Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Een grappig grapje van een spuitbedrijf en ff wat vraagjes........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1204 - Een grappig grapje van een spuitbed...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jopie 10-8-01?13:11 Print topicpost
Posts: 241
Ik heb mijn hele brommer uit elkaar gehaalt en nu wilde ik het frame laten spuiten bij een spuitbedrijf. Toen vroeg ik vandaag aan die gasten van dat bedrijf wat het kostte als ik het frame kaal afleverde. Na lang rekenen kwam die gozer uit op een bedrag van ongeveer 750 gulden :n :n :n :n :n Toen ben ik maar weggelopen........

Nu ik toch mijn brommer uit elkaar heb, wil ik mijn blok ook weer helemaal in orde maken en een malossi 70 cc er onder douwen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet zoveel verstand van het blok zelf, dus vraag ik jullie om advies: wat verstaan jullie allemaal onder het reviseren van een blok en wat moet er allemaal gebeuren als je een 70 cc eronder zet, behalve de cilinder zelf. Ik neem btw een 20 mm cabu, maar wat voor sproeier moet ik daar op doen???
 

-Michiel RS- 10-8-01?13:47 Print reply
Posts: 2803
ja grappig is dat, ik was laatst ook langs een spuitbedrijffie geweest, stond een gozer effe te denken, uuuh alleen het tankie gaat je f 300,- kosten voor het spuiten !!

'Maar dan schuren wij hem ook voor je'

Toen vroeg ik, en als ik hem nou geschuurd aflever ?

'Ow nou dan is het f 200,- " Hmmmmm :n :n

Voor f 200,- kan je je hele brommer laten spuiten dus ga ik maar effe naar een bedrijffie dat iets cheaper werkt.
F 200,- voor frame en achterbrug + tank is wel een mooi prijssie.
 
Zeta-boy 10-8-01?13:55 Print reply

Posts: 2066
Reviseren is:
Lagers vervangen
Keerringen vervangen
Pakkingen vervangen
Pistonpenlager vervangen
Als je de cilinder laat zitten ook de zuigerveren vervangen.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Joost 10-8-01?14:06 Print reply
Posts: 1108
Bij het reviseren vervang je alle versleten onderdelen. Meestal betekend dit alleen de kruk-as lagers. Soms ook de kruk-as zelf, maar dat hangt van je big end af. Als je blok open hebt moet je altijd alle pakkingen en keeringen vervangen, dat heeft opzich niet echt iets met reviseren te maken.

Voor een 70cc conversie heb je alleen maar een cillinder (kit) en een andere carb nodig. Als je een malossie neemt wordt er direct de goede sproeier bij gelevert. Deze sproeier hoeft niet de goede maat te zijn natuurlijk. Het hangt ook af van je uitlaat en dergelijke. Meestal zit je met een ongetunde 70cc rond de 115 (mikkunie) volgens mij. volgens mij is dat zo'n 94 normaal ofzo.

Een 70cc hoge-druk kop zouw je ook kunnen aanschaffen, dat is wel beter maar niet noodzakelijk.


enne 750 ballen voor het spuiten van een frame!!! Nooit doen.
Voor 200 piek kun je je tank, frame en achterbrug inderdaad laten spuiten. Je moet hem dan wel zelf schuren en plamuren, want daar gaat het meeste werk in zitten.

Als je slim bent dan schuur je hem eerst licht op, plamuurt alle gaten en groefen en roest shit dicht, schuurt alles glad met middel fijn. En dan spuit je hem in met een dun laagje spuit plamuur, deze schuur je vervolgens met supper fijn papier hellemaal weg zodat het alleen in de de putjes en groefjes blijft zitten. Spuitplamuur schuurt namelijk heel snel. Daarna nog een dun laagje, die weer supper glad schuren en dan naar de spuiter brengen.
Als de ondergrond niet super strak is dan wordt de lak nooit mooi, vooral met hoog-glans en metalic lakken. Alles moet een geheel zijn.


 
It is going to be a Endless summer...
MBBBBBB 10-8-01?20:46 Print reply
Posts: 2340
Kijk aan z?n tip heb je wat!
Bedank Joost!

 
dutchviggen 10-8-01?21:34 Print reply
Posts: 241
even in haken op dat spuiten.
k ben zelf maar aan de slag gegaan., want prof laten spuiten is DUUR.
alle onderdelen eraf, totdat je een kaal frame hebt is een goed idee, en ben k ook mee bezig/gedaan

dat spuiten is niks, je kan t net zo goed zelf doen, echt.... k had (..) totaal geen spuitervaring.
maar t is echt doodsimpel, goed afplakken en vaste afstand, maar reken wel op 100 piek aan spuitbussen.

k zit nu in de opbouw fase en t spuiten van de kleine dingetjes.

weten welke verf etc. moet je ff maile

 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
Siepie Wokkel 10-8-01?21:51 Print reply
Posts: 3888
ik spuit het ook altijd zelf hebbik ook met me opbouw puch gedaan gewoon de schuurmaschien erover heen en dan ist zo gebeurt en met motip lak hoef je nieens een grondlaag ofo gewoon schuren schoonmaken paar laagjes spuite en klaar
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 10-8-01?22:01 Print reply
Posts: 1108
Zelf spuiten kan ook mooi zijn. Zeker als je het met mo-tip spuit bussen doet. Alleen het word nooit zo mooi en hard als de 2-componenten lak op auto's. Want dat is wat je op je brommer krijgt als je hem laat spuiten, de zelfde lak als die op auto's zit.

Maar als je hem zelf wil spuiten is een goede ondergrond net zo belangrijk. Als je ondergrond niet perfect glad is dan wordt de lak nooit strak en glansend. Gewoon met de schuur machiene de over verneukt het alleen maar. Je moet er gewoon veel tijd in steken wil je een mooi resultaat hebben. Het is zonde van je geld als je hele dure lak koopt maar niet de tijd en moeite neemt om voor een goede ondergrond te zorgen. Als er in de ondergrond kleine onevenheden zitten dan zie je die later weer terug.
 
It is going to be a Endless summer...
dutchviggen 10-8-01?22:10 Print reply
Posts: 241
ja oke.. ligt opschuren en goed vuil en vetvrij maken (ammoniak ofzo)
dat spreek voor zich.

niet alle lakken hoeven meer een grondlaag (iedergeval die van Flexa niet).
paak keer eroverheen met dunne laagjes word t mooist. niet bang zijn dat je t verneukt. gewoon doen

 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
70malossi 10-8-01?22:15 Print reply
Posts: 4176
ik krijg ook zin om mijn brommer over te spuiten.
ff de compressor opstarten
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Zeta-boy 11-8-01?11:35 Print reply

Posts: 2066
Motip zuigt egt big time. Ik heb het ook gebruikt bij mijn mb. Nou op de plaatsen waar mun benen tegen mun tank aan kwamen gaat de verf allemaal weg. Flexa is wel goed spul. En best wel sterk. Tijdens het in elkaar zetten is er geen verf vanaf gekomen. En Flexa dekt ook veel beter.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Siepie Wokkel 11-8-01?13:23 Print reply
Posts: 3888
dan weet ik nie wat jij met je bene doet daaro want mijn motip verf zit er nog steeds op die van de mtx op de puch en op de mb en op de mtx zit het ook nog
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 11-8-01?13:35 Print reply
Posts: 1108
Hmm, ik heb nog nooit problemen met motip gehad. Maar het zouw kunnen. Hmm, waar haal je dat flexa spul dan? En is dat er ook in metalic kleuren?
 
It is going to be a Endless summer...
barry 11-8-01?14:12 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Motip zuigt egt big time. Ik heb het ook gebruikt bij mijn mb. Nou op de plaatsen waar mun benen tegen mun tank aan kwamen gaat de verf allemaal weg. Flexa is wel goed spul. En best wel sterk. Tijdens het in elkaar zetten is er geen verf vanaf gekomen. En Flexa dekt ook veel beter.



alle verf is bijna goed, maar voorbehandelen voor het spuiten, dus schuren,onvetten en ondergrond in het allerbelangrijkste wat er is. als je dat niet goed doet, ja dan is zelfs de beste verf nog niet goed...
 
He?
Zeta-boy 11-8-01?18:36 Print reply

Posts: 2066
Voorbehandeling was wel goed maar ik een foutje gemaakt met het merk. Het moet rustoleum zijn. Alleen de blanke lak is wel prut vind ik van motip. Flexa verf kan je in spuitbussen halen bij De Ghamma (dat zeg ik Ghamma )En daar hebben ze ook metallic.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
gran turismo 11-8-01?21:04 Print reply
Posts: 735
Ik heb vandaag ff me achterkantje van me MT gehaalt, helemaal geschuurt, en ff in de grond verf gezet.
Maar dit gaat wel lang duren zeg.:n
morgen ff beetje schuren en weer grondlak erop.
En daarna nog 2x blanke lak.
Dus dan is het woensdag voordat alles droog is en ik weer kan rijden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Dit topic is 1609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved