Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - koelvloeistof tankje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12192 - koelvloeistof tankje?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bazz -> DRD 20-9-2003 16:53 Print topicpost

Posts: 1884
Ik vraag me dus iets af: aan je radiateur zit een slang voor als ie over loopt dat dan alles in het koelvloeistof tankje loopt. Maar dat spul wat in dat koelvloeistof tankje stroomt, blijft dat daar gewoon inzitten? of word dat ook een keer terug gepompt ofzo?

Die vroeg ik me dus af
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl

Pingu 20-9-2003 17:49 Print reply
Posts: 1842
Bij overdruk gooitie het erin, als hij het nodig heeft paktie het terug Ik heb dat tankje en trouwens afgehaald, vont het niet mooi, en mijn brommer gebruikte hem toch niet Rad zit altijd netjes vol als ik controleer, en zelf kan m'n brommer er geen water bij gooien vermoed ik
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 20-9-2003 17:50 Print reply

Posts: 7007
hmm bij mij gooide hij wel vanzelf wat erbij, was wel beter


edit: uit het overloopje dan he

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 20-9-2003 17:51
 
nobody fuck with us!!
Bazz -> DRD 20-9-2003 19:32 Print reply

Posts: 1884
Dus als ie teveel koelvloeistof in het koelsysteem heeft zitten gooit ie het eruit, en als er te weinig is zuigt ie het terug??
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
70malossi 20-9-2003 19:46 Print reply
Posts: 4176
inderdaad.
werkt gewoon met over en onderdruk.
t gevaar is dat als de koelvloeistof heel heet wordt (iets wat warm is zet uit) dat ie dan zn koelvloeistof druit gooit,en als je dan geen tank meer hebt heeft ie te kort als ie weer is afgekoeld.
onderschat de funktie van t koelsysteem niet niet.
hoe warmer de motor hoe efficienter ie loopt.
hoe meer druk ie op kan bouwen hoe hoger t kookpunt van de koelvloeistof.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Bazz -> DRD 20-9-2003 19:52 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

inderdaad.
werkt gewoon met over en onderdruk.
t gevaar is dat als de koelvloeistof heel heet wordt (iets wat warm is zet uit) dat ie dan zn koelvloeistof druit gooit,en als je dan geen tank meer hebt heeft ie te kort als ie weer is afgekoeld.
onderschat de funktie van t koelsysteem niet niet.
hoe warmer de motor hoe efficienter ie loopt.
hoe meer druk ie op kan bouwen hoe hoger t kookpunt van de koelvloeistof.


Het tankje zit er nog op dus dat zal wel goed zijn. Maar ik vroeg me gewoon af hoe het werkte
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Blukaap 20-9-2003 20:02 Print reply

Posts: 10006
Jah, werkt gewoon met overdruk/onderdruk.
Dus zolang ie niet te warm word of er een lek zit heb je dat tankje niet nodig.
 
Bastila is lief
Honda MBX80 20-9-2003 20:31 Print reply
Posts: 258
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

inderdaad.
werkt gewoon met over en onderdruk.
t gevaar is dat als de koelvloeistof heel heet wordt (iets wat warm is zet uit) dat ie dan zn koelvloeistof druit gooit,en als je dan geen tank meer hebt heeft ie te kort als ie weer is afgekoeld.
onderschat de funktie van t koelsysteem niet niet.
hoe warmer de motor hoe efficienter ie loopt.
hoe meer druk ie op kan bouwen hoe hoger t kookpunt van de koelvloeistof.


Hoe warmer de motor, des te minder pk's ie heeft. Die racescootertjes worden op zo'n 40-45 graden gehouden.
 
SIWWN 20-9-2003 20:56 Print reply
Posts: 7079
Die zijn ook niet voor op de openbare weg gemaakt..

Dan kun je de thermostaat er ook wel uithalen




 
JIMMY 20-9-2003 20:58 Print reply

Posts: 2765
Thermostaat heb ik er sowiezo al uit, dan maar wat langer warm rijden
 
SIWWN 20-9-2003 21:01 Print reply
Posts: 7079
Als het goed is dan wordt ie gewoon niet warm...

Ding begint gelijk al maximaal te koelen, als je zogenaamd langer 'warmrijd'dan neem ik aan dat je niet veel hoger dan de 8.000 RPM komt en dan word het ding helemaal niet warm..


Er zit niet voor niks een thermostaat in.
 
JIMMY 20-9-2003 21:06 Print reply

Posts: 2765
draai toch wel wat meer dan 8000rpm, en heb nog nergens last van gehad, en cilinder komt gewoon goed op temperatuur..
 
Bazz -> DRD 20-9-2003 21:08 Print reply

Posts: 1884
Ik heb mijn thermostaat er ook uitgehaald. Ietjes langer warm rijden dan, en er is niks aan de hand, hij koelt daarna alleen maar beter want als zo'n thermostaat helemaal open staat, houd hij nog heel veel tegen.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
JIMMY 20-9-2003 21:11 Print reply

Posts: 2765
Bij hoeveel graden opent een thermostaat, 40??

laat hem voordat ik ga rijden altijd ff een tijdje warm lopen, en de eerste 2 km ofzo doe ik gewoon ff rustig aan..
 
SIWWN 20-9-2003 21:13 Print reply
Posts: 7079
Moet je opmeten
 
Bazz -> DRD 20-9-2003 21:14 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JIMMY

Bij hoeveel graden opent een thermostaat, 40??

laat hem voordat ik ga rijden altijd ff een tijdje warm lopen, en de eerste 2 km ofzo doe ik gewoon ff rustig aan..


Ik laat hem eerst altijd even stationair lopen, terwijl ik mijn helm op doe. En dan rijd 1 ? 2 km rustig.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl

Dit topic is 1490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved