29-9-2003 15:25 Print reply
Posts: 395
ons pap heeft nouw een kawasakie kle 500 gekocht
hoeveel kw. zou zoiets hebbe?

edit:
er staat nix op de papieren

Dit bericht is ge-edit door stan op 29-9-2003 15:26
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
de_koen 29-9-2003 16:22 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stan

ons pap heeft nouw een kawasakie kle 500 gekocht
hoeveel kw. zou zoiets hebbe?

edit:
er staat nix op de papieren

Dit bericht is ge-edit door stan op 29-9-2003 15:26


iets van een 45 PK denk ik
 
Honda 5-Bak te koop
de_koen 29-9-2003 16:27 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

de opbouw van het blok is redelijk gelijk aan MT blokkies...tuurlijk..et blijft viertakt, en je zit dus met nokkenas/distributieketting..maar daas niet zon probleem..

bak en koppeling zijn bijna het zelfde , alleen groter (bij XR600 dan, maar 250 zal ongetwijfeld identiek zijn onderhand)

ik wil eigenlijk ook asap een xr ....ik wil weer een crosser die ik amper kan houden, net als vroeger met mn tsx

ik ga juist expres geen xr kopen als ik 18 ben, ik wil niet fuckedup begrensd rijden, en ik ga dan ff sparen om zelf een xr om te bouwen naar SM....



na 2 dagen ben je ook gewend aan het vermogen van een 600 hoor, op straat dan toch

als je een xr 250 koopt, koop dan 1 van na 92, of het model van 85, diegene die er tussen zitten hebben problemen met nokkenas/kleppenstoter smering
 
Honda 5-Bak te koop
Jasper van Dijk 29-9-2003 17:15 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
zucht

wat zucht je nou? dat is gewoon mijn mening, ik wil voor geen goud mijn husky begrenzen...
 
Hans F 29-9-2003 17:17 Print reply
Posts: 4326
Ik ben het wel met jasper eens, het hangt natuurlijk van de fiets af, maar op veel fietsen is 25 kw echt weinig. Door het vermogen te verminderen kan je je gewoon moeilijker uit lastige situatie's redden, en het bochten gedrag veranderd ook.

Ik vraag me nog steeds af waarom de overheid voertuigen begrenst op hun acceleratie...
 
jarno 30-9-2003 0:38 Print reply
Posts: 102
omdat daardoor de meeste ongelukken gebeuren,want als je nog steeds van 0-100 binnen 3 of 4 sec gaat rijden de meeste zichdaardoor te pletten en niet door die topsnelheid.

en idd et scheelt wel heel eruug welke motor je terugvoert,mijn lesmotor was bijv niet vooruittt te branden,maar met men fzr heb ik niks te klagen.en et bochtegedrag boeit ook niet,zit geen verschil in(bij mij iig niet,weet niet hoe et met andere motoren is)

Dit bericht is ge-edit door jarno op 30-9-2003 0:39
 
Martijn 30-9-2003 23:14 Print reply
Posts: 10000
hier piccie van blokkie van xr :

deze is ook echt master..



ik wil ook een xr man...voor mn 21e ofzo...eerst op de z400, en dan op mn 19e ofzo een xr aanschaffen en ombouwen tot SM...geweldig...

weet iemand of die dingen ook met std usd voorvork zijn uitgebracht?

Dit bericht is ge-edit door nick op 30-9-2003 23:22
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mr200r 1-10-2003 1:03 Print reply
Posts: 5122
Afknijpen tot 25 pk en als de papieren binnen zijn weer allenormale dingeb erop het opvoeren
gaat gewoon door.
brommer-moet sneller
motor-moet sneller
auto-moet sneller
Als je opvoeren leuk vind gaat het gewoon door over 50 jaar heb ik een snelle rolater en gas ik door het bejaarden centrum.
 
mr200r
bart de scootergek 1-10-2003 8:13 Print reply

Posts: 8916
ik zie wel Gigantisch veel gelijkenissen met het xr framen en mijn cr frame . het is gewoon hetzelfde, is mijn frame dan sterk genoeg voor zon dikke viertakt. die xr die ik kan kopen ga ik vrijdag ff heen, zit trouwens precies dezelfde voorvork in als op de foto, hij zei dat het een crossmotor voorvork was.
 
Honda RC-33
Martijn 1-10-2003 20:02 Print reply
Posts: 10000
ik wil er ook een...voor mn 21e, maar ik heb er echt geen centen voor denk ik..
zouden die dingen uit '96 cheaper zijn over 2 jaar? ...

2000 euro ofzo voor een mooie uit 96 zou wel leuk zijn

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ubermens 8-10-2003 11:48 Print reply

Posts: 1111
[KICK UP]

Hier ff een paar vraagjes, vond het zonde om er zelf een topic over te openen omdat er laatst al een topic over is geweest (dit topic).

Volgend jaar word ik 18 en ga ik mijn motorrijbewijs halen. Planning is dat ik een Honda xr/Kawa kd/yamaha yz met kenteken en licht ga kopen. De motor zal dus begrenst moeten worden tot 25 kw.

Ik wil hierover het volgende weten:

-Zijn Honda xr/Kawasaki kd(x) betrouwbaar (weinig slijtage, veel onderdelen verkrijgbaar enz.).

-Vanaf hoeveel cc zijn ze te begrenzen tot 25 kw?
-Hoe duur is het begrenzen bij een motorzaak ongeveer?

-Komen ze makkelijk door de keuring heen?

-Zijn ze 2 of 4-takt?

[KICK UP]
 
Oost, west.........Honda best!
Martijn 8-10-2003 15:12 Print reply
Posts: 10000
xr is iig viertakt...rest weet k niet zeker moet je ff op internet wat zoeken..

in principe kun je alle cc's begrenzen tot 25, maar vlgs mij mocht het alleen met modellen van na 96 ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mikey 8-10-2003 15:21 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ubermens

-Zijn Honda xr/Kawasaki kd(x) betrouwbaar (weinig slijtage, veel onderdelen verkrijgbaar enz.).
XR is gewoon een goede motor, wel eenpitter dus nog altyd iets meer onderhoud dan 2/4 cilinders, 4takt dus, heel betrouwbaar indien origineel gelaten, bij opvoeren weet je ook dat de betrouwbaarheid mindert, makkelijke sleuteldingen, de KLX va, kawa(geen KDX dacht ik?) is ook zo een beetje als de XR, betrouwbaar en veel onderdelen te vinden

-Vanaf hoeveel cc zijn ze te begrenzen tot 25 kw?
alles is te begrenzen maar beter doe je het niet met een 600

-Hoe duur is het begrenzen bij een motorzaak
ongeveer?
kzou het bij god nie wete

-Komen ze makkelijk door de keuring heen?
keuring??? haal je er een uit duitsland ofzo? gewoon door de rdw, lukt normaal probleemloos en zal niet zoveel kosten want het zijn oudere bikes

-Zijn ze 2 of 4-takt?
4 takt, voor een 600cc 2takt wil jij het onderhoud NIET betalen

[KICK UP]

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Dit topic is 4076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved