Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaBramba
Wat maakt het nou weer uit hoe warm de uitlaat wordt als je alleen maar ff een kleine run hoeft te maken? die extra koelingszooi die je er anders op zou bouwen zou volgens mij alleen maar overbodig gewicht toevoegen...
en perse binnenrotor bij roterende inlaat? hoeft echt niet... je kan de schijf namelijk ook gewoon door een snaar aan laten drijven vanaf de krukas, net zoals bij sommige kartblokken als de SV31 ofzo (als ik het goed heb )
Het ging niet over sprinters, dus maakt wel degelijk uit. En bij een sprinter moet je je motor ook op bedrijfstemp laten komen. Je uitlaat zal dus ook opwarmen. Tenzij jij met een koude motor 13000 rpm oid wilt draaien, veel succes dan ... En ik had het niet over extra koelingszooi. Ik had het over gebruik maken van de rijwind. En die bocht maakt heus niet zo fucking veel uit. Beter 2 uitlaten extra maken op de normale wijze en zo betere maten vinden dan zo veel tijd steken in iets dat weinig opleverd naar mijn mening. De maten van je pijp zijn veel belangrijker dan de afwerking of een paar extra bochten....
En die extra snaar kan allen maar verrot kan en trekt vermogen van je rukas af, denk daar maar eens over na. Verder heb je ook ruimte nodig voor dat geintje. Maar alles kan, alleen wat zal je winst zijn ? Betrouwbaarheid gaat achteruit, en je hebt nog iets dat je wat vermogen kost.
|