Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Projectje luchtgekoeld 80 blok op sh!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12333 - Projectje luchtgekoeld 80 blok op s...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pietje007 26-9-2003 0:03 Print topicpost

Posts: 381
Kwil altijd nog een luchtgekoeld 80 blok op mijn sh hebbe.
Volgens mij zijn er daarvoor 2 opties.

1e: mcx blok aan zien tekomen, incl cilinder die helemaal goed loopt enz.

2e: mtx80r ombouwe naar luchtgekoeld.

Na optie 1 is makkelijk, gewoon een mcx blok vinden, klopt he.

Dus gelijk mijn vraag, kent iemand iemand met zo'n blok van een honda mcx dus (zie foto onderaan)

optie 2 is lastiger.
Kdacht zelf aan het volgende:

een mtx80r blok hebbe, hiervoor zijn ook 2 optie.
optie 1: waterpomp laten zitten.
Ik weet niet of dit kan, of de kering dan niet droog loopt omdat er geen water langs gaat.

optie 2: waterpomp eruit met tandwiel en as erui en eventueel als da nodig is het gat dichten (gat waar de as van de waterpomp in zit), en als dat niet nodig is een sh koppelingsdeksel er op, zodat er gewoon carterolie doorheen stroomt, als dat wel allemaal kan, zo'n extra gat.
Want ik weet dat niet, of tie dan niet slechter smeert. (laat jullie mening hier ook maar over horen als jullie wille)

Zelf vind ik optie 2 mooier, omdat je dan niet van die buisjes hebt zitte waar normaal de radiateur op aan gesloten word.
Als dit lukt, moet ik ook nog aan een mcx cilinder + kop zien te komen.

Waar ik die vandaan haal is een 2e vraag, weet iemand dat ook toevallig.

Kzou graag jullie mening hierover willen weten.

p.s: hoe is eigenlijk de kwaliteit van die 80cc mcx cilindertjes??


Hier foto van honda mcx, btw de ophangpunten van het blok gaan toch overeen met die van een sh of mtx80r blok???






Dit bericht is ge-edit door Pietje007 op 26-9-2003 0:05
 

Ralf 26-9-2003 9:29 Print reply

Posts: 9073
Alwin AKA Hier_ben_ik heeft een MCX blokje liggen, als het goed is..
 
Knoxville 26-9-2003 9:33 Print reply

Posts: 1454
Waarom ga je zo moeilijk doen. Je kan dat ding toch gewoon watergekoeld laten....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Blijhoofd 26-9-2003 9:53 Print reply

Posts: 7378
Mcx staat bij op school precies de zelfde als op de foto maar dan met brom plaatje erop, en deuk in de tank, wel geile blokjes liggen er onder,en die blies ook wel aardig heftig helemaal ori
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
jeroen 26-9-2003 10:07 Print reply

Posts: 15066
Leg eens uit waarom je AC wil?

Zou juist liever std 80 LC willen hebben.
 
Blukaap 26-9-2003 10:22 Print reply

Posts: 10006
Omdat dit niet opvalt.

Maar goed, ik heb het je gisteren al duidelijk proberen te maken (en nu moet ik @$!$#$ wachten tot MSN gedwonload is dankzij dat !$##$ Microsoft ).
Je moet gewoon een MTX-sh koppelingsdeksel op een MBX80/MTX80R/MTX80RII blok zetten (eerst even het busje vd waterpompas uit de rechtercarterhelft halen) en dan simpelweg een MCX80 cilinder + kop er op zetten.
KLAAARR, dan heb je gewoon een 80cc SH blok.

En die std MCX80 cilinder kan denk ik best leuk lopen, is exact hetzelfde als de LC80 cilinder qua poorten volgens mij (heeft iig ook een vlinderpoort).
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-2003 11:52 Print reply

Posts: 8499
Ik heb idd een mcxblokje met cilinder enzo thuis liggen. De ophangpunten enzo komen precies overeen met die van mtx/nsr/etc. Blokje is gewoon een kruising tussen een mtx-sh blok en een mbxblok

Cilinder is van binnen het zelfde als een originele mbx80 cilinder, alleen kun je hier volgens sommigen meer vermogen uit persen omdat je met tunen geen rekening hoeft te houden met koelkanalen enzo

Als je naar de brabantmeeting komt zorg ik wel dat dat blokje en cilindertje daar ligt, kun je zien hoe wat het is enzo.

nog ff voor de duidelijkheid: cilinder doe ik zeker NIET weg.
 
Members zijn vervelend :-|
Knoxville 26-9-2003 11:56 Print reply

Posts: 1454
MCX is volgens ook redelijk zeldzaam, terwijl je de LC versie bij bosjes kan kopen(bij wijze van...)

Snap nog niet wrom je een AC neemt.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-2003 11:57 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

MCX is volgens ook redelijk zeldzaam, terwijl je de LC versie bij bosjes kan kopen(bij wijze van...)

Snap nog niet wrom je een AC neemt.


ik maak mijn mtx ook 80AC

gewoon om de simpele reden dat het dan niet zichtbaar is aan de buitenkant...

dat is ook al een keer gezegd hierboven, lezen is moeilijk he schijnbaar
 
Members zijn vervelend :-|
Erik_N 26-9-2003 11:59 Print reply

Posts: 5360
Maar waarom maak je hem dan AC?











, op zich wel grappig, verschilt die cilinder in uiterlijk ook nogvan 50std? Kwa aantal ribbern ofzo? En ff zwart spuiten dan, maja, dat maakt niet uit. Wel geinig opzich in ieder geval, zou je hem dus eventueel ook nog naar 98cc kunnen laten boren?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-2003 12:02 Print reply

Posts: 8499
Aan de buitenkant is hij, voor zover ik gezien heb, precies hetzelfde

en ja, hij kan tot 98cc... maar ik ga eerst ff kijken of ik hem nog op 80 kan krijgen, daarna 93 (malossi maat) en daarna op 98cc.. kan ik er tenminste een tijdje mee doen
 
Members zijn vervelend :-|
Knoxville 26-9-2003 12:03 Print reply

Posts: 1454
Mja, maar je hebt toch ook 50cc LC. Desnoods dremel je de merktekens van de LC cylinder af
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Erik_N 26-9-2003 12:05 Print reply

Posts: 5360
SH is nooit standaard met 50cc LC uitgevoerd...

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 26-9-2003 12:05
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-2003 12:07 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Mja, maar je hebt toch ook 50cc LC. Desnoods dremel je de merktekens van de LC cylinder af


jullie snappen het niet of jullie willen het niet snappen


veel agenten weten alleen dat er luchtgekoelde mtx-sh 50s zijn. De meesten weten ook nog uit hun jeugd dat er ook 80blokken voor zijn (mbx) en dat die watergekoeld zijn. Als je een 50cclc blok op je mtx legt denken ze vaak dat het een 80blok is. Als je nu net tegen de draad in doet: een luchtgekoeld 80blok op een sh.. (bijna geen enkele agent weet dat er luchtgekoelde 80blokken zijn voor sh) dan denken ze allemaal dat het een ori 50blok is..


is het nou zo moeilijk om het te snappen??
 
Members zijn vervelend :-|
Knoxville 26-9-2003 12:09 Print reply

Posts: 1454
Ja, oke.

Snap jullie punt. Je moet alleen niet altijd van het ergste uitgaan
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-2003 12:11 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Ja, oke.

Snap jullie punt. Je moet alleen niet altijd van het ergste uitgaan


?
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved