Hans F |
23-9-2003 19:29 |
Posts: 4326 |
acceleratie is sneller, maar topsnelheid(of toerental) met hetzelfde vermogen op iets draaiends is precies hetzelfde. Is eenvoudige middelbare school mechanica.
|
|
|
|
Blorn |
23-9-2003 19:31 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Uhhu, dus 100km/u @ 6000rpm of 100km/u @ 12000rpm, het heeft allebei een andere krukas nodig volgens jou redenatie ?
Hmm, opzich misschien op een bepaalde manier een soort van wel.
Bij het geval @6k omdat hij veel vermogen heeft, en geval @12k omdat hij zoveel toeren draait.
|
|
|
|
Neonlampje |
23-9-2003 19:47 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Hmm, opzich misschien op een bepaalde manier een soort van wel.
Bij het geval @6k omdat hij veel koppel heeft, en geval @12k omdat hij zoveel toeren vermogen.
zo beter
edit: is een soort balans!
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-9-2003 19:47
|
|
|
|
Blorn |
23-9-2003 19:53 |
Posts: 13825 |
Hap
|
|
|
|
SIWWN |
23-9-2003 19:54 |
Posts: 7079 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
je schuur net zo lang tot hij egaal is, vervolgens tot korel 600 waterproof, en dan polijsten.. vaak worden alleen de randen gepolijst.. het scheelt aanzienlijk!! hij wordt ook minder snel warm...
een egaal oppervlak versprijdt zn krachten gelijkmatig, het wordt dus veel sterker
Kun je de drijfstang eerst zandstralen, daarna glad(der) schuren en dan poleisten met b.v. commadant of dat poleistpasta?
|
|
|
|
Neonlampje |
23-9-2003 20:14 |
|
gonzales |
23-9-2003 20:39 |
Posts: 1319 |
verlicht je krukas maar eens en stouw ze dan maar vol met alu of erthalon je zal zekers verschil voelen vooral bij hoogtoerige setups
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Martijn |
23-9-2003 20:52 |
Posts: 10000 |
hans heeft helemaal gelijk..
jij kan die babys net zo hard laten ronddraaien als dat ding alleen...kost alleen wat meer tijd/moeite....maar dan krijg je em ook weer minder snel stil...
dan sta je dus neit meteen stil bij het eerste beste tegenwindje..
racekrukas...damn....zijn simpele mensen die dat allemaal geloven...alles waar race voor staat is sneller/beter..
fuck toch op..tis gewoon imi.....dingen die std zijn zijn vaak het beste...kijk naar gt4 cil...prachtspul en daar kan een andere 'snelle' 50 niet aan tippen...
zoals gezegd...tis hooguit als tijdelijke vervanging als je krukas al jaren bij de pershoer ligt ofzo...
ben blij dat er voor tsx geen 'race'krukies te krijgen zijn...anders had iedereen al een in puin gelopen kruk..
toch lijkt et me wel een keer leuk een kruk te optimaliseren zegmaar....drijfstang polijsten enzo (ok ga je niet harder van)...krukwangen mooi maken dat de carterdruk hoger wordt (gaat erg veel ten koste van vulling?)
hmmzz..btw..keertje scootkruk erin gooien ofzo...dingen hebben zon klein piemelslagje...tis gewoon eng man...daarom zijn dus die dingen altijd zo hoogtoerig (en kunnen ze veel meer k's draaien dan schakels)...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blukaap |
23-9-2003 20:54 |
Posts: 10006 |
Hint: TSX heeft een slag die zeker een milimeter korter is dan die van scooters....
|
|
Bastila is lief |
|
gonzales |
23-9-2003 21:00 |
Posts: 1319 |
krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Martijn |
23-9-2003 21:04 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx
krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .
...joh? .....dacht dat het juist perfect uitkwam.
harrie....wtf? serieus...echt niet man.....ik had een mina verticaal krukkie in mn handen en dat was echt fucking klein...
of zijn die krukwangen gewoon kleiner ....
nee...ik kan het niet geloven.....waarom draaien scoots dan zoveel toeren? en hebben ze echt totaal geen koppel.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blukaap |
23-9-2003 21:14 |
Posts: 10006 |
Serieus martijn, slag van een TSX is ~38mm.
Die van scooters is zo'n 39-40mm.
Alleen daarvoor zijn er tenminste fatsoenlijke cilinders/uitlaten/cilinderkoppen te krijgen (goed, minarelli vertikaal is nu weer niet alles qua bruut vermogen, maar goed).
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
23-9-2003 21:24 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Serieus martijn, slag van een TSX is ~38mm.
Die van scooters is zo'n 39-40mm.
Alleen daarvoor zijn er tenminste fatsoenlijke cilinders/uitlaten/cilinderkoppen te krijgen (goed, minarelli vertikaal is nu weer niet alles qua bruut vermogen, maar goed).
nee dat mag niet
kut...dus theoretisch kan mijn tsx zelfs meer toeren draaien dan een scootje...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blukaap |
23-9-2003 21:31 |
Posts: 10006 |
Yep.
Dus wat let je ?
Flats een 210-140 timing in een eurokit, las een scooteruitlaat om (en kort 'm nog wat in) en ga maar toeren draaien.
.
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
23-9-2003 23:15 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx
krijg je problemen met de spoelers van je cillinders die niet meer open of gesloten worden .
rofl, als je een kruk van een scoot/tsx in je blok inbouwt.. en dat niet bij kunt werken, jeeeez..
btw, slag van tsx is idd erg klein, echter scooters hebben soms nog wel kleiner hoor.. (verklaart ook dus direct waarom tsx zo hoogtoerig loopt altijd... niet dattie daardoor sneller is ofzo )
Als je toch met kruks bezig gaat, neem dan eentje van een crosser, hier heb je ze vaak al met teflon opgevulden wangen etc...
|
|
|
|