Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heeft een racekrukas nut?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12258 - heeft een racekrukas nut?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 23-9-2003 19:29 Print reply
Posts: 4326
acceleratie is sneller, maar topsnelheid(of toerental) met hetzelfde vermogen op iets draaiends is precies hetzelfde. Is eenvoudige middelbare school mechanica.
 
Blorn 23-9-2003 19:31 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Uhhu, dus 100km/u @ 6000rpm of 100km/u @ 12000rpm, het heeft allebei een andere krukas nodig volgens jou redenatie ?

Hmm, opzich misschien op een bepaalde manier een soort van wel.

Bij het geval @6k omdat hij veel vermogen heeft, en geval @12k omdat hij zoveel toeren draait.


 
Neonlampje 23-9-2003 19:47 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Hmm, opzich misschien op een bepaalde manier een soort van wel.

Bij het geval @6k omdat hij veel koppel heeft, en geval @12k omdat hij zoveel toeren vermogen.


zo beter

edit: is een soort balans!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-9-2003 19:47
 
Blorn 23-9-2003 19:53 Print reply

Posts: 13825
Hap
 
SIWWN 23-9-2003 19:54 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]

je schuur net zo lang tot hij egaal is, vervolgens tot korel 600 waterproof, en dan polijsten.. vaak worden alleen de randen gepolijst.. het scheelt aanzienlijk!! hij wordt ook minder snel warm...

een egaal oppervlak versprijdt zn krachten gelijkmatig, het wordt dus veel sterker




Kun je de drijfstang eerst zandstralen, daarna glad(der) schuren en dan poleisten met b.v. commadant of dat poleistpasta?



 
Neonlampje 23-9-2003 20:14 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Hap
neeejneejneeej! jij legt t gewoon verkeerd uit
 
gonzales 23-9-2003 20:39 Print reply

Posts: 1319
verlicht je krukas maar eens en stouw ze dan maar vol met alu of erthalon je zal zekers verschil voelen vooral bij hoogtoerige setups
 
burn your rubber not your soul
Martijn 23-9-2003 20:52 Print reply
Posts: 10000
hans heeft helemaal gelijk..

jij kan die babys net zo hard laten ronddraaien als dat ding alleen...kost alleen wat meer tijd/moeite....maar dan krijg je em ook weer minder snel stil...

dan sta je dus neit meteen stil bij het eerste beste tegenwindje..

racekrukas...damn....zijn simpele mensen die dat allemaal geloven...alles waar race voor staat is sneller/beter..
fuck toch op..tis gewoon imi.....dingen die std zijn zijn vaak het beste...kijk naar gt4 cil...prachtspul en daar kan een andere 'snelle' 50 niet aan tippen...

zoals gezegd...tis hooguit als tijdelijke vervanging als je krukas al jaren bij de pershoer ligt ofzo...

ben blij dat er voor tsx geen 'race'krukies te krijgen zijn...anders had iedereen al een in puin gelopen kruk..

toch lijkt et me wel een keer leuk een kruk te optimaliseren zegmaar....drijfstang polijsten enzo (ok ga je niet harder van)...krukwangen mooi maken dat de carterdruk hoger wordt (gaat erg veel ten koste van vulling?)

hmmzz..btw..keertje scootkruk erin gooien ofzo...dingen hebben zon klein piemelslagje...tis gewoon eng man...daarom zijn dus die dingen altijd zo hoogtoerig (en kunnen ze veel meer k's draaien dan schakels)...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 23-9-2003 20:54 Print reply

Posts: 10006
Hint: TSX heeft een slag die zeker een milimeter korter is dan die van scooters....
 
Bastila is lief
gonzales 23-9-2003 21:00 Print reply

Posts: 1319
krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .
 
burn your rubber not your soul
Martijn 23-9-2003 21:04 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx

krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .


...joh? .....dacht dat het juist perfect uitkwam.

harrie....wtf? serieus...echt niet man.....ik had een mina verticaal krukkie in mn handen en dat was echt fucking klein...

of zijn die krukwangen gewoon kleiner ....
nee...ik kan het niet geloven.....waarom draaien scoots dan zoveel toeren? en hebben ze echt totaal geen koppel.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 23-9-2003 21:14 Print reply

Posts: 10006
Serieus martijn, slag van een TSX is ~38mm.
Die van scooters is zo'n 39-40mm.
Alleen daarvoor zijn er tenminste fatsoenlijke cilinders/uitlaten/cilinderkoppen te krijgen (goed, minarelli vertikaal is nu weer niet alles qua bruut vermogen, maar goed).
 
Bastila is lief
Martijn 23-9-2003 21:24 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Serieus martijn, slag van een TSX is ~38mm.
Die van scooters is zo'n 39-40mm.
Alleen daarvoor zijn er tenminste fatsoenlijke cilinders/uitlaten/cilinderkoppen te krijgen (goed, minarelli vertikaal is nu weer niet alles qua bruut vermogen, maar goed).


nee dat mag niet

kut...dus theoretisch kan mijn tsx zelfs meer toeren draaien dan een scootje...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 23-9-2003 21:31 Print reply

Posts: 10006
Yep.
Dus wat let je ?
Flats een 210-140 timing in een eurokit, las een scooteruitlaat om (en kort 'm nog wat in) en ga maar toeren draaien.


.
 
Bastila is lief
Neonlampje 23-9-2003 23:15 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx

krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .
rofl, als je een kruk van een scoot/tsx in je blok inbouwt.. en dat niet bij kunt werken, jeeeez..

btw, slag van tsx is idd erg klein, echter scooters hebben soms nog wel kleiner hoor.. (verklaart ook dus direct waarom tsx zo hoogtoerig loopt altijd... niet dattie daardoor sneller is ofzo )

Als je toch met kruks bezig gaat, neem dan eentje van een crosser, hier heb je ze vaak al met teflon opgevulden wangen etc...
 

Dit topic is 3611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved