Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 12mm zuigerpen naar 13mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12165 - van 12mm zuigerpen naar 13mm
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

orange 19-9-2003 19:20 Print reply

Posts: 672
er is toch in amsterdam een bedrijf wat lagers maakt.. staat dacht het adress van in die faq over lagers.. ik zou als ik jouw was eerst zoveel mogelijk opties gaan zoeken en dan de beste er uitkiezen
 
Sjorps 19-9-2003 19:28 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

er is toch in amsterdam een bedrijf wat lagers maakt.. staat dacht het adress van in die faq over lagers.. ik zou als ik jouw was eerst zoveel mogelijk opties gaan zoeken en dan de beste er uitkiezen


staat me wat van bij dat er een FAQ over was, kan het alleen niet meer vinden
 
Mr Pain 19-9-2003 19:32 Print reply
Posts: 4966
ik denk dat het haast niks word als je je drijfstang gat groter maakt

wat je kan doen (als je een beetje ruimte hebt) je drijfstang nog 1mm laten uitboren honen wat dan ook, dan laat je er een busje inpersen van 12mm (binnendiameter natuurlijk)

wat je ook kan doen: de drijfstang van een mbx in je krukas zetten (persen) alleen ik weet niet zeker of de drijfstang lengte van een ns1 en mbx overeen komen

ik zou in iedergeval niks aan de zuiger doen , dan moet je elke x je zuiger weer veranderen als je er een nieuwe zuiger in stopt of een andere cilinder met zuiger
 
Sjorps 19-9-2003 19:37 Print reply
Posts: 69
,

Dit bericht is gewijzigd door Sjorps op 13-9-2010 om 11:45 uur.
 
JIMMY 19-9-2003 19:40 Print reply

Posts: 2765
standaard getunde spoelpoorten..


en een ori krukas uit een 80blok zal er denk niet veel problemen mee hebben hoor..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 19-9-2003 19:40
 
Blukaap 19-9-2003 19:43 Print reply

Posts: 10008
Die standaard krukas van een MBX80 kan veel en veel meer aan dan 9,3KW hoor.
Waarom Honda de NS-1 pen 13 heeft gemaakt snap ik dan ook niet, maja, het zal wel....

Andere krukas lijkt mij ook het simpelste, ben je meteen van het probleem af.
 
Bastila is lief
Sjorps 19-9-2003 19:51 Print reply
Posts: 69
,

Dit bericht is gewijzigd door Sjorps op 13-9-2010 om 11:45 uur.
 
Blukaap 19-9-2003 20:02 Print reply

Posts: 10008
Geen idee wat dat met de diameter vd zuigerpen te maken moet hebben ??

Maar de slag is gewoon hetzelfde ja.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 19-9-2003 20:24 Print reply

Posts: 8499
hmm denk ik raar of hoe zit het?

waarom zou je een mbxcilindertje op een ns1 leggen? die dingen zijn veel langzamer en de zuiger die jij erin hebt zitten (zoeen van 16 euro ofzo zeg je zelf) die slijt veel te hard voor in een motor imho

waarom laat je niet gewoon die ns1 cilinder maken? (wat is er kapot?) en daar een ori ns1 zuiger inzetten? zijn zeker wel te krijgen.
 
Members zijn vervelend :-|
SMALL HONDA 19-9-2003 20:46 Print reply

Posts: 1575
als de slag niet helemaal hetzelfde is kan je er altijd een paar extra voetpakkingen onder leggen, moet je wel de poortiming aanpassen.
Of je moet wat van de bovenkant van de zuiger afdraaien als de slag te kort is.

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Sjorps 19-9-2003 22:36 Print reply
Posts: 69
,

Dit bericht is gewijzigd door Sjorps op 13-9-2010 om 11:46 uur.
 
Hier_ben_ik - Administrator 19-9-2003 22:41 Print reply

Posts: 8499
laat die vastgelopen cilinder die op die ns1 zat repareren als je er niet aan kunt komen??

tja, dat het wat geld kost is nix aan te doen..

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 19-9-2003 22:42
 
Members zijn vervelend :-|
Sjorps 19-9-2003 22:48 Print reply
Posts: 69
,

Dit bericht is gewijzigd door Sjorps op 13-9-2010 om 11:46 uur.
 
Hier_ben_ik - Administrator 19-9-2003 22:54 Print reply

Posts: 8499
ja flap

welke cilinder was er vastgelopen op die ns1? juist, die ns1cilinder.. die is dus kapot en die heb je NIET laten repareren, je hebt dat ding van ruud laten maken. wie snapt het hier nu niet? juist.

als je nu die kapotgelopen cilinder (die NS1 cilinder die er in het begin op zat dus ff voordat je dadelijk weer gaat zeuren) laat repareren, daar een ns1 zuigertje infrot (dus met goeie pistonpendikte etc) dan is het probleem toch verholpen?




en als ik het in jouw ogen nu nog steeds mis heb dan moet je misschien is ff duidelijk uitleggen hoe het zit. Hoeveel cilinders heb je en welke? welke is/zijn er kapot? en waarom ga je niet meer dan 1 lagerboer na voor een eventueel verlooplagertje?
 
Members zijn vervelend :-|
bart de scootergek 19-9-2003 22:54 Print reply

Posts: 8916
rustig aan . hij heeft gelijk, waarom niet weer een ns1 cilinder erop als je zelf zegt dat de mbx cilinder langzamer is. als je goed zoekt vind je ze echt wel en anders zoek je over de grens?

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 19-9-2003 22:55
 
Honda RC-33

Dit topic is 3690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved