Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb met carter inlaat..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1284 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12387 - mb met carter inlaat..
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

orange 27-9-2003 22:10 Print topicpost

Posts: 672
zie hier een plaatje.. vondik op internet..



zijn deze dingen ergens te koop?
en wat voor voordelen heeft het op een normale inlaat..?
tuning mogenlijk heden? beter of slechter??
 

Mr Pain 27-9-2003 22:29 Print reply
Posts: 4966
heb het plaatje zelf ook, moet je lude maar vragen die weet 4er meer over


volgens mij (lude zij dat tegen mij volgens mij) dat het mengsel dan eerder in het carter zit en dat het beter is orzo weet oke niet mwaarom moet je maar evene vragen
 
Luc 27-9-2003 23:04 Print reply

Posts: 3590
khep die pic ook al eerder gezien, zker wel vet, alleen veel te duur voor ons amateurtjes

et zal iig voordelen hebben, stond er in de search nix?
kdacht dat deze al eens voorbij was gekomen..
 
orange 29-9-2003 15:00 Print reply

Posts: 672
kon wel wat vinden.. maar niet zo gek veel..
LUDE!!!! vertel er es wat over!
 
mr200r 29-9-2003 16:20 Print reply
Posts: 5122
Ik denk dat de benzine zo met grotere kracht
naar boven wordt gejaagt.
 
mr200r
orange 29-9-2003 16:23 Print reply

Posts: 672
en betere smering van je big end lager?????

 
Saknet 29-9-2003 16:33 Print reply

Posts: 10355
dan krijg je kreidler idee @ mbee...
www.kreidler.nl staat principe fijntjes uitgelegd
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Pingu 29-9-2003 18:15 Print reply
Posts: 1842
wat een lude konte likkerij (no-offense aan lude hoor )
Voordeel, timing inlaat is in theorie langer.
Meer plek voor boostpoorten.
Zo was het dacht ik
Ook is het zo dat het mengsel geen omweg maakt, het moet nl toch naar de krukas voor het de kanalen ingaat, zo is die afstand korter.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SkaBla [Pim] 29-9-2003 18:27 Print reply

Posts: 4659
en de uitlaat heeft geen onnodige bochten
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-9-2003 18:28 Print reply

Posts: 7007
het enige voordeel wat IK kan bedenken is dat het focking snel is haha
 
nobody fuck with us!!
DaBramba 29-9-2003 18:43 Print reply
Posts: 46
Mja ik ken misschien wel iemand die zo'n membraan op carter kan fixen op een mb blok oid... maakt denk niet uit wat voor blok..
 
Erik_N 29-9-2003 18:46 Print reply

Posts: 5360
Misschien?

Ik denkdak wel 5 mensen ken noemen die het kunnen. Maja, doet er voorderest niet toe, wie is er uberhaupt lijp genoeg om het te doen.. Zal boel werk inzitten denk ik zo..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
DaBramba 29-9-2003 18:48 Print reply
Posts: 46
misschien... omdat hij het nu alleen nog heeft gedaan op puchblokken en peugeot scootblok...

hij wil het wel doen denk ik, gaat alleen zeker wel $$ kosten ja
 
Pingu 29-9-2003 19:43 Print reply
Posts: 1842
Bij puch blok is het "iets" makkelijker
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pol de MT5 Crosser 29-9-2003 20:11 Print reply

Posts: 2892
Wow dat is wel een geile brommer maar volgens mij is het niet echt een MB meer een zelf verbouwd/gemaakt frame of zo
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Neonlampje 29-9-2003 20:18 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

wat een lude konte likkerij (no-offense aan lude hoor )
geef je volledig gelijk (niet da tik t erg vind ofzo )


Als je goed kijkt zul je zien dat dit blok een cilinder heeft die 180 graden gedraait zit...
Hierdoor krijg je een heel raar inlaat circuit wanneer je normale inlaat van je cilinder wilt blijven gebruiken.. erg nadelig dus! (wat btw deze manier ook is hoe zij het hebben gemaakt, maar dat terzeide)

Wanneer je kijkt naar normale blokken met carter inlaat is de enige reden dat ze dat doen om betere spoeling te cre?ren naar boven (de 'spoel' poorten ) Voor de rest heeft het weinig effect...
Ik ben zelf wel van mening dat je een betere mengsel flow krijgt.. echter wordt dit door sommigen ook weer tegen gesproken, en is men ook van mening dat meer turbulentie in je mengsel juist je benzine en lucht beter met elkaar laat vermengen, wat dus ook weer voordeliger is... (in dat geval is t juist nadelig.. een carter inlaat)

Kortom.. steek wat meer tijd in de tuning van je geheel.. daar valt meer winst uit te halen dan iets als dit (tis alleen maar cool.. meer niet in jou geval )

Ik ben zelf bezig met een sprint-blok momenteel, bijna vergelijkbaar als dat ding op het plaatje.. (cil 180 draaien, etc.. (btw, joost is hier ook mee bezig)) komt dus ook carter inlaat op aan de voorkant... ik cre?er alleen een langere wielbasis en een aparte luchtbox voor de carb... om nare turbulentie etc van het wiel en de geforceerde inlaat te voorkomen.. (hier ben ik nog niet volledig uit hoor)
Alleen ik moet ff mn lasaparaat schoppen.. die wil nl nog geen alu lassen

maar hoop dat je t n beetje snapt nu
 

Dit topic is 4158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved