Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brief van suzuki over invoering brommer naar belgie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12262 - Brief van suzuki over invoering bro...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 23-9-2003 17:43 Print topicpost

Posts: 2506
Ik dus om info gevraagd bij suzuki belgie en ik kreeg dus deze brief terug:
Goeiedag,

teneinde een Belgisch gelijkvormigheidsattest te verkrijgen, dient het
voertuig gehomologeerd te worden.
dit impliceert een keuring van onzentwege mbt de originele staat van het
voertuig, en een snelheidstest om
na te gaan of de maximumsnelheid 45 km/h niet overschrijdt.
hiervoor is een politieattest voldoende, anders dient de bromfiets bij
Suzuki Belgium hierop te worden getest.

in bijlage een homologatie-aanvraag, gelieve ons deze ingevuld terug te
bezorgen per fax of per post.
bij ontvangst contacteren wij u dan voor de afspraak voor de keuring.

de kost voor de hele operatie bedraagt EUR 99,16. u ontvangt achteraf van
ons het GVA en een typeplaatje voor het frame.

Vriendelijke groeten,

Dmitri Talboom
Section Leader
After Sales 2wh
Suzuki Belgium

Gaat dus weer geld kosten, maar heeft iemand ervaring met deze keuring?? En kan ik ook gewoon een verlies van attest halen (brommer is natuurlijk wel nl dus kennen ze dat frame-nummer niet)

Wie o wie kan mij helpen??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Martijn 23-9-2003 20:25 Print reply
Posts: 10000
denk dat dat niet gaat....moet er al eerder een gelijkvormigheidsattest bestaan hebben...en aangezien de brom NL is gaat dat niet..

fuck die 99 euro gewoon..en doe het gewoon...komop man..wat is nu 99 euro om op een tsxie te rijen.

je moet em toch niet opvoeren want dan ben je meteen de lul.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
theredone51 23-9-2003 20:30 Print reply

Posts: 2506
probleem is dat ie al opgevoerd is en ik geen originele cilinder heb en ik denk dat ze ook wel naar begrenzers zullen kijken als ik naar de coppers moet

edit: en dat van opvoeren klopt wel want de boetes zijn hier mega-hoog

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 23-9-2003 20:31
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
theredone51 23-9-2003 21:03 Print reply

Posts: 2506
niemand anders id-en??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Hannes 23-9-2003 21:07 Print reply

Posts: 4530
[sales]ik heb nog veel originele spullen[/sales]

Maare gewoon doen en zorgen dat je bakkie 45 gaat.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Martijn 23-9-2003 21:20 Print reply
Posts: 10000
ori cil kun je zo krijgen van mensen...kheb er ook nog een paar liggen (niet dat ik die weg doe, want ze zijn verroest )....dus das niet zon probleem...

desnoods ram je ff een 'rondel'(prop) in je uitlaat...want die belgische tsxies lopen std ook al over de 80 met vloeistofblok...en die zijn dus begrensd met een prop..

en als zij et kunnen...kun jij het ook..

was je setup nu?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hannes 23-9-2003 21:22 Print reply

Posts: 4530
70cc eurokit/ getuned door v hout in geldrop
21mm mik
12/45
rijd 80, vind ik opzich wel langzaam hoor..
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Martijn 23-9-2003 21:27 Print reply
Posts: 10000
80 is idd sloom man...damn...nog getuned ook? vhs is best goed...naar horen zeggen...vind dat ie dan minstens 95 + moet rijden...want std eurokit haal al dik 90 met leuke afstelling...

kop is 50 neem ik aan? hoeveel voetpakkingen (probeer es 2)
12/45..hmzz..hoeveel toeren draai jij in zn 5? ....btw...beter voor groot tw nemen, dan loopt je ketting niet over je abrug/frame.


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 23-9-2003 21:34
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
theredone51 23-9-2003 21:31 Print reply

Posts: 2506
nu andere twv 12/54 en ik draai 12 toeren in zn 5
en de kop is als het goed is 50 ja en die voetpakkingen zou dat veel schelen??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Tsxdude AKU MicheL 23-9-2003 21:33 Print reply

Posts: 10676
hannes en orginele cilinder voor reserve
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
theredone51 23-9-2003 21:35 Print reply

Posts: 2506
ik heb origineel nooit gehad k heb um gekocht met 70cc erop
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Martijn 23-9-2003 21:36 Print reply
Posts: 10000
12 in zn 5.....neem aan dat je 12000 bedoelt ...daar gaat het niet om..

ding maakt dus dikke overtoeren...tenminste..hij maakt wel toeren maar een std eurokit haalt met 10000 toeren de 90...

eh..ik zou voor een zwaardere vertanding gaan...en van die voetpakkingen...je k?n het proberen, maar ik neem aan dat vhs het leuk getuned heeft met het doel dat je 1 voetpakking gebruikt...maar kan altijd proberen he ...met geluk haal je 100...als je het goed afstelt (wat voor carb heb je nu? in je profiel staat 16mm mik...neem iig een grotere, scheelt vast veel in optrekken...groter dan 20mm heeft geen nut aangezien de inlaat van eurokit maar 20mm is)



Dit bericht is ge-edit door Martijn op 23-9-2003 21:37
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
theredone51 23-9-2003 21:38 Print reply

Posts: 2506
ik heb al 21mm dus is er is niets groter wat standaard past zonder aanpassingen en jah ik bedoel 12000 toeren

brommer liep trouwens eerst 120 met 12/45

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 23-9-2003 21:41
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Martijn 23-9-2003 21:41 Print reply
Posts: 10000
12k is zwaar netjes...

maarreh...imho maakt ie vette overtoeren in zn 5...

je weet wat overtoeren inhoudt? dat je dus het gevoel hebt dat je een versnelling te kort komt...zegmaar...dat ie em easy naar zn top trekt en dan echt op volle toeren op top rijdt (is niet fijn voor dat apparaat...zoveel toeren op top..zou al beter zijn als het 11500 was ofzo)..

probeer een zwaardere vertanding...iig 15:52 ofzo...ik heb 15:52...en ik rijd mn toeren gelijk aan mn snelheid..dus met 9000 rij ik 90, met 8000, 80 kmph...

jij zou dus theoretisch 120 kunne met vertanding 15:52...probeer dat maar es...haal je vast de 100 wel..en anders 14:52 ofzo...beetje proberen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
theredone51 23-9-2003 21:45 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

12k is zwaar netjes...

maarreh...imho maakt ie vette overtoeren in zn 5...

quote]

Klopt, want alsk in zuh 5 rijd denk ik vaak dat ie versnelling terug is gevallen ofzo maar zit dan nog steeds in zuh 5 en maakt eiglijk wel veel toeren jah maar zaterdag haal ik een 15 tands voortandwiel is kijken hoe dat rijd met 15/54
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Martijn 23-9-2003 21:49 Print reply
Posts: 10000
bedenk nu net he...ehm.....dat ding moet eigenlijk slomer gaan rijden..maar we zijn nu bezig em nog harder te laten rijden ...

evil...

wat je ook kunt doen: versnellingsbak aanpassen...dat je alleen nog maar een 1 hebt...dan rij je stiekem toch opgevoerd, en je kunt schakelen (van vrij naar 1 en andersom ) en toch rij je maar 45... (desnoods zet je de 2 er ook in als je erg stout wilt zijn..)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved