Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - SH presteert onbehoorlijk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12288 - SH presteert onbehoorlijk
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 24-9-2003 15:06 Print topicpost

Posts: 8678
Ik rijd nu al enige tijd op mijn MTX-sh, maar het blijft knagen: 'waarom wil hij niet vooruit?!?'

De setup is:

70 zeta,
18mm keihin
proma uitlaat (+demper)

Maar toch rijd ik niet veel harder als een origineeltje. Een top van 70/75 en optrekken als een mietje. Er is me zelfs een keer gevraagd of ie niet origineel is ofzo Sterker nog, op de rollebank in de vakantie (werden aangehouden) maakte ik niet meer dan 0,7kw/0,8kw. en mocht ik door omdat ik origineel leek te zijn. (wat misschien wel scheelde, ik had 30kilo bagage achterop, die ik er niet hoefde af te halen.) hij kwam niet eens op top in z'n 3.

Het vage is, hij draaid wel giga veel toeren(meer dan ik van andere ben gewent iig), en na de 10k of 11k tot de +-13k lijkt hij 'ietsjes' meer te trekken (vaag laat nietwaar?)

Ik zelf zat al aan de volgende dingen te denken die het zouden kunnen zijn:

- uitlaat dichtgekoolt (gecheckt, was het niet)
- luchtkanalen verstopt (gecheckt, was het ook al niet)
- Membraam naar de klote (een ander hielp heel even inimini ietsjes, maar na 50 km leek die pret ook over.)
- Electronisch (CDI en Bougie vervangen, was het niet)
- Carberateur niet in orde oid. (was het ook niet)
- Zuiger verkeerdom of versleten(was het ook niet, cilinder leek ook nog gaaf)

Ik ben nog van plan om mijn ontsteking te vervroegen, maar ik denk niet dat ik daarmee veel power zal winnen. Dus daarom vraag ik jullie ten hulp....
 

SIWWN 24-9-2003 15:15 Print reply
Posts: 7079
Moeilijk probleem als alles goed is.

Pakkingen niet lek? Wel een beetje goed afgesteld?

Al een andere bougie gerobeerd
Zuiger zeker weten nog goed?
Luchtfilter schoon?
 
Pistonpen Paultje 24-9-2003 15:19 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Moeilijk probleem als alles goed is.

Pakkingen niet lek? nee Wel een beetje goed afgesteld? momenteel iets te arm, eerst gewoon goed, maar zelfde prestaties

Al een andere bougie gerobeerd ja, lees
Zuiger zeker weten nog goed? ja
Luchtfilter schoon?ja


Fucked up he?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 24-9-2003 15:20 Print reply

Posts: 7744
kep nog nooit een SH erg hard zien gaan :S
 
hoi
SIWWN 24-9-2003 15:21 Print reply
Posts: 7079
Gooi hem in de sloot
Toeren maakt ie wel dus onsteking zal het ook wel niet zijn, en als ie zoveel toeren maakt is het membraan ook wel goed denk ik.

Is je cilinder trouwens getuned?
 
mr200r 24-9-2003 15:21 Print reply
Posts: 5122
probeer eens wat met de tandwielen .
 
mr200r
tomske 24-9-2003 15:57 Print reply
Posts: 18
Hej, Een maat van mij had percies hetzelfde, er zat bij hem aan 1 van zn draden een soort zwart fotorolletje. en dat bleek een toerenbegrenzer te zijn, we wisten bij god nie hoe ie daar kwam maar sindien blaast da mtxje behoorlijk hard
 
Trotse Strijder Voor Volk en Vaderland!! Wi-j Gaot Zoepen!! Oep de Zwarte Cross!! JOVINK &de Voederbietels 4 life!!!
huh 24-9-2003 16:01 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomske

Hej, Een maat van mij had percies hetzelfde, er zat bij hem aan 1 van zn draden een soort zwart fotorolletje. en dat bleek een toerenbegrenzer te zijn, we wisten bij god nie hoe ie daar kwam maar sindien blaast da mtxje behoorlijk hard


Zal het nie zijn denk ik, want hij zegt dat ie 10-13k toeren maakt

Ik zou ook ff naar de twv kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Grote kans op dat je daar iets vind (hoop houden he...).
 
barry 24-9-2003 16:03 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

kep nog nooit een SH erg hard zien gaan :S


klopt, net zoals tsx?n rijden ze gemiddeld 85-90km/h met 70cc

(voor de zeikerds : GEMIDDELD)

maar deze sh presteerds idd niet goed, misschien zo weinig compressie dat alle kracht gewoon weg is?
erg verkeerde/verneukte timing in de cilinder?

en anders eens hele andere onsteking proberen
 
He?
Joscross 24-9-2003 16:05 Print reply

Posts: 12501
Maar als die twv dik te licht is dan trekt ie toch beregoed op, en niet als een mietje

En je onsteking vervroegen verlies je daar niet juist topsnelheid door?, -> onsteking vroeger meer trekkracht in lagere toeren, onsteking later, meer in hoge toeren toch?
 
huh 24-9-2003 16:08 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Maar als die twv dik te licht is dan trekt ie toch beregoed op, en niet als een mietje

En je onsteking vervroegen verlies je daar niet juist topsnelheid door?, -> onsteking vroeger meer trekkracht in lagere toeren, onsteking later, meer in hoge toeren toch?


Nee, ontsteking vervroegen = (kans op) meer toeren draaien. Staat ook bij de faq 'ontsteking vervroegen' trouwens.

Tja het kan ook zijn dat die cilinder gewoon bijna geen vermogen afgeeft doordat een of andere wannabe tuner ermee bezig is geweest...heeft die cilinder wel goeie prestaties op een andere brommer? Kun je misschien ook nog eens proberen.
 
SIWWN 24-9-2003 16:21 Print reply
Posts: 7079
Idd...

Had ik ook met me MT, ding was getuned en maakte vette toeren maar ree maar 40 ofsow.
trok niet eens in de 1, met moeite in de 3 met slippende koppeling om hem op toeren te houden
 
hondafreak 24-9-2003 16:27 Print reply
Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Ik rijd nu al enige tijd op mijn MTX-sh, maar het blijft knagen: 'waarom wil hij niet vooruit?!?'

De setup is:

70 zeta,
18mm keihin
proma uitlaat (+demper)

Maar toch rijd ik niet veel harder als een origineeltje. Een top van 70/75 en optrekken als een mietje. Er is me zelfs een keer gevraagd of ie niet origineel is ofzo Sterker nog, op de rollebank in de vakantie (werden aangehouden) maakte ik niet meer dan 0,7kw/0,8kw. en mocht ik door omdat ik origineel leek te zijn. (wat misschien wel scheelde, ik had 30kilo bagage achterop, die ik er niet hoefde af te halen.) hij kwam niet eens op top in z'n 3.

Het vage is, hij draaid wel giga veel toeren(meer dan ik van andere ben gewent iig), en na de 10k of 11k tot de +-13k lijkt hij 'ietsjes' meer te trekken (vaag laat nietwaar?)

Ik zelf zat al aan de volgende dingen te denken die het zouden kunnen zijn:

- uitlaat dichtgekoolt (gecheckt, was het niet)
- luchtkanalen verstopt (gecheckt, was het ook al niet)
- Membraam naar de klote (een ander hielp heel even inimini ietsjes, maar na 50 km leek die pret ook over.)
- Electronisch (CDI en Bougie vervangen, was het niet)
- Carberateur niet in orde oid. (was het ook niet)
- Zuiger verkeerdom of versleten(was het ook niet, cilinder leek ook nog gaaf)

Ik ben nog van plan om mijn ontsteking te vervroegen, maar ik denk niet dat ik daarmee veel power zal winnen. Dus daarom vraag ik jullie ten hulp....


hey ik heb het ook gehad Ik had alles geprobeert met me honda mtx 70cc 20mm carb snelle uitlaat niks hielp snel membraam

maar toen kwam het iemand zei tegen mij probeer eens een andere cdi-unid dat heb ik dus toen ook gedaan heb ik bij brommerboer hier in de buurt een 80cc cdi gehaald en toen was het perfect

dus bij mij was het zo dat de gewone standaart cdi het niet allemaal kon doen en de 80cc cdi wel dus.. meschien ook iets om te proberen
 
YESS its fast.. NO you cant ride it!
barry 24-9-2003 16:42 Print reply

Posts: 7387
er is idd verschil tussen de cdi's, maar niet tussen 50 en 80cc, je hebt waarschijnlijk daarna gewoon een goed werkende cdi (die niet half kapot was) er op gekregen en dat je daarna dus een stuk beter reed


misschien is dat ook jou probleem?
 
He?
big honda 24-9-2003 16:45 Print reply
Posts: 703
Dat ding van jou maakt volgens miij geen 11, 12 of 13 k hoor das echt wel wat minder
 
huh 24-9-2003 16:53 Print reply
Posts: 1755
Quote:
(CDI en Bougie vervangen, was het niet)


CDI heeft ie toch al geprobeerd

En 11000 toeren is best haalbaar hoor...13k is misschien wat veel, maar 11k is zeker best te doen hoor.

Je zou eigelijk een poortmapje van je cilinder moeten maken, misschien dat iemand hier dan kan zien of het daaraan ligt? Het lijkt me het enige logische...aangezien hij wel compressie heeft, toeren maakt maar toch geen power heeft.

edit: Komt ie trouwens makkelijk op toeren of niet? Dus als ie het doet, trekt ie dan lekker door?

en nog een edit: En nergens in het toerengebied pruttelt ie of houdt ie in of iets dergelijks?

Dit bericht is ge-edit door huh op 24-9-2003 17:04

Dit bericht is ge-edit door huh op 24-9-2003 17:05
 

Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved