Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #12288 - SH presteert onbehoorlijk
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1750 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
hondafreak |
24-9-2003 17:35 |
Posts: 68 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
er is idd verschil tussen de cdi's, maar niet tussen 50 en 80cc, je hebt waarschijnlijk daarna gewoon een goed werkende cdi (die niet half kapot was) er op gekregen en dat je daarna dus een stuk beter reed
misschien is dat ook jou probleem?
Volgens mij zijn er wel verschilende cdi's want je heb 1 met licht rode boven kant en 1 met donkerrood boven kant , maar daar gaat het hier ook niet over dus..
|
|
YESS its fast.. NO you cant ride it! |
|
bart de schakelgek |
24-9-2003 17:35 |
Posts: 5987 |
je wou hem toch ombouwen met nsr carter en 50snel cilinder? doe dat dan,
ik weet het ook niet, dat ding liep net zo slecht toen ik hem bezat, echt iets raars, maar het zal wel iets met de onsteking zijn, heb je een NIEUWE bobine/cdi gekocht?
maar het rare bij mij was dat ie zoop als de neten, 1 op 8 haalde ik soms meestal 1 op 10, terwijl hij niet bijzonder loopt
|
|
Limburger |
|
Mark Mtx |
24-9-2003 18:01 |
Posts: 564 |
mss dom wat ik had als je je kettingspanner er af hebt blijft er zo'n stuk schroefdraad over. mss zit je ketting daar onder door???
en trouwens ik heb niet veel ori mtx 75 zien lopen
|
|
HONDA rulez |
|
Mb5Freak |
24-9-2003 18:13 |
Posts: 354 |
k sou der is nieuwe zijgerveertjes opgooien...
ffies inrijden..
en kijken als se er niet te makkelijk invallen..
als dat wel zo is
ken je em honen en iets grotere zuigerveertjes nemen...
als die veel toeren maakt maar geen power...
dan kan of je carb heel slecht afgesteld zijn... (kijk je bougie ff als hij netjes donkerbruin is..)
of je hebt weineg compressie
dan moet je ff nieuwe zuigereertjes probere
hielp bij mij wel
suc6
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
25-9-2003 10:15 |
Posts: 8678 |
Oowkeej, lekker dan, vanmorgen aangehouden, en op de rollerbank....
ff een piek van 1,7 en de rest vd tijd 1,3. 86 euro:S
ik ga denk ik een bezwaarschrift schrijven btw, maar dat ter zaken.
CDI is het niet, die had ik 'geleend' van mijn MTX o.t. (die presteert WEL)
Over poort tuning: De uitlaat poort was idd lomp groot in mijn ogen.....gemeten heb ik nog niet....
En erik, 13k haalt ie zeker wel, tenminste...die van jou maakt 11,5k en die van mij gaat er dik overheen.
Maar is 1,3kw gemiddeld normaal voor een 70cc, 18mm en proma dan?!
|
|
|
|
BlizzarD |
25-9-2003 10:18 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
Oowkeej, lekker dan, vanmorgen aangehouden, en op de rollerbank....
ff een piek van 1,7 en de rest vd tijd 1,3. 86 euro:S
ik ga denk ik een bezwaarschrift schrijven btw, maar dat ter zaken.
CDI is het niet, die had ik 'geleend' van mijn MTX o.t. (die presteert WEL)
Over poort tuning: De uitlaat poort was idd lomp groot in mijn ogen.....gemeten heb ik nog niet....
En erik, 13k haalt ie zeker wel, tenminste...die van jou maakt 11,5k en die van mij gaat er dik overheen.
Maar is 1,3kw gemiddeld normaal voor een 70cc, 18mm en proma dan?!
Nee zeker niet..
Vriend van me haalt met z'n Senda R met std 50cc, 17.5mm en snelle uitlaatbocht al 1.6kW..
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
bart de schakelgek |
25-9-2003 10:56 |
Posts: 5987 |
en zuigerveren is het ook niet, die zijn bij de vorige eigenaar ongeveer 500, 600 km oud, dus nog goed
heeft ie wel genoeg compressie?
zit er geen begrenser ergens in het midden van je proma? zoals bij de techno faq?
|
|
Limburger |
|
SMALL HONDA |
25-9-2003 13:34 |
Posts: 1575 |
cdi van een MTX ot. erop zetten werkt niet de ontsteking van een mtx sh is anders. en 13K toeren haalt die niet hoor 10-11K max
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Pistonpen Paultje |
25-9-2003 14:17 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
cdi van een MTX ot. erop zetten werkt niet de ontsteking van een mtx sh is anders. en 13K toeren haalt die niet hoor 10-11K max
En ik denk van wel, einde discussie...
Het is mijn brommer dus ik heb gelijk .
Dus ik moet eens een SH CDI proberen? En wat is the differce?
|
|
|
|
Blukaap |
25-9-2003 14:26 |
Posts: 10006 |
Niks .
Nee, CDI's moet je gewoon proberen, pluk er 1 van een Honda af (MTX-ot/MB/MT/NSR/watdanook) en kijk wat ie doet.
|
|
Bastila is lief |
|
Pistonpen Paultje |
25-9-2003 14:27 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Niks .
Nee, CDI's moet je gewoon proberen, pluk er 1 van een Honda af (MTX-ot/MB/MT/NSR/watdanook) en kijk wat ie doet.
Dat had ik dus gedaan. Er zit dus geen verschil tussen een (bijv.) MT CDI en een SH cdi?
|
|
|
|
Blukaap |
25-9-2003 15:33 |
Posts: 10006 |
Niet qua aansluiting/werking iig.
Tussen CDI types onderling kan wel veel verschil zitten, maar het probleem wat jij geeft komt me niet echt bekend voor.
(ik zou overigens je afstelling eens nalopen, veel toeren maken, maar geen vermogen leveren kan duiden op een te arme afstelling)
|
|
Bastila is lief |
|
jurgheinz |
25-9-2003 16:58 |
Posts: 992 |
had ik eerst ook .. een sh met 70 zeta air gekoeld...nou heb ik er een vloeistof gekoeld onder en nou wil ie ineens wel hard gaan .. wel malossi ipv zeta... ik ben er niet zo kapot van van die zeta cilinders dusss hoeft niet aan je cdi te liggen
|
|
|
|
Mb5Freak |
25-9-2003 18:23 |
Posts: 354 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
en zuigerveren is het ook niet, die zijn bij de vorige eigenaar ongeveer 500, 600 km oud, dus nog goed
heeft ie wel genoeg compressie?
zit er geen begrenser ergens in het midden van je proma? zoals bij de techno faq?
wat maakt t nou uit hoe OUD iets is...
alles kan KAPOT en als je ff geen geluk heb kan na de 1e km je zuigervere al verrot gaan .. dus bs.
|
|
|
|
Dit topic is 1750 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|