Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
wat een lude konte likkerij (no-offense aan lude hoor )
geef je volledig gelijk (niet da tik t erg vind ofzo )
Als je goed kijkt zul je zien dat dit blok een cilinder heeft die 180 graden gedraait zit...
Hierdoor krijg je een heel raar inlaat circuit wanneer je normale inlaat van je cilinder wilt blijven gebruiken.. erg nadelig dus! (wat btw deze manier ook is hoe zij het hebben gemaakt, maar dat terzeide)
Wanneer je kijkt naar normale blokken met carter inlaat is de enige reden dat ze dat doen om betere spoeling te cre?ren naar boven (de 'spoel' poorten ) Voor de rest heeft het weinig effect...
Ik ben zelf wel van mening dat je een betere mengsel flow krijgt.. echter wordt dit door sommigen ook weer tegen gesproken, en is men ook van mening dat meer turbulentie in je mengsel juist je benzine en lucht beter met elkaar laat vermengen, wat dus ook weer voordeliger is... (in dat geval is t juist nadelig.. een carter inlaat)
Kortom.. steek wat meer tijd in de tuning van je geheel.. daar valt meer winst uit te halen dan iets als dit (tis alleen maar cool.. meer niet in jou geval )
Ik ben zelf bezig met een sprint-blok momenteel, bijna vergelijkbaar als dat ding op het plaatje.. (cil 180 draaien, etc.. (btw, joost is hier ook mee bezig)) komt dus ook carter inlaat op aan de voorkant... ik cre?er alleen een langere wielbasis en een aparte luchtbox voor de carb... om nare turbulentie etc van het wiel en de geforceerde inlaat te voorkomen.. (hier ben ik nog niet volledig uit hoor)
Alleen ik moet ff mn lasaparaat schoppen.. die wil nl nog geen alu lassen
maar hoop dat je t n beetje snapt nu
|