Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Niet leuk:-(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12046 - Niet leuk:-(
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 15-9-2003 20:15 Print topicpost

Posts: 12501



Ik ging onlangs me cilinder er maar eens af halen want hij tikte en ik had geen compressie(duh)

Dus ik trek me cilinder eraf en ik schrik me de tering. Zoals de zuiger er op de foto uitziet trok ik em uit de cilinder.
Ik heb dus ongeveer 2 maanden rond gereden met een verrotte zuiger met 1 zuigerveer
Ik dus snel naar de brommerhoer en ik vroeg of die cilinder nog kan worden bijgewerkt maar dat kon volgens die gast niet. Dus ik vertelde dat ik al een lange tijd zo rond rij. De brommerhoer zei als je nou een imi had had dan een nieuwe cilinder gekocht. Maar omdat het een malossi is....

Ik heb nu dus een nieuwe malossi zuiger besteld en die ga ik er weer in zetten ook al is de kans groot dat ik een vastloper krijg.

Zou die uitham zorgen voor veel compressie verlies met een knappe zuiger?

En wat zouden jullie doen
 

Hannes 15-9-2003 20:21 Print reply

Posts: 4530
Ik zou die buts gewoon wegtunen.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Joscross 15-9-2003 20:22 Print reply

Posts: 12501
hoe
[sarcastisch]
de uitlaat poort 5mm verhogen...
[/sarcastisch]

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 15-9-2003 20:23
 
ties 15-9-2003 20:23 Print reply
Posts: 1333
jah je trekt ff zo je poort 4-5 mm omhoog. zal je zuiger veer en je zuiger leuk vinden.
maar als je em echt wil houden laten nicasealen. niet bij powerseal want die kost 380 euro voor een rm 125 cilinder.

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 15-9-2003 20:23
 
mauwieMTXdriver 15-9-2003 20:23 Print reply

Posts: 2293
ik denk dat mijn zuiger het zelfde eruit ziet!

grtn mau
 
CARMAGE 15-9-2003 20:23 Print reply
Posts: 151
Gewoon wegwerken gaat nog wel werken hoor. Ga erover tot het mooi (maar dan echt) mooi glad is.
 
Carmi
excite mt70 15-9-2003 20:24 Print reply
Posts: 817
ik rijd ook met zo'n soort butsje boven mn uitlaatpoort, en mn zuiger komt er telkens goed uit, rijdt prima
 
Hannes 15-9-2003 20:25 Print reply

Posts: 4530
Ja het diepste zit toch vooraan, kun je wel wat omhoog doen. En dan mooi afwerken
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Joscross 15-9-2003 20:26 Print reply

Posts: 12501
dat ie rijd dat weet ik, ik rij er al 2 maanden mee

Wat ik ff wil weten is of als ik een nieuwe malossi zuiger heb of ik dan nog compressie verlies heb

Ik kon me mt met 1 pink vooruit duwen in ze 1 ongeveer:p
Hij liep ongeveer 85 chek me profiel maar voor setup
 
Joscross 15-9-2003 20:34 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

jah je trekt ff zo je poort 4-5 mm omhoog. zal je zuiger veer en je zuiger leuk vinden.
maar als je em echt wil houden laten nicasealen. niet bij powerseal want die kost 380 euro voor een rm 125 cilinder.

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 15-9-2003 20:23


Welja "ff" laten nicasilen
voor die prijs ken ik 2 nieuwe malossi cilinders kopen:/
 
SkaBla [Pim] 15-9-2003 20:55 Print reply

Posts: 4659
zal niet veel in compressie schelen als het goed is, het zal iig meer zijn dan met je oude zuiger
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Joscross 15-9-2003 20:57 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

zal niet veel in compressie schelen als het goed is, het zal iig meer zijn dan met je oude zuiger

bedoel je met niet veel compressie schelen:

Met normale cilinder + zuiger
Met afgeragte zuiger

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 15-9-2003 21:02
 
SkaBla [Pim] 15-9-2003 21:03 Print reply

Posts: 4659
ik bedoel:
met een nieuwe zuiger zul je niet veel verschil merken tussen die cil en een nieuwe, als dat het enige is
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Joscross 20-9-2003 14:23 Print reply

Posts: 12501
uhm ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden maar ik wil ff bevestiging hebben. Wat is de hittegraad bougie die je moet hebben voor een 70cc? , Ik had er een Ngk B9HS in, die was stuk gegaan, toen heb ik van de de tweewieler een Ngk B8HS gekregen, die ging binnen 2 weken verrot, En nu heb ik al weer een tijdje een NGk B9HS er in zitten.
Volgens mij is die zuiger kapot gegaan door die B8HS, klopt dit?, hoe lager het getal hoe heter de bougie toch? of is 8hs wel de goeie en 9 niet
 
Honda MBX80 20-9-2003 14:40 Print reply
Posts: 258
Je kan op het punt waar dat stukje boven je uitlaatpoort weg is, met een frees daar 2mm omhoog frezen, dan krijg je een heel leuk knerpje uit je uitlaat. Dit heb ik al een paar keer gezien bij een cilinder van rob ron, cross0tuner, en die maakten een heel apart geluid door deze kleine verandering.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-9-2003 14:47 Print reply

Posts: 5996
erg hoogtoerig laten tunen en iets grotere bevels ohja en de allergrootste overmaat zuiger.
 
ik haat mensen

Dit topic is 2041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved