Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kutkop :@

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12219 - Kutkop :@
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sam vl. - [HRC Nijmegen] 22-9-2003 7:27 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

curil is poep.

koop blauwe siliconenloctite. dat is nu ook mijn substituut koppakking.

ik heb siliconenpakking, zal ook wel zoiets zijn.....
 
Nijmegen!
Neonlampje 22-9-2003 10:11 Print reply

Posts: 14825
er zijn verschillende soorten curil, ik heb voor mn motor een niet hardende gebruikt, gele troep is dat..

Je hebt ook zwarte rotzooi, die is ongeveer tzelfde als loctite, alleen minder cool kleurtje.. die zijn dus echt wel goed! en worden niet hard!!
 
Hans F 22-9-2003 12:34 Print reply
Posts: 4326
Gewoon goede zwarte kit gebruiken. Cil niet vaster zetten als 12 NM anders vervormt hij teveel.
 
Ralf 22-9-2003 15:05 Print reply

Posts: 9073
Welke bedoel je Lude, die troep die ik bijhad op BM?
 
Martijn 22-9-2003 15:29 Print reply
Posts: 10000
was dat niet die shit om bouten vast te zetten ralf?

en hans heeft een goed punt...anders krijg je wat geckoo ook met zn mtx had...dat je ook ff leuke slijtplekken krijgt waar je tapenden zitten...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR RULEZZ 22-9-2003 15:31 Print reply

Posts: 4934
dat zwarte spul van koen was ook wel vette shit d8 ik...

thuis heb ik ook roode curil wel goed spul als je het goed gebruikt....
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
JIMMY 22-9-2003 15:33 Print reply

Posts: 2765
Ik zal is wat dingen uitproberen, die pakking van mij wordt ook niet hard, en is wel redelijk goed denk ik zo..

Momentsleutel heb ik nu ook ff geleent, dus komt wel goed

En Hans F, wat voor kit is het, weet wel zeker dat wij die hebben (mn pa is loodgieer g?weest en heeft daarvan super veel spullen van gehouden) gewoon universele zwarte kit..?
En krijg je de kop dan nog wel van de cilinder?

btw, hoelang moet vloeibare pakking drogen? de 1 zegt een paar uurtjes, en de ander zegt weer 24 uur..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 22-9-2003 15:35
 
Hans F 22-9-2003 15:49 Print reply
Posts: 4326
Het heet
Instant Gasket
Black
High temperatuur up to 250C

Kop gaat er nog wel af, maar moeilijk. Ik doe het erop, en ga dan vaak wel direct rijden ofzo. Boeit eigenlijk niet echt. Beetje afhankelijk van wat er op de gebruiksaanwijzing staat.
 
Blukaap 22-9-2003 15:53 Print reply

Posts: 10006
Ik laat het meestal net zolang drogen als dat ik nodig heb om alles weer aan te sluiten.
En opzich kan het ook zonder vloeibare pakking, enige punt waar ie dan waarschijnlijk lekt is bij de cilindertapeinden, zolang de cilinder en kop maar vlak zijn.

(keertje dagje zo rondgereden, had geen pakking meer ).
 
Bastila is lief
Martijn 22-9-2003 15:55 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JIMMY

Ik zal is wat dingen uitproberen, die pakking van mij wordt ook niet hard, en is wel redelijk goed denk ik zo..

Momentsleutel heb ik nu ook ff geleent, dus komt wel goed

En Hans F, wat voor kit is het, weet wel zeker dat wij die hebben (mn pa is loodgieer g?weest en heeft daarvan super veel spullen van gehouden) gewoon universele zwarte kit..?
En krijg je de kop dan nog wel van de cilinder?

btw, hoelang moet vloeibare pakking drogen? de 1 zegt een paar uurtjes, en de ander zegt weer 24 uur..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 22-9-2003 15:35


denk niet dat je pa die heeft, want aan de naam te zien is het gewoon vloeibare pakking (gasket) en dus geen echte kit...en kan me niet voorstellen dat een loodgieter vloeibare pakking heeft...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 22-9-2003 16:08 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij wel hoor, gebruiken ze ook weleens met leidingwerk enzo van die koppelingen en doen ze voor de zekerheid nog wat vloeibare pakking tussen meende ik
 
JIMMY 23-9-2003 14:17 Print reply

Posts: 2765
En het probleem gaat verder..

Had gister al de koelvloeistof weer bijgevuld, express de uitlat eraf gelaten zodat ik kon voelen/zien of het er weer uitliep.. Was dus niet zo.. dus ik denk, mooi eindelijk is het goed, paar keer gekickd en er kwam niks uitlopen..

Ik uitlaat erop zeten, draai het contact om en wil hem aan gaan kicken.. terwijl ik dat doe trap ik gewoon alle koelzooi eruit

Ik vet pissig , alles er weer afgehaald..

Ben er nu ook flauw van, ruk zo gewoon de o-ring ruit, en doe er mooi een ori koppakking tussen.. als het dan nog niet goed is

maar wat ik wel vaag vind, is dat als de uitlaat er niet op zit, en de bougie ook niet, alle kvs er gewoon in blijft zitten, doe ik alles erop en contact aan trap ik alles eruit

 
Ralf 23-9-2003 14:22 Print reply

Posts: 9073
Als de bougie er niet in zit wordt er ook niet zo aan gezogen
 
JIMMY 23-9-2003 14:25 Print reply

Posts: 2765
oja

maar het kwam er echt met stralen tussen uit spuiten, daar waar je de uitlaat aan de cilinder vast maakt..
 
Ralf 23-9-2003 14:30 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ
dat zwarte spul van koen was ook wel vette shit d8 ik...



Van mij was dat..

Maaaar, heb je gekeken of alles recht is etc, de ring zelf nog goed, beetje pakking op de ring smeren...
Ligt die ring niet te diep ofzo?
 

Dit topic is 3065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved