Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vermogen verlies -> nu niks meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12149 - Vermogen verlies -> nu niks meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DiaL-OuT 18-9-2003 22:38 Print topicpost
Posts: 419
De brommer betreft een Aprilia RS 50 (AM6).
Ik reed even een stukje voluit op een ruim fietspad (waar niemand reed), +- 100 km/uur.
Opeens begin ik vermogen te verliezen, maar het was nog 3 km naar de 'bewoonde'wereld'.
Dus ik met wat gepruts door rijden, en eindelijk bijna in de buurt van mijn vriendin zet ik em uit.
FF laten afkoelen en toen weer starten,, startmotor start, maar voor de rest helemaal niks.
Toen aanlopen, ook niks, behalve ploffen uit de uitlaat (had ik tijdens het rijden ook).
Die ploffen had ik ook toen de olie veelste rijk was afgesteld.

Volgens mijn buurman kan het aan mijn membraam liggen, en ik had nog 2 carbonplaatjes.
Dus dat ding open alleen ik en mijn vader weten het niet meer.
Heb even een foto genomen van het membraam en de plaatjes.

Vragen:
- Waar kan het aan liggen?
(Bougie is het niet, en vonkt gewoon.)
- Hoe bevestig ik deze plaatjes? Zijn het wel de goede?
(Zal toch wel, want ik kreeg ze bij mijn Malossi MHR 74cc cil.)

[EDIT]
Foto vergeten:
http://people.zeelan...relkoma/110_1064.JPG
(beetje groot misschien)


Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 18-9-2003 22:42
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas

Blukaap 18-9-2003 22:41 Print reply

Posts: 10006
Een lekker warmgelopen cilinder kan ook.
Of een verstopte carburateur/benzineslang/lege tank.
Membraan kan gaar zijn (post die fotos gewoon even), dat zou iig kunnen kloppen met het niet meer starten.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 18-9-2003 22:41
 
Bastila is lief
DiaL-OuT 18-9-2003 22:44 Print reply
Posts: 419
Foto heb ik, als er meer nodig zijn, zeg het FF.
Warmloper denk ik niet, want hij was niet abnormaal warm.
Benzine ligt het niet aan.
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
excite mt70 18-9-2003 22:57 Print reply
Posts: 817
bij mij lag et aan bougie...
 
jeroen 18-9-2003 22:59 Print reply

Posts: 15066
Lijkt idd wel op een warmloper.
 
bart de schakelgek 18-9-2003 23:01 Print reply

Posts: 5987
nou het membraam ziet er goed uit vanboven, misschien nog een fototje van opzij?

ennuh voel eens aan je vliegwiel hoeveel compressie je nog hebt

boegie al verwisseld??

nergens een stekkertje losgetrild bij bobine oid

valse lucht,

mijn rx liep ook ooit opeens heeeel slecht echt alles had ik gecontroleerd

nieuwe bobinekabel+dop en hij liep weer perfect

koppakking ligt eruit,
wat ook zou kunnen, heb ik bij iemand anders zijn rs meegemaakt: de uitlaat/demper is dichtgekoold, was compleet verstopt geraakt ziekelijk gewoon, dus die uitgebrand en ed liep weer goed
ik kan niet op meer oorzaken komen op moment


 
Limburger
xplodus 19-9-2003 8:24 Print reply
Posts: 124
Had ik met me rx ook, eventjes doortrekken naar de 100


Ineens zwaar vermogenverlies en daarna een GGrrrrmmmm..... nix meer.

Warmloper, stukken uit de zuiger maar met een fijn schuurpapier door de cilinder en klaar PPPFF dikke luck dat pieter(pietair, op rs forum) nog een zuigertje had liggen zodat ik kon rijden de maandag erop.

Maar bij jou was het minder en heb je nog 3km doorkunnen rijden? zou ik toch je doorstroom gedeelte bekijken(tank,benzineslang,carb en membraam). Elektrische gedeelte controleren op erosie en doormeten is met de tank eraf ook een kleine moeite.


 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
Mt-5[Maarten] 19-9-2003 10:07 Print reply

Posts: 2941
lijkt warmloper met dat ploppen




 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Knoxville 19-9-2003 10:14 Print reply

Posts: 1454
Ja, of hij mist een zuigerveer oid. Omdat hij alleen maar ploft en gewoon niet start....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
DiaL-OuT 19-9-2003 14:35 Print reply
Posts: 419
Het ligt ws. niet aan mijn membraam, want dat ziet er nog redelijk uit.
Ik ga nu eerst FF mijn carb controleren en dan mijn cil. er af halen :(
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
xander_cage 5-5-2005 13:25 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door:
Ploffen uit de uitlaat kan ook de ontsteking zijn die verdraaid is (lijkt mij onwaarschijnlijk) en daardoor misschien warm gelopen?? Of had je voordien niets raars gemerkt?
 
tuning f(4)ever
kreidler rs 5-5-2005 13:30 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

Quote:
Oorspronkelijk gepost door:
Ploffen uit de uitlaat kan ook de ontsteking zijn die verdraaid is (lijkt mij onwaarschijnlijk) en daardoor misschien warm gelopen?? Of had je voordien niets raars gemerkt?

denk dat het wel verholpen is hoor

en wat heb iedereen met oude topics kicken>?
 
bier drinken en kut roepen

Dit topic is 1159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved