Komop niet lullen waar je niks van weet. Een XR heeft inderdaad een oliepomp, een oude Husky (tot 98 ofzo) niet. Aangezien die Husky voornamelijk voor allerwildst gebruik bestemd waren gingen ze er maar van uit dat dat wel voor smering zou zorgen. Kortom, lange stukken blazen op een Husky moet je niet doen!!
Wat Klaas had gedaan is z'n aanzuigpunt van 't olie in z'n blok verder naar achter plaatsen, zodat als ie op z'n achterwiel reed er nog steeds olie aangezogen werd. Uiteindelijk heeft ie er zelfs ook nog een oliekoeler op gezet. En nog uiteindelijker heeft ie maar een KTM LC4 gekocht, omdat deze betrouwbaarder zou zijn. Z'n XR staat btw ook te koop. Aardig snel dat ding momenteel: NX650 carb, hele snelle nokkenas en nog wat ongein als dubbele uitlaat. De Meeters weten het ongeveer wel. Als je ge-interreseerd mocht zijn, laat het even weten.
|