Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ketting gebroken :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12061 - Ketting gebroken :(
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dreakx 16-9-2003 16:27 Print topicpost
Posts: 123
rijd ik net over een drempel met een gangetje of 50 (doe ik bijna altijd) was gewoon op een asfalt weg, duz het was echt zo'n flauw ding, 5 meter later blokkeerd me achter wiel, blijkt dat me ketting is gebroken en die zat dus helemaal om me achter as heen gedraait.
maar wat denken julie? zat tie te strak (bij inveren komt je ketting altijd strakker te staan) waardoor die brak, of juist te los waardoor me ketting er afschoot zo tussen me as en achterbrug kwam en toen brak? me ketting stond naar mij idee niet strak, als de automatische ketting spanner er af was stond hij echt met een boog.

en nog een klein vraagje, speling op je voorwiel komt toch door versleten lagers? welke maat zijn die?
 

Ralf 16-9-2003 16:29 Print reply

Posts: 9073
Ws strak komen te staan door drempel, en als dat ding al wat ouder is, kan dat er voor zorgen dat ie breekt...

Wat voor brommer?
 
dreakx 16-9-2003 16:35 Print reply
Posts: 123
ketting is ongeveer half jaar oud. brommer is honda mt 5
 
Neonlampje 16-9-2003 16:37 Print reply

Posts: 14825
zijn idd je lagers kapot van je voorwiel...

en als op een drempel je ket knapt is hij te hard aangespannen, ze zeggen dat hij 1.5cm speling moet hebben ongeveer op en neer, maar ik zou er wel heel wat meer van maken! (dat hij net niet op achterbrug komt in ongeveerde toestand)
 
dreakx 16-9-2003 16:44 Print reply
Posts: 123
ja nou denk dat er wel meer als 1,5 op zat, maar goed bij me nieuwe ga ik er goed rekening mee houden. zijn die lagers trouwens moeilijk te vervangen? (zal vast wel een faq over zijn, ff kijken)


 
John Huijben 16-9-2003 16:48 Print reply

Posts: 2433
bij mij is dat ook dat als je inveert dattie dan strak komt te staan, ik nee mook 3.5 cm speling omdat ik nogal wat spring en stoppies maak
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mb5Freak 16-9-2003 17:14 Print reply

Posts: 354
hoort 3 cm te zijn maar als je slim ben koop je een automatische kettingspanner.. (12,50 ofso)
heb je er ni so snel last meer van..
 
dreakx 16-9-2003 17:23 Print reply
Posts: 123
die heb ik ook. maar die 2e mogelijkheid lijkt julie onwaarschijnlijk?

 
Mb5Freak 16-9-2003 17:54 Print reply

Posts: 354
Moeilijk te zeggen
Als hij 1 tandje misprikt legt hij eraf en dan ken hij blijven hangen achter 1 van de 3 moeren waar je tandwiel mee vastsit.. en knaktie dus.. maar t lijkt MIJ sterk dat als je neerkomt van een heuvel dat dan je ketting breekt... maarja

 
Abarth-500 16-9-2003 19:17 Print reply

Posts: 1532
Kan ook zijn dat er veels te weinig spanning op stond, als je ketting dan een klap krijgt van het neerkomen kan die van je tandwiel aflvliegen, als hij dan vastslaat zal de verbindingsschakel v/d ketting waarschijnlijk wel geknapt zijn, die knappen namelijk als eerst.
............en dat is niet leuk als je in de middle of nowhere staat zonder mobiel
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Boerke [Mathieu] 16-9-2003 19:20 Print reply

Posts: 1501
het staat zelfs in mn gebruikersboekje van mn mtx

3-4 cm speling op en neer.
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Blukaap 16-9-2003 19:24 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreakx
zijn die lagers trouwens moeilijk te vervangen? (zal vast wel een faq over zijn, ff kijken)




Draaidraai linksom...mep mep mep...wiel lazert er uit....mep mep mep mep...lager 1 ligt er uit...mep mep mep mep...lager2 ligt er uit incl afstandbus...mep mep mep mep mep mep....lager 1 zit weer...mep mep mep mep mep....lager 2 zit weer...!$@%@%#$%#%..vulbus vergeten...mep mep mep mep..lager 2 ligt er weer uit...vulbus er in...mep mep mep mep mep...lager 2 zit weer...!#$!@$@$mep@$@%#%#%^mep#$%@%@#%@$mep%@#$@$!MEP MEP MEP MEP MEP KLANG BONG MEP MEP DREUN...voorwielas zit weer...!$#@$@$...schroefdraad voorwielas gaar...GRRRNNNNNNNN...moer blijkt toch nog te "passen"...draai draai rechtsom.

Klaar.
Zoiets, rekening houdende met de wet van Murphy.

(nee, het is niet zo moeilijk, je zult alleen zien dat er domme dingen fout gaan)

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-9-2003 19:25
 
Bastila is lief
KaWaReZ 16-9-2003 19:29 Print reply

Posts: 20582
mn kettign liep er verscheidene keren af ..
nog leuker.. ben daardoor 3x op mn bek gegaan.., waarvan 1x een schuivertje.

leukste is : brommer is niet kapot te krijgen

speling :3-4cm.. (mn achterveer is RUK, kan gewoon dat veerstaafje eruithalen zonder moeite.., nwe besteld in Engeland )

maar astie veel speling heeft.. probeer er een (automatische) tussenspanner in te zetten.. geldt voor alle brommers.


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Honda- mt 16-9-2003 20:26 Print reply
Posts: 523
Kijk naar je achterwiel had ook bij mijn MT gewoon eraf gelopen omdat het wiel er scheef instond, en geknapt op die moertjes.
 

Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved