Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen lukt niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12195 - Afstellen lukt niet.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda- mt 20-9-2003 18:26 Print topicpost
Posts: 523
Ik heb onlangs een 18mm carb gekocht voor op me mt met 50cc eurocilindro, eerst ree die goed maar na een tijdje kreeg ik probleempjes en begon ik met afstellen, eerst probeerde ik mijn oude 64 sproeiertje erin dat was te klein want hij kon nooit volgas halen, toen probeerde ik toch maar weer die 115 (of zit er 105 in die 18mm?) hij reed prima maar had een flinke dip voor de powerband, toen porpte ik er een 95 in kon ik vette wheelies mee maken, maar als ik dan hoog in de toeren kwam begon ie te haperen, nu heb ik zonet een 90 geprobeerd maar hij deed precies hetzelfde als met die 64. Gaat dit nou om die 100e milimeters of ligt dit ergens anders aan? hebben jullei tips?
 

SIWWN 20-9-2003 21:16 Print reply
Posts: 7079
De FAQ lezen.


Hoe is je bougiekleur dan? En met welke sproeier?
En die dip is wel normaal, helemaal als je een zware tandwielverhouding heb, dan duurt het wel 5 seconden voordat ie er door heen is

Maar ik denk dat je met die 105/115 wel goed zit.
 
Honda- mt 20-9-2003 21:38 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

De FAQ lezen.


Hoe is je bougiekleur dan? En met welke sproeier?
En die dip is wel normaal, helemaal als je een zware tandwielverhouding heb, dan duurt het wel 5 seconden voordat ie er door heen is

Maar ik denk dat je met die 105/115 wel goed zit.


Die faq heb ik al gedaan maar die dip dat is toch niet normaal en dan is de bougie zwart en met 95 trek ik supersnel op, maar dan kom ik in hoge toeren en dan gaat hij haperen. Werkt een powerbox hiervoor?

 
Luc 20-9-2003 21:44 Print reply

Posts: 3590
neuhh, denk et niet nee,

je moet gewoon door blijve kloten met afstellen,

je kunt wel een powerbox maken, (als dat al zou helpen)
mar dan hep je het probleem zelf nog niet op gelost, et moet nl zo ook te doen zijn...

 
Honda- mt 20-9-2003 22:04 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

neuhh, denk et niet nee,

je moet gewoon door blijve kloten met afstellen,

je kunt wel een powerbox maken, (als dat al zou helpen)
mar dan hep je het probleem zelf nog niet op gelost, et moet nl zo ook te doen zijn...



Maar hoe moet ik daar dan toch weer tussen gaan zitten? die 5 100en milimeters kan je toch wel afstellen? iig dat ie niet meer hapert.
 
SIWWN 20-9-2003 22:05 Print reply
Posts: 7079
Ook al verschillende standen van je gasnaald gerobeerd? en je luchtschroef verdraaid?

 
Honda- mt 20-9-2003 22:08 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Ook al verschillende standen van je gasnaald gerobeerd? en je luchtschroef verdraaid?



Ik heb alle standen van de luchtschroef geprobeerd, maar bij 90 en 86 is ie bijna helemaal dicht en komt het echt op de milimeters aan wil je nog een redelijke afstelling hebben, met de gasnaals heb ik nog niks gedaan, maar wat zou ik daarmee moeten doen als ik nog geen lucht heb?
 
huh 21-9-2003 12:20 Print reply
Posts: 1755
Gasnaald kun je heel het middengebied afstellen

Dus net dat gebied waarbij jij em voelt stotteren met grote sproeier.

Waarschijnlijk krijgt ie te veel benzine, dus moet je gasnaald omlaag en moet het clipje van de gasnaald omhoog (want dan komt je gasnaald lager en bla bla bla ).

En als je vind dat ie te weinig benzine krijgt, het hele verhaal andersom
 
Honda- mt 21-9-2003 12:25 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Gasnaald kun je heel het middengebied afstellen

Dus net dat gebied waarbij jij em voelt stotteren met grote sproeier.

Waarschijnlijk krijgt ie te veel benzine, dus moet je gasnaald omlaag en moet het clipje van de gasnaald omhoog (want dan komt je gasnaald lager en bla bla bla ).

En als je vind dat ie te weinig benzine krijgt, het hele verhaal andersom



Dat kan toch ook met de stationair schroef?
 
Blukaap 21-9-2003 12:28 Print reply

Posts: 10006
Lees de FAQ eens goed door, want dat heb je volgens mij niet gedaan....
 
Bastila is lief
huh 21-9-2003 12:32 Print reply
Posts: 1755
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

Lijkt me idd verstandig

Die faq was trouwens niet echt makkelijk te vinden. Staat onder informatie-artikelen ofzo en niet onder normale faq.
 
Honda- mt 21-9-2003 13:33 Print reply
Posts: 523
Wat ik ook probeer het lukt niet.. heb zonet met mijn 90 sproeier gereden die gasnaald op zijn laagst gezet en hij reed wel maar bij half gas kon ie al een beetje op volle toeren komen maar meer ook niet, maar met choke loopt ie gewoon slechter is dit nou een te kleine of een te grote sproeier? of is gewoon die hele carburateur te groot?
 
huh 21-9-2003 13:35 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt

Wat ik ook probeer het lukt niet.. heb zonet met mijn 90 sproeier gereden die gasnaald op zijn laagst gezet en hij reed wel maar bij half gas kon ie al een beetje op volle toeren komen maar meer ook niet, maar met choke loopt ie gewoon slechter is dit nou een te kleine of een te grote sproeier? of is gewoon die hele carburateur te groot?


Ja maar probeer dat eens bij die 105 sproeier ofzo. Als ik je verhaal zo zie lijkt me dat dat beter zal gaan. Zoals in de faq staat...eerst vol gas afstellen, daarna pas half gas. Dus eerst je sproeier afstellen. En dus ook eerst er voor zorgen dat ie vol gas niet pruttelt. Daarna kun je aan het half gas gebeuren gaan werken.
 
Honda- mt 21-9-2003 13:37 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Ja maar probeer dat eens bij die 105 sproeier ofzo. Als ik je verhaal zo zie lijkt me dat dat beter zal gaan. Zoals in de faq staat...eerst vol gas afstellen, daarna pas half gas. Dus eerst je sproeier afstellen. En dus ook eerst er voor zorgen dat ie vol gas niet pruttelt. Daarna kun je aan het half gas gebeuren gaan werken.


Bij die 105/115 heeft hij echt een enrome dip is dat dan te verhelpen met die gasnaald?
En die bougie is nu al zwart en de benzine druipt er vanaf maar dan heb ik nog geen kilometer gereden.

 
pepijn 21-9-2003 14:31 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt

[...]


Bij die 105/115 heeft hij echt een enrome dip is dat dan te verhelpen met die gasnaald?
En die bougie is nu al zwart en de benzine druipt er vanaf maar dan heb ik nog geen kilometer gereden.



hoe kan dat nou weer, zonder te rijden een natte bougie
 
huh 21-9-2003 14:32 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt

[...]


Bij die 105/115 heeft hij echt een enrome dip is dat dan te verhelpen met die gasnaald?
En die bougie is nu al zwart en de benzine druipt er vanaf maar dan heb ik nog geen kilometer gereden.



Tja is een beetje moeilijk zo van een afstand

Maja, is de bougie bij die sproeier 90 ook zwart of nie? Dan zul je kleiner moeten dan 90...

En bij die 105, wat doet ie dan vol gas? Heeft ie alleen een dip in het middengebied of pruttelt ie ook als je em helemaal doortrekt? Pruttelen in middengebied k?n te grote sproeier zijn, maar kan soms ook met gasnaald op te lossen zijn. Hangt er van af wat ie vol gas doet.

edit: nog geen kilometer is niet 'helemaal niet' ...is gewoon nog geen 1000m...

Dit bericht is ge-edit door huh op 21-9-2003 14:35
 

Dit topic is 1548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved