Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #12292 - V-belt
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1117 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ardan |
24-9-2003 17:51 |
Posts: 595 |
i.p.v een simpele riem als titel,de heuse V-belt.
nu was ik van plan om een minibike te gaan bouwen en wil ik een honda camino gebruiken:
voordelen:
1)zijn er veel van in belgie in tegenstelling tot puch maxi's
2)heeft carterinlaat,waardoor immense brute tuning mogelijk is
3)heeft zelfde slag als honda wallaroo blablabla,dus veel cilinders als ik wil.
4)heeft vario,waardoor er snel kan worden opgetrokken en toch snel gereden kan worden.
nadelen:
1)passen de puch maxi banden over de velgen?
2)zijn er kortere riemen te koop ergens? want afstand van vario naar vertanding achteraan word veeeel korter?
dit is het grootste probleem,want anders moet ik een tandwiel fixen op de kruk,tandwiel vanachter op naaf die er niet voor ontworpen is etc (dan ben ik beter af met een maxi)
dus weet iemand hier de afmetingen van de camino naven en die van de maxi,zodat ik ze kan vergelijken.
voorste naven zullen niet heel veel schelen denk ik,maar achterste zijn helemaal verschillend en die riem???
|
|
have a blast,go fast |
|
Blorn |
24-9-2003 19:36 |
Posts: 13825 |
Snaren zijn in alle soorten en maten te krijgen, ga maar eens langs Remmendienst oid.
Bedenk je wel dat zo'n ding 3x niets weegt, en daardoor al een stuk harder optrekt (met Puch blok dus).
|
|
|
|
ardan |
25-9-2003 14:13 |
Posts: 595 |
ja,maar nu NOG harder
ik ben er ook over aan het denken en misschien is dat net iets te hard op zo een klen dingkje.90 rijden op minibike komt wel in de buurt van insanity,misschien minisprinter maken ofzo
.....er broeit iets.........
|
|
have a blast,go fast |
|
Leon de mt5 boer |
25-9-2003 15:25 |
Posts: 494 |
ja maar met vario moet je een overbrenging in het wiel hebben, want de vario draait kruk snelheid..... en dat neemt veel ruimte in
|
|
ik kom uit brabant kunde gij de zien |
|
ardan |
25-9-2003 19:04 |
Posts: 595 |
neemt idd veel ruimte in beslag,daarom dat ik me afvraag of die maxinaaf minibandjes wel op de van een camino passen.
voorste zal wel gaan denk ik,maar die achterste met die vertanding in.dat is nog steeds een groot vraagteken.
ik kan ook nergens afmetingen vinden van die maxiachternaaf en die van camino vind ik ook niet.
anders blijf ik toch maar bij een maxi of schrap ik dit project en vervang het door een ander dat rondzweeft in mijnen kop
|
|
have a blast,go fast |
|
Blijhoofd |
25-9-2003 19:30 |
Posts: 7378 |
tis wel vet ide met camino blok heb zon ding gehad vroeger trokken ori al vet hard.zijn toch ook in belgie gemaakt geloof ik ?
want daar stikt het idd er van
alleen zou je dan wat moeten beune voor dat achter wiel
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
ardan |
25-9-2003 19:38 |
Posts: 595 |
camino's in overvloed in belgie
wat vooral interessant is,is dat slag zelfde is als wallaroo en dus misschien ook nog wat andere scooters.dus een LC cil vinden en knutselen maar.
camino blokken vind je makkelijk,kosten geen drol en zit niets anders in dan een krukas,2 lagers en keerringen.dus reviceren lukt na paar keer met de ogen dicht.
natuurlijk moet ik er eerst uitkomen waar ik het blok onder hang.
een volwaardige brommer hang ik het niet onder,want dan kan ik evengoed een mb blok nemen dat die krachten tenminste even kan houden.
*minibike -> ziek effect (over 100,beetje zot)
*minisprinter -> klinkt tof,maar geldverspilling want sprints winnen ga je niet doen en hij is mini.gewoon rijden op parkeerplaats ofzo gaat ook niet,want het is een sprinter.beetje loos dus
kart,vintage racer vallen uit de boot,want vintage moet schakel zijn vind ik en kart daar gebruik je echt geen kutcamino blokje voor.
iemand suggesties? (leef je maar eens lekker uit)
|
|
have a blast,go fast |
|
Blijhoofd |
25-9-2003 19:44 |
Posts: 7378 |
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
ardan |
25-9-2003 19:48 |
Posts: 595 |
iets te basic naar mijn zin,dit zou een geschift blok moeten worden.
dus niet die polini kit,maar zelf alles tunen en bijwerken,op maat uitlaat etc.
ik kan nu op school toch cnc's gebruiken om stukken te maken
een experiment om te kijken hoeveel ik eruit kan krijgen en of ik het goed doe
maar waar hang je zoiets onder,das de prangende vraag?
|
|
have a blast,go fast |
|
rs oxbow |
25-9-2003 21:04 |
Posts: 620 |
camino motorblok is niet zo supervet,
wallaroo blok is pak groter maar veel beter
|
|
|
|
theredone51 |
25-9-2003 21:28 |
Posts: 2506 |
zelf frame maken van staal (of aluminium als je dat kan lassen) en dan goed op maat, want dan weet je in ieder geval cker dat alles past
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
ardan |
25-9-2003 22:39 |
Posts: 595 |
maar wallaroo blok is met vaste achterbrug,dat is gewoon 1 groot geheel.
gooi dat eens in een minibike,ahja, dat gaat niet
dus dan doen we dat maar niet
is er nu niemand met een absurd idee dat absoluut niet kan en waar ik mijn hoofd op kan breken?
|
|
have a blast,go fast |
|
Mr Pain |
25-9-2003 23:59 |
Posts: 4966 |
pak gewoon een minibike en bouw daar dat blok op, ZIEK is goed
en als je een sprinter wil bouwen ga dan kijken en welke klasse je wilt sprinten want er zijn soms wat regeltjes aan verbonden, want een sprinter om gewoon mee te rijden is KLOTEN
|
|
|
|
mr200r |
26-9-2003 1:06 |
Posts: 5122 |
Volgens mij is een caminoblok perfect voor een
mini-bike klein makkelijk snel en er zijn er nog genoeg.
v-snaren is geen probleem je hebt ze in alle maten er is zelfs lijm die is zo sterk dat je er v-snaren mee kunt lijmen.
|
|
mr200r |
|
Dit topic is 1117 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|