Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kan deze bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12296 - kan deze bougie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Grischnakh 24-9-2003 19:42 Print topicpost

Posts: 1369
ik heb vandaag voor een eurotje een bougietje gekocht bij een autoshop, hij zag er wel gaaf uit en ik dacht die kan ik wel eens proberen.


maar nou las ik net de opschrift en daar staat: F6LTCR
en nu dacht ik bij mezelf is die 6 de hittegraad en werkt dit bij een tsx.
dus kan ik deze gebruiken, dat porselijnen stuk is trouwens ook iets smaller dan normaal.
 

JIMMY 24-9-2003 19:44 Print reply

Posts: 2765
Dat is geen bougie voor een brommer hoor, kijk is naar die elektrode onderaan
 
huh 24-9-2003 19:46 Print reply
Posts: 1755
Ik denk...met al mn kennis van 2 takt en 4 takt...dat dat nie zo goed gaat werken. 2 takt vonkt 2x zo vaak als een 4 takt...lijkt me dat de bougies daarom anders zijn ontworpen.

Verder vraag ik me af of de schacht (en schroefdraad) wel goed zijn voor je TSXje...

En is de afstand van de elektroden wel even groot? Kun je verstellen maar goed

Je mag het ook wel proberen, dan weten we het zeker.
 
Grischnakh 24-9-2003 19:51 Print reply

Posts: 1369
hij past wel precies in de schacht, en de zuiger raakt hem ook niet. maar als ik het probeer zitten er dan nog risicos aan?? zoals gat in de zuiger ofzo??

normale auto bougies zien er trouwens net zo uit als brommerbougies. dit was gewoon een speciale die vonkt gewoon beter. en dat sneller vonken dat regelt de bobine toch??

Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 24-9-2003 19:58
 
Blukaap 24-9-2003 19:58 Print reply

Posts: 10006
Het zou kunnen dat het ding te warm is en dan gaat ie idd gaten fikken in je zuiger.

Zou je even op moeten zoeken met welke NGK warmtegraad die Bosch bougie overeen komt.
 
Bastila is lief
arrier 24-9-2003 20:16 Print reply
Posts: 2221
die doet het gewoon ik had er zelf ook weleens 1 in een puch maar je moet wel oppassen omdat de stulp waarschijnlijk te lang is misschien moet je er een paar ringen tussen doen moest ik ook
 
Grischnakh 24-9-2003 20:54 Print reply

Posts: 1369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

die doet het gewoon ik had er zelf ook weleens 1 in een puch maar je moet wel oppassen omdat de stulp waarschijnlijk te lang is misschien moet je er een paar ringen tussen doen moest ik ook


dat komt omdat een puch schacht kort is, maar ik ga het maar eens proberen op me reserv tsxje, als die kapot gaat is het nog niet zon ramp.
 
Blijhoofd 24-9-2003 21:15 Print reply

Posts: 7378
heb in me ER en TSX ook zo vaak auto bougi's gedaan ging altijd best,maar gebruik te ze alleen om te probere of de andere bougi kapot was ofzo
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
gonzales 24-9-2003 21:43 Print reply

Posts: 1319
zelfde principe als "splitfire" deze bougi's molle gegarandeerd je zuiger . die dingen zijn hebben namelijk een zwaarre vonk die je zuiger verbrand
 
burn your rubber not your soul
Rudy 24-9-2003 21:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx

zelfde principe als "splitfire" deze bougi's molle gegarandeerd je zuiger . die dingen zijn hebben namelijk een zwaarre vonk die je zuiger verbrand

zware vonken
Vonk veranderd niet, ze claimen over de meerdere elektrodes te vonken, dat doen ze in de testopstellingen die je op beurzen enz ziet ook af en toe wel eens.
Maar uiteindelijk vonk toch degene met de minste weerstand
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jeroen 24-9-2003 21:50 Print reply

Posts: 15066
Dus dan zouden ze minder vonken?
Als maar 1 electrode vonkt?


 
Rudy 24-9-2003 21:58 Print reply

Posts: 3471
Nee, zou niet weten waarom. Vonk wisseld gewoon van plaats waar hij terecht komt. Voordeel zou kunnen zijn dat ze langer meegaan
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jeroen 24-9-2003 22:00 Print reply

Posts: 15066
Ah zo, hmm. ok.
 
gonzales 24-9-2003 22:02 Print reply

Posts: 1319
luister ik weet niet of je 1 vonk hebt of meerdere en dat boeit mij niet . ik weet dat ik en mijn twee maten beide zo en bougi hebben geprobeerdt . met opgefokte bromfiets en dat alle de zuigers verbrande . hebben dan geprobeerdt in afgestelde syuzuki ts .dat was geen probleem maar als je over 7k gaat heb je probs 7 k zijn deze bougie's voor ontwikkeld niet voor 11a12k want deze bougi is gemaakt voor 7k a 8 k maximum toerental van en wagen ligt op 6k dus ongeveer uds is 12k ofzo te veel en dat verknoeit je zuiger . heb genoeg tests gedaan en allemaal met dezelfde effect tenzij je een quisch hebt van 3mm ofzo dan lukt het ook wel . en ja tsx standaard niet opgefokt lukt ook niet verneukt je zuiger ook. geloof je mij niet? test het dan gewoon zal wel zien !
 
burn your rubber not your soul
Mono-Nut! 24-9-2003 22:02 Print reply

Posts: 623
Doe het nou maar niet een maat van mij had het ook gedaan hij kon wel zn malossi zuiger weggooien want er zat een gat in maar waarom zou ej het uberhaupt proberen? Je kunt toch gewoon een brommerbougie kopen
 
gonzales 24-9-2003 22:04 Print reply

Posts: 1319
bedoel standaard tsx niet enkel ontgrends waarbij het ook niet lukt sorry voor tikfoutje
 
burn your rubber not your soul

Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved