Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zo heb IK er ook geen zin meer aan.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1225 - Zo heb IK er ook geen zin meer aan.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 12-8-01?17:10 Print topicpost
Posts: 1406
Nou vanmiddag met mijn vader de ontsteking van de MT5 erop gezet.
En wat deed hij? nou, juist ja. HELEMAAL NIKS.

DUS...
IK heb het wel gehad met die MTX-SH.
Ik laat hem mooi in de schuur staan, breng ik hem wel naar Bruggen.
Nou heb op 15-8 mijn 1e rijles.
Als ik mijn rijbewijs heb, koop ik wel zo'n VW CORADO.
Dan mieter ik wel weer die 70cc eurocilindro onder de MTX-SH.

Maar nu.....

IK WALG van die MTX-SH.
Hij moet het toch wel weer eens doen.
Zou er iets zijn met de Carb.
Met de cilinder is niks mis mee, weet het zeker.

Nou nog suggesties of aanmerkingen of nog meer weetjes over waarom hij het niet doet.

Zeg het me, anders blijft die MTX-SH maar in de schuur staan en moet ik fietsend naar stage en naar mijn werk. :p :p

nou later :p
 
I'm a supersonic highspeed racer

70malossi 12-8-01?17:28 Print reply
Posts: 4176
als een 2-takt het niet doet kan het maar aan 4 dingen liggen.
1 : brandstof(en alles wat ermee te maken heefd)
2 : ontsteking
3 : compressie

2 draai je bougie los hou hem tegen kop,zorg dat bougie kap erop zit zey contact op aan en kick.>mooie vette felle regelmatige vonk:je ontseking is goed.
geen of slechte vonkervang bougie,nog niet goed.:cdi,bobine,kabelboom,spoelen zijn/is gaar.

1 is je menbraam nog goed,zit je carb niet verstopt,zit er geen filter vesrstopt.zuigt ze(lekkuhr) geen valse lucht aan?

3 zijn de keeringen in het carter van de krukas nog geod?is je cilinder,zuiger nog in geode staat?lekken er geen pakkingen?
kun je aanduwen in 1 zonder dat het achterwiel ook maar iest blokkeerd,dan is je compressie gaar.

mijn tip.
kijk eerst naar onsteking en brandstof toevoer van tank naar cilinder.

doet ie het dan nog niet.:haa; cilinder eraf en kijk of je er iest aan ziet:krassen,stuken eruit,verneuktie zuiger.kijk naar kop of er geen lekages te zien zijn.
zie je niks bijzonders.
haal blok eronderuit en gooi nieuwe keerringen erin.
scheck mee je lagers(krukas en bigend)

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 12-8-01?17:36 Print reply
Posts: 4176
ik was nr 4 vergeten:

4 : dat ben je zelf.dat is een mengeling van 1,2,3
dus:conatct op aan,benz in tank,geen boutjes in carter laten vallen,cilinder niet verneuken,geen olie in brandstof,enz
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Robert Lukkes 12-8-01?17:41 Print reply
Posts: 1406
Dus de sproeier kan verstopt zitten, kunnen de kleppen van mijn membraam ook stuk gaan?

Hij geeft een hele mooie vonk,

Nou, ik haal de cilinder er wel effe een keer af,, maar doe eerst even de carb eraf.

Later
 
I'm a supersonic highspeed racer
Junkie XR 12-8-01?17:41 Print reply

Posts: 5753
Hmmm, Robbert, dan herken je vast wel de auto's in mijn signature. Wil je trouwens een G60, een 2.0 16v of een VR6 kopen? Ik wou eerst ook een Corrado kopen, maar zie er toch maar van af omdat ik eigenlijk al een auto heb (van de zaak, maar goed, die mag ik ook pakken wanneer ik wil (die staat nu dus netjes hier voor de deur)), en ik toch een motor wil kopen. Maar als ik geen auto van de zaak had gehad had ik ook zeker een Corrado gekocht, maar dan wel een 2.0 of een VR6, een G60 is altijd zo'n gezeik. Maar kijk eens op [URL[t]]http://www.corrado-club.nl[/t]www.corrado-club.nl[/URL] of op [URL[t]]http://www.slook.nl/corrado[/t]www.slook.nl/corrado[/URL]. Dat zijn mijn favoriete sites, en ik kom ook wel regelmatig op het forum.
 
Robert Lukkes 12-8-01?17:45 Print reply
Posts: 1406
Ja, dan zijn coole auto's, een maat van mijn broer heeft een 1.8 16V en G60 motor , mooi ding, wil wel 240kmph,

Maar,

Lost mijn probleem niet op, maar maakt ook niet uit.
MAAT
 
I'm a supersonic highspeed racer
Junkie XR 12-8-01?17:47 Print reply

Posts: 5753
Dan is dat wel een getunde G60, een standaard G60 haalt net de 200, wat ik met die Audi A3 1.6 ook nog voor elkaar kreeg
 
SPARKLE 12-8-01?17:48 Print reply
Posts: 1332
Als ie mooi vonkt, dan kan het alleen maar aan je benzine toevoer liggen.
-Je membraamkleppies kunnen afbreken waardoor de benzine meteen weer terug stroomt de carb in. (oplossing: mits gebroken, nieuwe kleppies, carbon liefst, want die breken niet snel)
-je sproeier kan verstopt zitten, waardoor er geen benzine meer omhoog ken komen en dus al helemaal niet meer ontstoken kan worden door je mooie vonk. (oplossing: carb ff goed uitblazen/doorblazen)
-Je keerring kan losgeschoten zijn, of lek zijn, waardoor ie gaat lekken en de benzine ook niet meer ontstoken kan worden. (oplossing: nieuwe keerring kopen en eropschuiven)
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
MBBBBBB 12-8-01?17:55 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Robert?lukkes

Dus de sproeier kan verstopt zitten, kunnen de kleppen van mijn membraam ook stuk gaan?

Later


Je membraam kleppen kunnen heel goed stuk zijn, valt hij helemaal niet meer aan te krijgen.
Gister een stuk gereden van 60 km. Ben ik z?n beetje 100 m. voor me huis, fette knal, en hij valt uit, niet meer aan te krijgen , alles nakijken en controleren was het dus een klep die gescheurd was!
Tijdje met een oude gereden gister ( om een nieuwe te halen ) kom ik weer bijna thuis wat denk je:weer het zelfde, die oude dus ook opgeblazen!
Nu doet hij het gewoon weer met die nieuwe kleppen, dus......................................

Quote:
Originally posted by: Robert lukkes

Hij geeft een hele mooie vonk,

Later


Dan weet je ineider geval dat je het je ontsteking niet is.
Als je zegt dat je cilinder goed is moet je het dus in je membraam-spruitstuk-carburateur zoeken.

 
Rens 12-8-01?18:30 Print reply

Posts: 6863
Zoals ik al zei in een eerdere topic jan jouw een mtx-sh en een mt hebben een andere ontsteking en dan doet ie het niet RAAR HE!!!!
 
achter de maan is alles beter
SPARKLE 12-8-01?18:42 Print reply
Posts: 1332
Maar hij vonkt wel goed
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Robert Lukkes 12-8-01?18:43 Print reply
Posts: 1406
Nou, dat weet ik nog niet.

Bij de brommerzaak (bruggen) zeiden dat dat wel kon, hadden ze wel vaker gedaan.

Dus, zal wel de carb-membraam-spruitstuk zijn.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Broske 12-8-01?18:44 Print reply
Posts: 532
zelfde onsteking maar alleen een ander vliegewiel, dus als het vliegwiel van de sh erop zit ist goed....
 
wepp
Robert Lukkes 12-8-01?18:46 Print reply
Posts: 1406
Ja,

Heb een ontsteking van een MT5 en een vliegwiel van een MTX-SH erop.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Joost 12-8-01?19:26 Print reply
Posts: 1108
NSR heeft wel een andere ontsteking, zo'n met 4 spoelen ipv 3. Dus lijkt met toch anders
 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 12-8-01?19:56 Print reply
Posts: 2499
Huh, mijn nsr en die van een vriend van mij hebben allebei drie spoelen (twee grote en ??n kleintje). De grondplaat van een nsr en een mt zijn ook hetzelfde, ik weet niet of de spoelen van een mt en van een nsr evenveel windingen hebben.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved