Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - kettingzaag ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #12332 - kettingzaag ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 25-9-2003 23:54 Print topicpost
Posts: 4966
hoi hoi

ik heb vanmiddag even onze kettingzaag gesloopt omdat ik de ontsteking wou

nu heb ik net zo'n soort ding als wat rudy ook heeft nu ik ik er een paar vraagjes over.

is het erg als ik die koeldingetjes eraf haal? het is tenslotte alleen maar gewicht

ik moet de rotor laten uitdraaien omdat het anders niet past duhhh maar moet ik er dan ook een spiebaan in laten maken of gewoon zonder?

dit wil ik dus op mijn nsr bouwen kijken of het een vette gas reactie heeft , omdat hij toch echt een stuk lichter is (zelfs lichter als mijn hpi van zundapp

fuck verkeerde plaats kan een mod hem even naar EF plaatsen, bvd

Dit bericht is ge-edit door Mr Pain op 25-9-2003 23:56
 

Kampersjaak 26-9-2003 12:09 Print reply

Posts: 12285
tuurlijk moet je een spie baan hebben andres draait ie niet op tijd.

en die koel dingen waar je het over hebt
zullen wel nodig zijn anders zaten ze er wel niet op.
 
oderint dum metuant
Knoxville 26-9-2003 12:11 Print reply

Posts: 1454
Die spiebaan is niet nodig. Ik rijd met mijn rotor ook ook zonder spie. Het komt immers conisch op elkaar. Als jij de moer gewoon goed vastdraait, blijft dat ding wel zitten.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Kampersjaak 26-9-2003 12:13 Print reply

Posts: 12285
dat heb ik nog nooit mee gemaakt
een vliegwiel draait toch ook conisch vast.
mits je die moer goed vast draait.
 
oderint dum metuant
Knoxville 26-9-2003 13:03 Print reply

Posts: 1454
Ik moet mijn onsteking afstellen d.m.v. de rotor de draaien ipv de grondplaat
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Mr Pain 26-9-2003 20:39 Print reply
Posts: 4966
ja dat had ik ook met hpi

maar voor de mensen die het met kettingzaag dingen hebben gedaan, moet je nou wel een spiebaan hebben of niet?

en als je die koelvinnen eraf haalt raakt ie dan in onbelans
 
c_jeet 26-9-2003 20:54 Print reply
Posts: 61
nee hij heeft geen spiebaan nodig en je kan de koelvinnen weghalen in ieder geval ik haalde hem wel weg ik reed zonder ontstekings deksel en als je je voet niet wil verliezen zou het verstandig zijn
 
MWvdK 26-9-2003 22:05 Print reply

Posts: 2247
Spiebaan is er alleen maar voor om onsteking op goede tijdstip te zetten. (zodat vliegwiel op de juiste plaat skomt, en contactpuntjes op juiste moment openen), kan wel zonder.. Hoe ziet zon kettingding eruit btw?
 
Mr Pain 26-9-2003 22:10 Print reply
Posts: 4966
gewoon een buitendraaier maar veel lichter als gewoon vliegwiel en binnenrotor vliegwiel

en 1 zo'n kastje daar zal alles wel in zitten, alleen ik zit er een beetje over in dat ie geen curve heeft, want hij vervroegd waarschijnlijk helemaal niet , maar dat kan ik natuurlijk testen
 
MWvdK 26-9-2003 22:13 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

gewoon een buitendraaier maar veel lichter als gewoon vliegwiel en binnenrotor vliegwiel

en 1 zo'n kastje daar zal alles wel in zitten, alleen ik zit er een beetje over in dat ie geen curve heeft, want hij vervroegd waarschijnlijk helemaal niet , maar dat kan ik natuurlijk testen

Lol, moet ook maar ff een keer zo'n ding regelen.. komt gewoon van benzinezaag wss? En past dat een btje?
 
Mr Pain 27-9-2003 17:32 Print reply
Posts: 4966
ja van benzine een elektro motor heeft geen ontsteking nodig

of het past weet ik niet nog niet geprobeert
 

Dit topic is 2468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved