Kwil altijd nog een luchtgekoeld 80 blok op mijn sh hebbe.
Volgens mij zijn er daarvoor 2 opties.
1e: mcx blok aan zien tekomen, incl cilinder die helemaal goed loopt enz.
2e: mtx80r ombouwe naar luchtgekoeld.
Na optie 1 is makkelijk, gewoon een mcx blok vinden, klopt he.
Dus gelijk mijn vraag, kent iemand iemand met zo'n blok van een honda mcx dus (zie foto onderaan)
optie 2 is lastiger.
Kdacht zelf aan het volgende:
een mtx80r blok hebbe, hiervoor zijn ook 2 optie.
optie 1: waterpomp laten zitten.
Ik weet niet of dit kan, of de kering dan niet droog loopt omdat er geen water langs gaat.
optie 2: waterpomp eruit met tandwiel en as erui en eventueel als da nodig is het gat dichten (gat waar de as van de waterpomp in zit), en als dat niet nodig is een sh koppelingsdeksel er op, zodat er gewoon carterolie doorheen stroomt, als dat wel allemaal kan, zo'n extra gat.
Want ik weet dat niet, of tie dan niet slechter smeert. (laat jullie mening hier ook maar over horen als jullie wille)
Zelf vind ik optie 2 mooier, omdat je dan niet van die buisjes hebt zitte waar normaal de radiateur op aan gesloten word.
Als dit lukt, moet ik ook nog aan een mcx cilinder + kop zien te komen.
Waar ik die vandaan haal is een 2e vraag, weet iemand dat ook toevallig.
Kzou graag jullie mening hierover willen weten.
p.s: hoe is eigenlijk de kwaliteit van die 80cc mcx cilindertjes??
Hier foto van honda mcx, btw de ophangpunten van het blok gaan toch overeen met die van een sh of mtx80r blok???
Dit bericht is ge-edit door Pietje007 op 26-9-2003 0:05