Goed ik heb geen zin om alles meteen te gaan tiepen hier en fotos te gaan maken enzo...
maarrrrrrr
ik had er genoeg van.
ik heb een gilera gsm met originele setup.
Het gedeelte van de uitlaat wat je cylinder in schuift, dat is geen buisje met een ring, dat is een as waar een gaatje in zit. dit moet je heeelemaal uitfrezen/boren blabla
totdat je een 1 mm dik buisje hebt.
in de uitlaat zit een catalysator, die zit met een pijp vast aan de las, die de bocht met het expansievat verbindt. deze zul je dus helemaal moeten doorslijpen.
dan moet je de uitlaat "openlepelen" in het expansievat. kies maar uit hoe je het doet, het is hoe dan ook een teringkarwei.
hier tref je aan:
1e laag: buitenkant uitlaat
2e laag: geluidsisolatie
3e laag: blik van 0.5 mm dik... nog noooit zulk stevig blik gezien.
dit zit met 32958023523 hechtingen vast, errug klote om los te maken zonder freesje.
als je dit er eenmaal uithebt, dan kun je (als je de bocht al hebt doorgeslepen) de catalysator eruitsnokken, zit ook nog met 2 hechtingen vast.
dan zie je rechts, aan de kant van de stinger een schot zitten, in de vorm van een doormiddengeslepen balletje.
hier zit in het midden een gaatje met een dun buisje erdoor, die ingekneld zit tussen dat schot en de hechting van de stinger (stinger is het uitlaatpijpje dat tussen de uitlaat en de demper zit)
dat zit ook allemaal vastgehecht.
1 tip, trek dikke leren handschoenen aan. ALLES daarbinnen is scherp.
veel suxes. je begrijpt natuurlijk wel dat je hem ook weer moet dichtlassen he...
daan
|