Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzer+schot+catalyzator uit uitlaat Gilera GSM halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12174 - Begrenzer+schot+catalyzator uit uit...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 19-9-2003 18:58 Print topicpost
Posts: 2064
Goed ik heb geen zin om alles meteen te gaan tiepen hier en fotos te gaan maken enzo...

maarrrrrrr

ik had er genoeg van.

ik heb een gilera gsm met originele setup.
Het gedeelte van de uitlaat wat je cylinder in schuift, dat is geen buisje met een ring, dat is een as waar een gaatje in zit. dit moet je heeelemaal uitfrezen/boren blabla
totdat je een 1 mm dik buisje hebt.

in de uitlaat zit een catalysator, die zit met een pijp vast aan de las, die de bocht met het expansievat verbindt. deze zul je dus helemaal moeten doorslijpen.

dan moet je de uitlaat "openlepelen" in het expansievat. kies maar uit hoe je het doet, het is hoe dan ook een teringkarwei.

hier tref je aan:
1e laag: buitenkant uitlaat
2e laag: geluidsisolatie
3e laag: blik van 0.5 mm dik... nog noooit zulk stevig blik gezien.
dit zit met 32958023523 hechtingen vast, errug klote om los te maken zonder freesje.

als je dit er eenmaal uithebt, dan kun je (als je de bocht al hebt doorgeslepen) de catalysator eruitsnokken, zit ook nog met 2 hechtingen vast.

dan zie je rechts, aan de kant van de stinger een schot zitten, in de vorm van een doormiddengeslepen balletje.

hier zit in het midden een gaatje met een dun buisje erdoor, die ingekneld zit tussen dat schot en de hechting van de stinger (stinger is het uitlaatpijpje dat tussen de uitlaat en de demper zit)

dat zit ook allemaal vastgehecht.

1 tip, trek dikke leren handschoenen aan. ALLES daarbinnen is scherp.

veel suxes. je begrijpt natuurlijk wel dat je hem ook weer moet dichtlassen he...

daan
 

JIMMY 19-9-2003 19:04 Print reply

Posts: 2765
Anders maak je er ff een FAQ van
 
chriss 19-9-2003 19:07 Print reply
Posts: 1859
kun je mischien beter een andere uitlaat kopen?

majah hij ziet er natuurlijk wel erg ori uit zo

 
rs oxbow 19-9-2003 19:09 Print reply
Posts: 620
ff sparen voor een nieuwe uitlaat is dus veel handiger eigelijk
 
Daan Da Man 19-9-2003 19:21 Print reply
Posts: 2064
faq ga ik nog doen... maar voor het geval dat ik geen zin meer heb weten jullie t alvast... en via de topicname kun je het makkelijk vinden (stel dat je een ori gsm hebt)

nieuw kopen was te duur... en geen zin enzo

en hij trekt nu als de ZIEKTE met ori vertanding...

8000 toeren is top powerband... en dan rijdt ik 80.... zwaar overtoeren want hij trekt in ze 6 nog supersnel op...


en jah... ik wilde gewoon kijken wat erin zat want het rammelde verschrikkelijk (catalyzator honingraat was beetje losgetrilt...)
 

Dit topic is 1323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved