Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Pingelen als ie warm is

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12057 - Pingelen als ie warm is
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 16-9-2003 14:52 Print topicpost
Posts: 10000
goed...was al topic over....maja...dwaalde al weer af:

mt rijdt als ie koud is redelijk goed (setup ori, geen filter)...trekt dan iets over de 55 (moet harder kunnen, heb er wel es 60 mee gereden)

als ie nu warm is gaat ie vet ratelen (pingelen) en blijft ie doorlopen als je het contact omzet /bougiedop eraf trekt...

hij pingelt dus, en dat gaat ten koste van het vermogen, als ik rij, en ik blijf op top rijden (en dan wordt ie warmer) dna maintaint ie wel de 55, maar als ik ook maar één keer mn gas een beetje loslaat of weerstand ondervindt (bocht) dan komt ie niet meer boven de 45 uit..

wat gaat martijn doen ana het pingelen..
in de uitlaatpoort zit geen roet, de ontsteking staat op het merkteken.

heb 2 voetpakkingen, 1 koppakking...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

scooterkiller 16-9-2003 15:58 Print reply

Posts: 2987
MMMM vreemd.
Als je het kontakt uit zet en je en je trekt je bougie eruit, houd hem tegen de aarde (cilnder) en kickt vonkt die dan ook??

Dat slechter lopen licht mischien aan een te arm mengsel.

Voorderest zou ik het echt moeten horen.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Teunmenator 16-9-2003 16:03 Print reply

Posts: 2524
ik heb het ook ooit gehad toen ie te arm stond gewoon kei hard door toeren maken als ie vrij is zeg maar. en dan contact om helpt nix. en da geratel ja dan zou ik toch gaan denken aan je zuigerveren maargoed... ik denk dat je da al gekeken hebt

 
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-9-2003 16:05 Print reply

Posts: 5996
met een orginele cilinder pingelen??? dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. zeker niet bij een stnd mt
 
ik haat mensen
Rudy 16-9-2003 16:14 Print reply

Posts: 3471
geen hele oude bougie waar het kool van na blijft gloeien en hij daardoor gaat pingelen?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Mb5Freak 16-9-2003 17:56 Print reply

Posts: 354
pingelen... wat is dat voor iets..
bedoel je ontsnappende lucht.. k denk dat we meer info nodig hebben om je te kunnen helpen
r kan wat in je uitlaat sitte van een zuigeveer maar ook lucht wat ergens ontsnapt draai de bouten van je cil ff goed aan
 
MichiMess 16-9-2003 18:19 Print reply

Posts: 1348
je kan ut beter dieselen noemen
 
Bart-DRD 16-9-2003 18:28 Print reply

Posts: 1838
nee pingelen is de goeie benaming, kan komen door teveel compressie, meegloeiende kool restjes, of een verkeerde/kapotte bougie...

meer oorzaken zijn er niet bij het pingelen (d8 ik )
 
stom stuk ei uit blik...
barry 16-9-2003 18:46 Print reply

Posts: 7387
doe eens makkelijk, gooi er eens super 98 in, of 2 hitte graden hoger bougie...

of beiden...
 
He?
bart de scootergek 16-9-2003 18:49 Print reply

Posts: 8916
in principe zou hij niet moeten gaan pingelen met ori kop op 95, ik zou alleen voor de bougi gaan. maar ik denk dat je adt al lang gedaan hebt
 
Honda RC-33
MWvdK 16-9-2003 19:04 Print reply

Posts: 2247
Jullie bedoelen een beetje zo'n sissend rinkel
end geluid?? Dat heb ik namelijk op mijn tomos... en als ik het gas los laat rijdt ie net zo hard door (geen valse lucht), is dit dan ook dat pingelen ???
 
Martijn 16-9-2003 19:39 Print reply
Posts: 10000
damn...niveau is weer niet zo hoog..

jullie schatten mij dom in ofzo..

jeroen: als ik mn bougiedop eraf trek en hij blijft doorlopen, dan is het duidelijk niet dat mn bougie nog blijft vonken

teunmenator: hij pingelt...pingelen gaat gepaard met tikken/ratelen.
hij heeft minder power, dat is ook het effect van pingelen.

uitleg: als ie pingelt ontbrandt de brandstof op het verkeerde tijdstip, hierdoor is het geen geleidelijke verbranding maar meer een explosie.

vergelijk het met een mat die aan de waslijn hangt, duw je er zachtjes tegenaan, dan gaat ie opzij. sla je er hard met een mattenklopper tegenaan dan gaat ie nooit zo verweg. de kracht gaat dus verloren (powerverlies)
en er komt een klap op de zuiger, dat het tikken verklaart.

rudy: de bougie was een ngk b8hs, nieuw. kheb vandaag een nieuwe 6 gehaald (schijnt ori te zijn) dus dat is het niet

te arm mengsel, zou kunnen, maar hij loopt niet hard stationair, vertoont niet de kuren van een te kleine sproeier.

btw, mb5freak..."ik denk dat we meer info nodig hebben om je te helpen"....eh..niet lullig bedoeld ofzo, maar dat jij niet weet wat pingelen is en ik genoeg info geef voor degenen die het wel weten..is niet mijn schuld ...

bart: teveel compressie is het zeker niet, is gewoon ori kop, zelfs 2 voetpakkingen en nog een koppakking, heeft dus minder dan ori.
koolrestjes? in de uitlaatpoort/kanaal zit niets...alleen op de zuigerbodem en de cilinderkop zit ietsjes, maar niet noemenswaardig veel imho (kan het er wel afhalen voor de zekerheid)

zou het kunnen dat het in mn uitlaat zit? ik heb er echt megalang met de verfafbrander opgezeten, en er is heel wat roet verbrand..
uitlaat komt btw water uit ..als ik mn vinger in het dempergat stop dan spuit ie water uit de demper, binnenkant van de uitlaatstinger en demper zit ook allemaal witte smurrie enzo...blijft komen...heel raar..

ik heb een sproeier 70 liggen, zit nu 72,5 in. Ding is dus helemaal origineel alleen zit er geen luchtfilter op, alleen de luchtslang die naar de luchtfilterbox loopt...box is compleet open.

MWvdK: zou kunnen dat dat ook pingelen is. als ik mn gas losliet dan bleef ie zegmaar ook gas houden...kon zo een flink end doorrijden, en dan af en toe een versnelling terug en dan kon je weer uitrijden.

ik dacht eerst dat dat tikken een kopneuker was (onwaarschijnlijk met ori shit maja) maar na wat denken kwam dat natuurlijk ook door dat pingelen...
ga es in mn boeken kijken wat de oorzaken nog meer kunnen zijn...heb geen zin om een neie uitlaat ofzo te kope..gaat veel te veel geld in die kut mt zitten...

edit: wat voor sproeier zit er standaard in een mt5?? dan kan ik daar een indicatie uithalen...dacht zelfe iets van 66...dus zonder filter zit ik dacht ik wel goed bij 70-72,5...zal nog es naar de bougie kijken (dump die 6hs der wel in)

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 16-9-2003 19:41
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
KaWaReZ 16-9-2003 19:45 Print reply

Posts: 20582
mogt et aan je uitlaat lliggen... koop een fles wasbenzine, en spoel je uitlaat ff schoon.. helpt ook..( ff uitlaat dichtmake.. spuyl erin.. schudde, schudde schudde, en dan wegflikkere)
da kan je ook ff probere
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Blukaap 16-9-2003 19:55 Print reply

Posts: 10006
Ontsteking veel te vroeg ?

Wat voor vliegwiel heb je (maak een foto of een tekeningetje met kenmerken en aanwezige letters) ?

Of stiekem een snelle grondplaat.


Duw er btw eens iets van een filter in, al is het zo'n kippegaas ding met ene panty, het luchtfilter van een MT is zo ongeveer het laatste luchtfilter wat ik uit zou kiezen om alleen de box te gebruiken.

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-9-2003 19:56
 
Bastila is lief
Erik_N 16-9-2003 20:42 Print reply

Posts: 5360
Martijn, standaard 65.

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 16-9-2003 23:16 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ontsteking veel te vroeg ?

Wat voor vliegwiel heb je (maak een foto of een tekeningetje met kenmerken en aanwezige letters) ?

Of stiekem een snelle grondplaat.

Duw er btw eens iets van een filter in, al is het zo'n kippegaas ding met ene panty, het luchtfilter van een MT is zo ongeveer het laatste luchtfilter wat ik uit zou kiezen om alleen de box te gebruiken.

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-9-2003 19:56


o....ding zit ook vol bende.

maja.ontsteking staat op het merkteken, dacht ook al dat ie te vroeg stond...stond ook op zn vroegst, maar dacht ook al dat dat bij ori allemaal geen fuck uitmaakt..en blijkbaar doet het dat ook niet...mss weer op zn vroegst zetten..rijdt ie weer harder

iig...hij pingelt niet door de compressie en hij heeft ook niet een te vroege ontsteking en doet het alleen als ie warm is, dus moet het iets zijn wat blijft gloeien....tja...zonder uitlaat proberen?? ...

was vandaag bij de bromboer en zat ff te twijfelen of ik een neie ori uitlaat zou kopen..maar schijnt geld te kosten.

denk dat het wel de uitlaat is...

owja..iemand nog een ideetje wat die smegma achtige drap is die uit mn uitlaat komt?

weet dat er vocht ontstaat bij verbranding, maar het water spuit er gewoon uit als ik mn vinger in de uitlaat stop ...

ow wacht..er zat vlgs mij redelijk wat vocht in mn tank d'huile........mss is het over een half jaartje wel over

edit: kutharrie...sluit es af met een edit tag man..nu was alles blauw




Dit bericht is ge-edit door Martijn op 16-9-2003 23:17
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved