Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pff, mt5 kracht-probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12178 - pff, mt5 kracht-probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LLLoonY 19-9-2003 20:43 Print topicpost
Posts: 382
ik rijd met een mt5 50cc origineel met een hollandse 4-bak eronder.

maar mijn brommer trekt niet echt door, het is te zeggen het duurt even eer hij echt kracht ontwikkeld, en dan trekt hij goed, maar eens geschakeld naar volgende vitessen duurt het weer even eer hij doortrekt...

laag in vitesse heeft hij dus geen macht en hij blijft zo beetje hangen...
dit is echt klote en irritant...

iemand een idée waar het aan kan liggen..
dit weekend gaat hij toch binnen om een 5-bak te steken...

tnx,
 
- keep on shifting -

SIWWN 19-9-2003 21:05 Print reply
Posts: 7079
Heb ik ook...

ALs ik jouw was zou ik een 50 snel (Eurokitje ofsow) of een 70cc halen..

Als je al een andere cilinder heb dan zou ik een grotere carburateur erop zetten...

Maar het kan ook aan je tandwielverhouding liggen, die is dan te zwaar
 
LLLoonY 19-9-2003 21:09 Print reply
Posts: 382
en welke tandwielverhouding zou dan ideaal zijn op mijn setup ?


 
- keep on shifting -
excite mt70 19-9-2003 21:10 Print reply
Posts: 817
die taal, wat prachtig

maar ik zou eerst je cilinder controleren, EER je meteen een nieuwe koopt. Verder kijken of de sproeier niet te groot is oid, meestal trekt hij dan wel stukken kutter

en inderdaad tandwielen, maar heeft hij nog nooit goed gelopen dan?

Dit bericht is ge-edit door excite mt70 op 19-9-2003 21:11
 
SIWWN 19-9-2003 21:10 Print reply
Posts: 7079
Wat heb je nu dan?

Originel tandwielen nog? (13-45)
 
LLLoonY 19-9-2003 21:31 Print reply
Posts: 382
wel, geloof mij of niet...
maar tis nen brommer die al een gans leven had voor ik er begon op te rijden...

eerst reed ie echtwel slecht, 30km/u, maar dit omdat hij niet genoeg lucht kreeg, tweeg gaatjes in luchtfilterdeksel geboord en ie gaat dus een kleine 70

maar dat pruttelen en tegenwerken was zo niet echt in het begin... hoewel hij ook nooit vlot trok in twede en lastig uit een bocht komen was... maar nu zet het zich over naar alle mogelijke versnellingen

en over tandwielen, brommer heeft voor mij een heel stuk sneller gereden... over de honderd, en die tandwielen zitten er volgens mij nog onder, naar voorste niet gekeken maar vanachter 42*230...

zal wel te zwaar zijn zeker ?

(denk ff dat ik dit weekend werk ga hebben )

Dit bericht is ge-edit door LLLoonY op 19-9-2003 21:38
 
- keep on shifting -
Eagletjuuuuhhh 20-9-2003 0:24 Print reply
Posts: 4
Klinkt als dichte uitlaat of versleten cylinder.


 
Bullet 20-9-2003 1:12 Print reply

Posts: 12150
gewoon zo'n eurokitje kopen!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Saknet 20-9-2003 7:42 Print reply

Posts: 10355
of een ajax
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
LLLoonY 20-9-2003 10:08 Print reply
Posts: 382
ok, tnx, als het daaraan ligt dan koop ik me wel ineens een 70cc van een goed merk...

maar iemand advies dan ?
eurokit en import 70cc zijn wel vrij goedkoop..
maar zijn ze ook goed ? (+- 70 ?)

een malossi, polini, zeta kost al rap 150 euro...

en moet ik er dan ook een 70 (hogedruk)kop bij ook, of is dit niet echt noodzakelijk ?

tnx

Dit bericht is ge-edit door LLLoonY op 20-9-2003 10:09
 
- keep on shifting -
JIMMY 20-9-2003 10:13 Print reply

Posts: 2765
Kun je beter wel een hogerdrukkop bij kopen ja, zijn voor mt geloof ik ook niet zo duur..

en polini kan ik je zeker wel aanraden, slijt eigenlijk gewoon bijna niet (nacasil) is erg snel en veel power..

je kan ook wel imi kopen voor 70 euro maar daar doe je veeeeel minder lang mee..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 20-9-2003 10:13
 
LLLoonY 20-9-2003 10:20 Print reply
Posts: 382
Niet zo duur...
komt me toch op zo'n 200 euro, en dat vind ik wel redelijk veel om in 1 keer uit te geven...

maar ik ga eerst even alle andere opties overlopen en dan desnoods maar nieuw cyllindertje steken..


tnx, LLLoonY

 
- keep on shifting -
LLLoonY 20-9-2003 12:57 Print reply
Posts: 382
Ik weet niet of dit iets aan de diagnose ( versleten cillinder) verandert, maar op bergaf/plat rijdt hij vlot...

het is slechts op bergop dat hij echtwel veel hapert....
kdenk steeds meer en meer dat het aan mijn tandwielverhouding zal liggen..

wie kan me zeggen wat de ideale verhouding is op mijn setup ? : 50cc origineel, originele carb, boss onderlangse uitlaat...
 
- keep on shifting -
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 20-9-2003 13:02 Print reply

Posts: 7007
13/45 is dan prima geschikt

alleen ehm .. als je een 70cc neemt zou ik ff iets van 14/40 ofso doen
 
nobody fuck with us!!
LLLoonY 20-9-2003 13:44 Print reply
Posts: 382
ff gecheckt en blijkt 15/42 te zijn...
is dit te zwaar...

zoja is dit waarschijnlijk de oorzaak van het haperen en niet goed trekken op bergop, vals plat ?

als dit te zwaar is, is oplossing dus groter tandwiel achter of 70cc steken?

eenmaal ik dit weet mag de topic gesloten worden


Dit bericht is ge-edit door LLLoonY op 20-9-2003 13:53
 
- keep on shifting -
Mt-5[Maarten] 20-9-2003 14:01 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

ff gecheckt en blijkt 15/42 te zijn...
is dit te zwaar...

zoja is dit waarschijnlijk de oorzaak van het haperen en niet goed trekken op bergop, vals plat ?

als dit te zwaar is, is oplossing dus groter tandwiel achter of 70cc steken?

eenmaal ik dit weet mag de topic gesloten worden


Dit bericht is ge-edit door LLLoonY op 20-9-2003 13:53


Inderdaad wel redelijk zwaar jah... probeer eens een 13/45 ofzo, zul je zien dat ie gelijk een stuk harder trekt, en beter loopt uiteraard.
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...

Dit topic is 1256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved