Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 10000 km (beurt?)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12229 - 10000 km (beurt?)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 22-9-2003 12:34 Print topicpost

Posts: 3243
Ik zit met me MH nu net over de 10000 km beurt, zijn er nou nog speciale dingen die je moet checken/vernieuwen ??

de dingen die ik al heb gedaan;

- remblokjes achter vernieuwd ( @ 10000 km)
- remblokjes voor zijn nog goed
- ketting gespannen en ingevet
- schakelbakolie ververst ( @ 6000 km)

en eeuh ja ik hoor verder geen rare geluiden, hij trekt nog prima ect...
 
RX loos

The Godfather AKA Danny 22-9-2003 13:25 Print reply

Posts: 693
Dan zou ik het hier maar bijlaten denk?
Motorolie al ververst?
Getankt ?
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Cabrinha 22-9-2003 13:27 Print reply

Posts: 1729
ik weet niet wanneer je dingen moet vervangen etc,
maar wij gaan hier als de winter begint alle vloeistoffen vervangen en remblokken vervangen, miss ook tandwielen/ketting en kleine dingetjes.

heeft iemand nog tips om de brom klaar te maken voor de winter? of hoeft er niets speciaals te gebeuren
 
AkroBatik 22-9-2003 13:30 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha

ik weet niet wanneer je dingen moet vervangen etc,
maar wij gaan hier als de winter begint alle vloeistoffen vervangen en remblokken vervangen, miss ook tandwielen/ketting en kleine dingetjes.

heeft iemand nog tips om de brom klaar te maken voor de winter? of hoeft er niets speciaals te gebeuren


Je remschijven invetten


Dingen die ik wil doen zijn:

Roestgevoelige onderdelen invetten of een of andere bescherm laag oid. Uitlaat bocht lassen/spuiten. Bak olie vervangen. Benzine/olie filter schoon maken. REmblokken na kijken. Ketting + tandwielen schoonmaken, spannen en weet vet maken. Koelvloeistof vervangen. En gewoon even goed alles schoonmaken.

Vergeet ik nog iets?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Bougie vervangen, smeerpunten, bandenspanning, olie/lucht/benzine filter etc


Mn bougie is net nieuwe, banden controleer ik regelmatig. En Olie/benzine/lucht filter was ik al van plan :P maar die smeerpunten vind ik een goed idee.

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 22-9-2003 13:36
 
Gunther -> der tollest
Ralf 22-9-2003 13:33 Print reply

Posts: 9073
Bougie vervangen, smeerpunten, bandenspanning, olie/lucht/benzine filter etc
 
bart de schakelgek 22-9-2003 13:34 Print reply

Posts: 5987
10k met am6 blok, ik zou nieuwe krukaslagers doen
vriend van mij reed ook 10k km met ori onbegrensd, ik haal die bak open: krukaslagers helemaal naar de gort


 
Limburger
Blukaap 22-9-2003 13:39 Print reply

Posts: 10006
Ketting vaker invetten en pekel van je brommer afspuiten, zorgen dat je koelvloeistofverhouding goed is en daar laat ik het wel bij, misschien nog een grotere sproeier mocht dat nodig zijn.
 
Bastila is lief
Killerbean 22-9-2003 14:38 Print reply

Posts: 3243
van de winter laat ik em zowiezo lekker onder een kleedje staan, al dat strooizout.....nee.....

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

10k met am6 blok, ik zou nieuwe krukaslagers doen
vriend van mij reed ook 10k km met ori onbegrensd, ik haal die bak open: krukaslagers helemaal naar de gort




ja da ken maar het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat.....!
en ik hoor nog geen rare geluiden en as het echt erg word laat dat ding het wel horen hoor

luchtfilter heb ik bij de 5500k gedaan
benzine filter heb ik niet
carb is schoongemaakt bij de 6000 k
ketting en tandwielen ja, ze zien er schoon uit alleen het tandwiel op me blok bij dat kapje wat ervoor zit daar zit heel veel vet op .
bougie is ook nog onlangs vernieuwd
en ketting heb ik ook ingevet.

Maar uuhm mn koelvloeistof verversen ? dat heb ik nognooit gedaan, ik heb em gekocht bij 4300 km

maar als je m gaat verversen....dan maak je je reservoitje leeg, maar moet je m dan niet ontluchten ofzow
en moet je dan ook je hele slangetje van je reservoir naar je radioteur leegmaken ?

is dat niet slecht ofzo :/

en wat is dan de beste koelvloeistof ?

want ik heb namelijk wel dat as ik boven de 10k toeren kom dat me temp meter zichtbaar hard oploopt...
 
RX loos
bart de scootergek 22-9-2003 17:10 Print reply

Posts: 8916
gewoon slang eraf halen en alles eruit laten lopen, wel dop van het reservoir afhalen want daar zuigt hij vacuum. en met koelvloeistof kopen moet je op de fles kijken tot welke temperatuurt hij kan. ik heb -26 graden
 
Honda RC-33
AkroBatik 22-9-2003 17:14 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

gewoon slang eraf halen en alles eruit laten lopen, wel dop van het reservoir afhalen want daar zuigt hij vacuum. en met koelvloeistof kopen moet je op de fles kijken tot welke temperatuurt hij kan. ik heb -26 graden


Kheb gewoon scooter () koelvloeistof gehaalt ook -26. Maar zijn er nog dingen waar je op moet letten? En welke slang kan je het pretigst los maken? Zodat ook de koelvloeistof IN je cilinder wegloopt?
 
Gunther -> der tollest
bart de scootergek 22-9-2003 17:30 Print reply

Posts: 8916
had ze allebei die op de waterpomp waren aangesloten eraf gehaald. zat nog een heel klein beetje in de cilinder.
 
Honda RC-33
User 927 22-9-2003 18:02 Print reply

Posts: 6405
Scheutje antivries door je benzine

Kweet ut, benzine bevriest niet, maar ut rookt wel lekker
 
Hier_ben_ik - Administrator 22-9-2003 21:05 Print reply

Posts: 8499
IK haal na 10000 km ALLES ff uit elkaar bij mn mtx.. zelfs het blok wat nog 0,0 speling op de lagers heeft.. beetje liev zijn voor je apparaatje mag wel vind ik
 
Members zijn vervelend :-|
superior mt7 22-9-2003 21:10 Print reply

Posts: 2675
groot gelijk, maar waarom ook als er geen speling op de lagers zit?
 
V8
Blijhoofd 22-9-2003 21:11 Print reply

Posts: 7378
vooral alle smeerpunten smeeren,en de wiel lagers enzo ook in vette, en de boel in spuiten met WD40
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
master of disaster_rs50 22-9-2003 21:13 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

van de winter laat ik em zowiezo lekker onder een kleedje staan, al dat strooizout.....nee.....

[...]


maar als je m gaat verversen....dan maak je je reservoitje leeg, maar moet je m dan niet ontluchten ofzow
en moet je dan ook je hele slangetje van je reservoir naar je radioteur leegmaken ?

is dat niet slecht ofzo :/

en wat is dan de beste koelvloeistof ?

want ik heb namelijk wel dat as ik boven de 10k toeren kom dat me temp meter zichtbaar hard oploopt...

Zit een schroefje op je blok: vlak onder het punt waar de slang op je blok zit.
deze eraf halen,en er een emmer van minimaal 2 liter onderzetten(evt via trechter)
alles eruit laten lopen,en schroef er evt met nieuwe pakking ring in doen.
en je gooit je nieuwe (vorst bestendige)vloeistof die je net kant en klaar bij de bouwmarkt of (dure) auto/brom zaak hebt gekocht in totdat je reservoir zegt dat ie vol is.
dan ff 10 minuutjes rijden,en de volgende dag kijk je in je reservoir,en vult evt bij.
 
lalalalalala i can't hear you

Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved