Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #12288 - SH presteert onbehoorlijk
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1749 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pistonpen Paultje |
24-9-2003 15:06 |
Posts: 8678 |
Ik rijd nu al enige tijd op mijn MTX-sh, maar het blijft knagen: 'waarom wil hij niet vooruit?!?'
De setup is:
70 zeta,
18mm keihin
proma uitlaat (+demper)
Maar toch rijd ik niet veel harder als een origineeltje. Een top van 70/75 en optrekken als een mietje. Er is me zelfs een keer gevraagd of ie niet origineel is ofzo Sterker nog, op de rollebank in de vakantie (werden aangehouden) maakte ik niet meer dan 0,7kw/0,8kw. en mocht ik door omdat ik origineel leek te zijn. (wat misschien wel scheelde, ik had 30kilo bagage achterop, die ik er niet hoefde af te halen. ) hij kwam niet eens op top in z'n 3.
Het vage is, hij draaid wel giga veel toeren(meer dan ik van andere ben gewent iig), en na de 10k of 11k tot de +-13k lijkt hij 'ietsjes' meer te trekken (vaag laat nietwaar?)
Ik zelf zat al aan de volgende dingen te denken die het zouden kunnen zijn:
- uitlaat dichtgekoolt (gecheckt, was het niet)
- luchtkanalen verstopt (gecheckt, was het ook al niet)
- Membraam naar de klote (een ander hielp heel even inimini ietsjes, maar na 50 km leek die pret ook over.)
- Electronisch (CDI en Bougie vervangen, was het niet)
- Carberateur niet in orde oid. (was het ook niet)
- Zuiger verkeerdom of versleten(was het ook niet, cilinder leek ook nog gaaf)
Ik ben nog van plan om mijn ontsteking te vervroegen, maar ik denk niet dat ik daarmee veel power zal winnen. Dus daarom vraag ik jullie ten hulp....
|
|
|
|
SIWWN |
24-9-2003 15:15 |
Posts: 7079 |
Moeilijk probleem als alles goed is.
Pakkingen niet lek? Wel een beetje goed afgesteld?
Al een andere bougie gerobeerd
Zuiger zeker weten nog goed?
Luchtfilter schoon?
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
24-9-2003 15:19 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Moeilijk probleem als alles goed is.
Pakkingen niet lek? nee Wel een beetje goed afgesteld? momenteel iets te arm, eerst gewoon goed, maar zelfde prestaties
Al een andere bougie gerobeerd ja, lees
Zuiger zeker weten nog goed? ja
Luchtfilter schoon?ja
Fucked up he?
|
|
|
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
24-9-2003 15:20 |
Posts: 7744 |
kep nog nooit een SH erg hard zien gaan :S
|
|
hoi |
|
SIWWN |
24-9-2003 15:21 |
Posts: 7079 |
Gooi hem in de sloot
Toeren maakt ie wel dus onsteking zal het ook wel niet zijn, en als ie zoveel toeren maakt is het membraan ook wel goed denk ik.
Is je cilinder trouwens getuned?
|
|
|
|
mr200r |
24-9-2003 15:21 |
Posts: 5122 |
probeer eens wat met de tandwielen .
|
|
mr200r |
|
tomske |
24-9-2003 15:57 |
Posts: 18 |
Hej, Een maat van mij had percies hetzelfde, er zat bij hem aan 1 van zn draden een soort zwart fotorolletje. en dat bleek een toerenbegrenzer te zijn, we wisten bij god nie hoe ie daar kwam maar sindien blaast da mtxje behoorlijk hard
|
|
Trotse Strijder Voor Volk en Vaderland!! Wi-j Gaot Zoepen!! Oep de Zwarte Cross!! JOVINK &de Voederbietels 4 life!!! |
|
huh |
24-9-2003 16:01 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomske
Hej, Een maat van mij had percies hetzelfde, er zat bij hem aan 1 van zn draden een soort zwart fotorolletje. en dat bleek een toerenbegrenzer te zijn, we wisten bij god nie hoe ie daar kwam maar sindien blaast da mtxje behoorlijk hard
Zal het nie zijn denk ik, want hij zegt dat ie 10-13k toeren maakt
Ik zou ook ff naar de twv kijken, als je dat nog niet hebt gedaan. Grote kans op dat je daar iets vind (hoop houden he...).
|
|
|
|
barry |
24-9-2003 16:03 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
kep nog nooit een SH erg hard zien gaan :S
klopt, net zoals tsx?n rijden ze gemiddeld 85-90km/h met 70cc
(voor de zeikerds : GEMIDDELD)
maar deze sh presteerds idd niet goed, misschien zo weinig compressie dat alle kracht gewoon weg is?
erg verkeerde/verneukte timing in de cilinder?
en anders eens hele andere onsteking proberen
|
|
He? |
|
Joscross |
24-9-2003 16:05 |
Posts: 12501 |
Maar als die twv dik te licht is dan trekt ie toch beregoed op, en niet als een mietje
En je onsteking vervroegen verlies je daar niet juist topsnelheid door?, -> onsteking vroeger meer trekkracht in lagere toeren, onsteking later, meer in hoge toeren toch?
|
|
|
|
huh |
24-9-2003 16:08 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Maar als die twv dik te licht is dan trekt ie toch beregoed op, en niet als een mietje
En je onsteking vervroegen verlies je daar niet juist topsnelheid door?, -> onsteking vroeger meer trekkracht in lagere toeren, onsteking later, meer in hoge toeren toch?
Nee, ontsteking vervroegen = (kans op) meer toeren draaien. Staat ook bij de faq 'ontsteking vervroegen' trouwens.
Tja het kan ook zijn dat die cilinder gewoon bijna geen vermogen afgeeft doordat een of andere wannabe tuner ermee bezig is geweest...heeft die cilinder wel goeie prestaties op een andere brommer? Kun je misschien ook nog eens proberen.
|
|
|
|
SIWWN |
24-9-2003 16:21 |
Posts: 7079 |
Idd...
Had ik ook met me MT, ding was getuned en maakte vette toeren maar ree maar 40 ofsow.
trok niet eens in de 1, met moeite in de 3 met slippende koppeling om hem op toeren te houden
|
|
|
|
hondafreak |
24-9-2003 16:27 |
Posts: 68 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
Ik rijd nu al enige tijd op mijn MTX-sh, maar het blijft knagen: 'waarom wil hij niet vooruit?!?'
De setup is:
70 zeta,
18mm keihin
proma uitlaat (+demper)
Maar toch rijd ik niet veel harder als een origineeltje. Een top van 70/75 en optrekken als een mietje. Er is me zelfs een keer gevraagd of ie niet origineel is ofzo Sterker nog, op de rollebank in de vakantie (werden aangehouden) maakte ik niet meer dan 0,7kw/0,8kw. en mocht ik door omdat ik origineel leek te zijn. (wat misschien wel scheelde, ik had 30kilo bagage achterop, die ik er niet hoefde af te halen.) hij kwam niet eens op top in z'n 3.
Het vage is, hij draaid wel giga veel toeren(meer dan ik van andere ben gewent iig), en na de 10k of 11k tot de +-13k lijkt hij 'ietsjes' meer te trekken (vaag laat nietwaar?)
Ik zelf zat al aan de volgende dingen te denken die het zouden kunnen zijn:
- uitlaat dichtgekoolt (gecheckt, was het niet)
- luchtkanalen verstopt (gecheckt, was het ook al niet)
- Membraam naar de klote (een ander hielp heel even inimini ietsjes, maar na 50 km leek die pret ook over.)
- Electronisch (CDI en Bougie vervangen, was het niet)
- Carberateur niet in orde oid. (was het ook niet)
- Zuiger verkeerdom of versleten(was het ook niet, cilinder leek ook nog gaaf)
Ik ben nog van plan om mijn ontsteking te vervroegen, maar ik denk niet dat ik daarmee veel power zal winnen. Dus daarom vraag ik jullie ten hulp....
hey ik heb het ook gehad Ik had alles geprobeert met me honda mtx 70cc 20mm carb snelle uitlaat niks hielp snel membraam
maar toen kwam het iemand zei tegen mij probeer eens een andere cdi-unid dat heb ik dus toen ook gedaan heb ik bij brommerboer hier in de buurt een 80cc cdi gehaald en toen was het perfect
dus bij mij was het zo dat de gewone standaart cdi het niet allemaal kon doen en de 80cc cdi wel dus.. meschien ook iets om te proberen
|
|
YESS its fast.. NO you cant ride it! |
|
barry |
24-9-2003 16:42 |
Posts: 7387 |
er is idd verschil tussen de cdi's, maar niet tussen 50 en 80cc, je hebt waarschijnlijk daarna gewoon een goed werkende cdi (die niet half kapot was) er op gekregen en dat je daarna dus een stuk beter reed
misschien is dat ook jou probleem?
|
|
He? |
|
big honda |
24-9-2003 16:45 |
Posts: 703 |
Dat ding van jou maakt volgens miij geen 11, 12 of 13 k hoor das echt wel wat minder
|
|
|
|
huh |
24-9-2003 16:53 |
Posts: 1755 |
Quote: (CDI en Bougie vervangen, was het niet)
CDI heeft ie toch al geprobeerd
En 11000 toeren is best haalbaar hoor...13k is misschien wat veel, maar 11k is zeker best te doen hoor.
Je zou eigelijk een poortmapje van je cilinder moeten maken, misschien dat iemand hier dan kan zien of het daaraan ligt? Het lijkt me het enige logische...aangezien hij wel compressie heeft, toeren maakt maar toch geen power heeft.
edit: Komt ie trouwens makkelijk op toeren of niet? Dus als ie het doet, trekt ie dan lekker door?
en nog een edit: En nergens in het toerengebied pruttelt ie of houdt ie in of iets dergelijks?
Dit bericht is ge-edit door huh op 24-9-2003 17:04
Dit bericht is ge-edit door huh op 24-9-2003 17:05
|
|
|
|
Dit topic is 1749 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|