Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb met carter inlaat..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12387 - mb met carter inlaat..
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 29-9-2003 20:59 Print reply
Posts: 1054
Een hoop gedoe en de vraag of het beter loopt. Powerband wordt waarschijnlijk smaller... Topvermogen zal misschien toenemen als je het goed doet. Maar ik geloof niet in die manier van uitlaat. Er was toch ook (ooit?)een GPR bij de sobw die zijn cilinder gedraait had, die had ook carter inlaat. Maar kon die nsrs bijbenen met uitlaat onderlangs en membraan op carter?

Als het echt veel zou opleveren zag je het meer. En je uitlaat wordt minder gekoeld. Die hitte wordt toch gedeltelijk door de terugkomende schokgolf teruggebracht naar je cilinder.

Ik heb mijn twijfels bij membraan @ carter en uitlaat op die manier. Als het geweldig zou werken, waarom zie je het dan niet vaker bij races e.d. en waarom worden er nog steeds motore gemaakt met membraan op cilinder?

Steek liever je tijd in een goede maten van je uitlaat e.d.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
solidsjakie 29-9-2003 21:07 Print reply

Posts: 2291
gpr 50, minarellie am6 hebben het standaard.

Geen id of het sneller loopt, maar alle kleine beetjes helpen.
 
Mr Pain 29-9-2003 21:17 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

Een hoop gedoe en de vraag of het beter loopt. Powerband wordt waarschijnlijk smaller... Topvermogen zal misschien toenemen als je het goed doet. Maar ik geloof niet in die manier van uitlaat. Er was toch ook (ooit?)een GPR bij de sobw die zijn cilinder gedraait had, die had ook carter inlaat. Maar kon die nsrs bijbenen met uitlaat onderlangs en membraan op carter?

Als het echt veel zou opleveren zag je het meer. En je uitlaat wordt minder gekoeld. Die hitte wordt toch gedeltelijk door de terugkomende schokgolf teruggebracht naar je cilinder.

Ik heb mijn twijfels bij membraan @ carter en uitlaat op die manier. Als het geweldig zou werken, waarom zie je het dan niet vaker bij races e.d. en waarom worden er nog steeds motore gemaakt met membraan op cilinder?

Steek liever je tijd in een goede maten van je uitlaat e.d.


vraagje, die kreidlers met roterende inlaat die waren fucking snel waarom hebben nieuwe modelen brommers dat dan niet?, het is duidelijk dat er meer met membraam(n) als roterende inlaat rijd maar roterende inlaat lijkt me wel beter en sneller!
 
xplodus 29-9-2003 21:19 Print reply
Posts: 124
roterende inlaat heeft kort inlaat moment, carbon kleppen zullen sneller openen en sluit dan zon inlaat.


Waarom ze het dan wel hebben BEATS ME

 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
wipe-out 29-9-2003 21:20 Print reply

Posts: 7672
en lijkt me dat een roterende inlaat ook harder slijt (al boeit dat niet op een racebrommer)
 
Blorn 29-9-2003 21:23 Print reply

Posts: 13825
Membraan wil bij hoge toerentallen wel eens gaan zweven (niet volledig dichtgaan).

Roterende inlaat staat altijd evenveel open, onderin toeren maar ook bovenin.

Vogel nu zelf maar uit wat waar beter is.

Benji: Die Kreidlers hadden dat standaard ook niet hoor, alleen de Van Veen dacht ik.
 
MB50TUNED 29-9-2003 21:26 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


vraagje, die kreidlers met roterende inlaat die waren fucking snel waarom hebben nieuwe modelen brommers dat dan niet?, het is duidelijk dat er meer met membraam(n) als roterende inlaat rijd maar roterende inlaat lijkt me wel beter en sneller!


Roterende inlaat maakt je brommer minder handelbaar door smallere powerband. Verder moet je ook ruimte hebben voor een roterende inlaat. Je wilt toch geen straatbrommer met een binnenrotor laten rijden? Dit is niet relax rijden op straat, beter een wat zwaarder vliegwiel.

Denk dat de ontwerpers hier rekening mee houden. Ze kunnen een brommer maken die 15000 rpm draait en zoon smalle powerband heeft dat je 10 versnelligen nodig hebt. Maar lijkt me niet leuk om daarmee naar mijn werk te rijden.Iedere dag naar mijn werk te rijden (slijtage, handelbaarheid en verbruitk) (alhoewel )
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Honda MBX80 29-9-2003 21:27 Print reply
Posts: 258
Bij roterende inlaat zit je met het "probleem" van je ontsteking, want die kan er niet op. En zul je met een accu moeten rijden, en dat is met 30 min ook voorbij.
 
Mr Pain 29-9-2003 21:27 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Membraan wil bij hoge toerentallen wel eens gaan zweven (niet volledig dichtgaan).

Roterende inlaat staat altijd evenveel open, onderin toeren maar ook bovenin.

Vogel nu zelf maar uit wat waar beter is.

Benji: Die Kreidlers hadden dat standaard ook niet hoor, alleen de Van Veen dacht ik.


uhh dat ze onderin de toern de neiging hebben om te verzuipen, maar je rijd toch meestal hoog in de toeren

maar ik snap je punt!, het is niet echt nuttig voor gewoon gebruik

en ja allen de Van veen kreidler had dat
 
MB50TUNED 29-9-2003 21:29 Print reply
Posts: 1054
ps membraan heeft variabele timing, afhankelijk van toerental. En timing is afhankelijk van de hoeveelheid gas die je geeft. Inlaatschijf heeft dit beide niet. Alleen inlaatschijf heeft minder weerstand en je bepaald exact wanner het opend en sluit.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pistonpen Paultje 29-9-2003 21:32 Print reply

Posts: 8678
MB50TUNED, je zei net dat de uitlaat niet goed gekoeld word. Maar toch zie je in de racerij allerlei dingen om de uitlaat zo heet mogelijk te laten worden. Doorstroming van gassen gaan sneller enz...Waarom dan niet genoeg koeling?

Maar je zult vast wel een redeniring hebben...

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 29-9-2003 21:32
 
Blorn 29-9-2003 21:32 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Roterende inlaat staat altijd evenveel open
Ik dacht dat het zo wel duidelijk zou zijn dat het bij een membraan niet het geval is
 
Mr Pain 29-9-2003 21:33 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

ps membraan heeft variabele timing, afhankelijk van toerental. En timing is afhankelijk van de hoeveelheid gas die je geeft. Inlaatschijf heeft dit beide niet. Alleen inlaatschijf heeft minder weerstand en je bepaald exact wanner het opend en sluit.


ja een "inlaatschijf of roterende inlaat" die heeft dus een hele smalle powerband, maar dat heb je met membraam(n) niet omdat die bij zoveel toeren zover opgaat enzo, maar zou je dan niet gecombineerd hebben dat je onderin de toern je membraam gebruikt en boven in je inlaatschijf?
 
Rudy 29-9-2003 21:35 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


ja een "inlaatschijf of roterende inlaat" die heeft dus een hele smalle powerband, maar dat heb je met membraam(n) niet omdat die bij zoveel toeren zover opgaat enzo, maar zou je dan niet gecombineerd hebben dat je onderin de toern je membraam gebruikt en boven in je inlaatschijf?


En datheeft suzuki dus op hun tsxen , jammer dat het niet echt werkt.
Edit: wel met een normale inlaat.

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 29-9-2003 21:36
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
MB50TUNED 29-9-2003 21:38 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

MB50TUNED, je zei net dat de uitlaat niet goed gekoeld word. Maar toch zie je in de racerij allerlei dingen om de uitlaat zo heet mogelijk te laten worden. Doorstroming van gassen gaan sneller enz...Waarom dan niet genoeg koeling?

Maar je zult vast wel een redeniring hebben...

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 29-9-2003 21:32


Een hoe warmer je uitlaat wordt hoe meer warmte er achter zal blijven/terug zal komen in je cilinder. Dit is verspeeld vermogen en kan resulteren in een warmloper.

Het warmer laten worden van een uitlaat en zo laten functioneren op een hoger toerental vind ik een beunoplossing. Je geeft daarmee eigenlijk aan dat de pijp niet goed genoeg voor je cilinder is/beter kan. Dus een meer logische stap zou zijn een goede uitlaat maken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 4159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved