Ralf |
18-9-2003 16:49 |
Posts: 9073 |
Alles goed ontvetten...
Mn oude Maxi wilde ook nooit remmen, die blokken moesten eerst een half jaar inslijten, en nu remt het goed...
|
|
|
|
Blijhoofd |
18-9-2003 16:52 |
Posts: 7378 |
heb dat bij me ER en TSX ook bij me ER is het helemaal erg,zou me god nie wete waar het aanligt,boel ont vet nieuwe rem schoene maar hij blijft het doen
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Erik_P |
18-9-2003 17:00 |
Posts: 690 |
Inrijden kan ik begrijpen, maar wat moet er dan zoal ontvet worden? Bij me remschoenen zit namelijk helemaal niks aan vet o.i.d
|
|
- |
|
Teunmenator |
18-9-2003 17:40 |
Posts: 2524 |
je moet da deel waar je remschoenen tegen aan duwen ontvetten (en wa eromheen) en je remschoenen kan je schoonmaken (ik denk ook ontvetten met wasbenzine ofzow) en vervolgens even opschuren met licht schuurpapiertje en dan nog een keer afdoen met wasbenzine (tegen de troep van het schuren? Daarbij zou je kunnen kijken of je remschoenen wel tegen de gehele buitenkant aan komen zeg maar en niet alleen het einde ofzow (dat je dus verkeerde remschoenen hebt)
|
|
|
|
Erik_P |
18-9-2003 19:21 |
Posts: 690 |
Okeeee, nou dan zal ik dat even doen hartstikke bedankt!
|
|
- |
|
John Huijben |
18-9-2003 19:33 |
Posts: 2433 |
andere kabel proberen !!!!!! werkte bij mij supergoed, ik kan stoppies nouw met mt5
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
18-9-2003 20:18 |
Posts: 3697 |
wasbenzine ontevet als het goed is niet eens zo goed. Beter ammoniak. Verdunt oid.
En idd goed schuren, hoeft niet eens met een hele fijna korrel. Best grof kan ook.
En anders zaag je der gleufjes in . Mss dat dat helpt.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 18-9-2003 20:19
|
|
|
|
MWvdK |
18-9-2003 21:34 |
Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
wasbenzine ontevet als het goed is niet eens zo goed. Beter ammoniak. Verdunt oid.
En idd goed schuren, hoeft niet eens met een hele fijna korrel. Best grof kan ook.
En anders zaag je der gleufjes in. Mss dat dat helpt.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 18-9-2003 20:19
vaag ben jij... als het goed is niet zo goed
je kan er ook gleufjes in flexen met de dremel jah, helpt ook
|
|
|
|
KaWaReZ |
18-9-2003 21:38 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Exoskull
andere kabel proberen !!!!!! werkte bij mij supergoed, ik kan stoppies nouw met mt5
hebt ge dan geen schijf voor ?? o_O
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
KaWaReZ |
18-9-2003 21:45 |
Posts: 20582 |
kzie net je profile..
OMG... dawisknie.. da Mt's of uberaupt dit soort brommers dat soort remmen hebben/hadden .. lol
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Erik_P |
19-9-2003 11:41 |
Posts: 690 |
oke.
jah 'k heb trommelrem inderdaad. Maar gleufjes? Is dat zo goed dan?
En moet ik anders een geheel nieuwe kabel nemen? (binnen -en buitenkabel?)
|
|
- |
|
-jaZper- |
19-9-2003 12:39 |
Posts: 3841 |
gleufjes dat is de manier om hard te remmen
al het vuil gaat er in zitten en dus ook de olie, bij mijn puch werkte het perfect en ik kon zelfs met het voor en achter wiel slippen zaag er 5 tot 10 gleuven in en zaag ze tot de helft van de voering.
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Knoxville |
19-9-2003 13:10 |
Posts: 1454 |
Bij mij remde hij in het begin ook erg moeilijk(tsx) Nu een paar maanden verder kan ik als ik wil gewoon stoppies maken...
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Eagletjuuuuhhh |
19-9-2003 16:17 |
Posts: 4 |
Als het een trommelrem is moet je eens de hele as een beetje los draaien , met je brommer op een bok. Dan geef je je voorwiel een keer een goeie draai en dan knijp je zachtjes je rem in . Meestal is het doordat de trommel en de remschoenen niet "uitgelijnd zijn"
|
|
|
|
Eagletjuuuuhhh |
19-9-2003 16:20 |
Posts: 4 |
Trouwens houd je rem ingeknepen en draai dan je as weer vast !!!!
|
|
|
|