Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Technische info nodig

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1217 - Technische info nodig
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lekkerkoudbiertje 11-8-01?22:37 Print topicpost
Posts: 54

1)Hebben jullie enig idee wat er mis met mijn contact slot
Ik heb er een nieuwe ingezet en de draden een voor een over gezet
Dus de draden zitten op de goede plaats
Nu het probleem ,contact slot op on ,versnelling in zijn vrij begint netjes het lampje neutral te branden ,zet ik het contact uit gaat het lampje netjes uit,dat werkt
Maar nu ,ik neem aan dat als je je brommer hebt gestart dat je hem kan afzetten met je contact maat dat werkt niet ,iemand enig idee ?

2)Wat is het Voltage wat jullie meten in het schakelaarhuis aan je stuur ,ik zoek nl 6V voor mijn claxon,tijdens stationair draaien kom ik niet verder op alle punten(dit is incl verlichtings contactjes etc) dan 0,5 Volt
Terwijl de verlichting het prima doet behalve de claxon maar deze is 100% niet defect
 

Rene 11-8-01?23:14 Print reply
Posts: 2573
kijk of de zwart/witte draad goed is aangesloten.

De claxon moet je op de accu aansluiten.
Als je deze niet hebt kun je hem gewoon op de stroom
uit het blok aansluiten, maar dan doet ie een beetje
raar, want je krijgt een ander geluid naar mate het
toerental toeneemt.
Moet je maar eens je claxonknop ingedrukt houden, en dan
gas geven.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Lekkerkoudbiertje 11-8-01?23:18 Print reply
Posts: 54
Bedankt voor je reactie

Motgen ga ik even kijken naar die Z/W draad
Ik heb dus gewoon een accu (nieuw) maar uit de bedrading van dat schakelaarshuis krijg ik geen 6V gemeten
Zo had ik wel ergens een 6V draad gevonden op het blok en kon ik controleren of hij het deed
Deze (losse )draad die ik vond lag los en was zwart van kleur,vond ik eigelijk vreemd ,niet dat hij los lag maar dat hij + 6V meeten ,of is het zo dat de stroom andersom loopt net als die fordjes van vroeger?

Eric
 
Rene 11-8-01?23:30 Print reply
Posts: 2573
dit zou een draad van de claxon of knipperlichten kunnen zijn
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
-Michiel RS- 11-8-01?23:36 Print reply
Posts: 2803
pas op dat je geen draad van de weesrtand lostrekt terwijl je motor loopt, dan kan je meteen alle lampies gaan vervangen omdat er dan een veels te hoog voltage op alles komt :a

enne op die accu zal vast wel 6 volt staan he.
 
Lekkerkoudbiertje 11-8-01?23:40 Print reply
Posts: 54
In dat schakelaarhuisje komen alle draden samen van zowel verlichting ,claxon en richtingaanwijzers
Die van de claxon zijn groen en nog iets en die van de richting aanwijzers iets van roze
De accu geeft continu 6V ,net recent gecontroleerd
Ik kan nu wel die draad doorgaan trekken zodat die claxon het doet
maar ik denk dat ik toch maar eerst de bedrading zelf even ga doormeten op draadbreuk
Maar wat ik gewoon vreemd bijf vinden is dat ik geen 6V kan vinden in dat schakelaarhuis terwijl mijn verlichting het gewoon doet dus er moet gewoon stroom aanwezig zijn
Gelukkig ,morgen weer een dag en dan haal ik die verlichting kap er af en wie weet wat ik dan tegen kom
Iemand toevallig een schema van de bedrading voor MT
Ik heb er wel een voor contact slot http://www.home.zonnet.nl/baas104/
maar niet voor de rest

Eric
 
Broske 11-8-01?23:59 Print reply
Posts: 532
daar zal je echt gin 6v op meten, omdat er orgineel op een mt geen claxon zit...
dus je moet je claxon op de rode draad van ut contact aansluiten....sim-pel!
 
wepp
Lekkerkoudbiertje 12-8-01?00:03 Print reply
Posts: 54
Je zal wel gelijk hebben
Ik heb er zelf nl een claxon opgezet ,maar de bedrading voor alle accesoires komt in een bundel vanaf het blok
Dus dan zou ik die bundel moeten ontleden om er vervolgens een draadje aan toe te voegen en dat zou dan ook moeten gelden voor de knipperverlichting terwijl op de schakelaars al hun draadjes al zitten gesoldeerd
Maar ,je kan gelijk hebben dat je zo een unit(incl bedrading) kan kopen maar die niet is aangesloten op de rest wat uit het blok komt,volgen jullie mij nog?
 
Broske 12-8-01?00:13 Print reply
Posts: 532
nee, ik volg je nie meer, maar je moet gewoon op de rode draad van het contact je claxon aansluiten.
dus op die rode draad sluit je de ene draad van de schakelaar aan, en de andere draad van de schakelaar op de claxon, en op het andere aansluitpunt van de claxon doe je massa...

volg je me nog?

maar zo moet ut, heeft de brommerboer uitgelegd omdat ik eerst ook nergens 6v kon vinden.
 
wepp
Lekkerkoudbiertje 12-8-01?00:24 Print reply
Posts: 54
Oke dan

Daar gaan we dan morgen mee beginnen

Bedankt

Eric
 
Rene 12-8-01?06:30 Print reply
Posts: 2573
origineel geen claxon?
waarom zit er dan wel een knopje voor?

hmm kan wel, bij de fietenmaker stond ook altijd een
splinternieuwe nsr met een bel
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
MBBBBBB 12-8-01?11:46 Print reply
Posts: 2340
Ik weet niet of er origineel geen claxon op zat, maar ik weet wel dat vroeger wel een bel verplicht was!
Vandaar waarschijnlijk die bel op die NSR.
Is trouwens heel dom, je bel komt nooit boven je mooie geluidjes uit
 
Broske 12-8-01?11:54 Print reply
Posts: 532
dat knopje zit niet op orginele mt schakelaars.
op nsr'en wel denk....
maar ik heb al zo vaak schakelaars zonder knopje gezien, maar meestal zitten die orginele schakelaars er nie meer op, meestal zit er zo'n imi ding op......
 
wepp
Lekkerkoudbiertje 12-8-01?15:23 Print reply
Posts: 54
Oke mensen

De klus is geklaard
Maar gedaan wat Broske zegt met de rode draad van het contact
Nadeel is dat deze wel werkt zonder dat hetr contact aanstaat
Voor deel is als er wat koters zijn die het leuk vinden om op die manier mijn accu te ontlaten is dat ze als ze in bed liggen nog steeds die claxon horen

Oh ja wat betreft het contactslot waar je de brommer niet mee kon afzetten ,het was niet de Z/W draad die los zat maar de groene

En eh ,wat een gedoe zeg om mijn remlicht te laten werken ,die was ook niet aangesloten terwijl er wel de draden lagen
Het werkt prima met het remlicht alleen is de trekschakelaar voor aan het rempedaal defect ,is daar nog een beetje makkelijk aan te komen ?

Bedankt voor jullie adviesen
 
Nick - Administrator 12-8-01?15:38 Print reply

Posts: 4967
remlichtschakelaar achter MB/MT 60468 5,00
remlichtschakelaar achter MBX 60469 5,00
remlichtschakelaar voor MB/MT 60470 5,00
remlichtschakelaar voor MTX-SH 60471 5,25
remlichtschakelaarveer (achter) 60472 2,50

Bij [URL[t]]http://www.vdhparts.nl[/t]VDH parts[/URL].
 
Lekkerkoudbiertje 12-8-01?18:18 Print reply
Posts: 54
Tjeemig de Peemig

Die vent is echt goedkoop
Alleen jammer dat hij zover weg zit
Stel dat ik bij hem die schakelaar bestel van F 5,- dan komt er nog eens F 17,50 bij + nog eens een 10tje omdat je minder dan F50,- hebt besteld
Ik kijk wel even in de buurt en dan betaal ik er misschien wel het dubbele voor maar uiteindelijk ben ik toch net iets goedkoper uit
Maar bedankt voor de link ,die kan ik in de toekomst vast nog wel gebruiken

Eric
 

Dit topic is 599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved