Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ram air

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12031 - Ram air
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 15-9-2003 20:06 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Stel je hebt een race brommer die ongeveer 80 ? 90 kilometer per uur gaat. Wanneer je nu in deze brommer een vorm van Ram air (SP1, RSV 1000R,...) zou inbouwen
Je vergeet CBR600F '90 :-P
 
SIWWN 15-9-2003 20:10 Print reply
Posts: 7079


Wat dacht je van de Suzuki's...


SRAD powerrr

Suzuki Radical Air Direction ofso iets
 
User 927 15-9-2003 20:10 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

eeh dat je je ontluchting op je filterbox aan sluit leek me logisch.. maargoed dat kan natuurlijk niet alles opvangen, maar wel een groot deel...
edit: roald; meerdere fans werken niet, als luchtverplaatsing hetzelfde is drukken ze alleen maar tegenelkaar aan, wat meer weerstand cre?ert.. je kunt er volgensmij wel een hogere druk mee in een gesloten ruimte opbouwen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 15-9-2003 19:34


Lude, hond! Daar kwam ik zelf mee over MSN!

En een 4m3/per minuut ventilator verplaatst 4x meer lucht dan nodig Dus dat werkt wel
 
CARMAGE 15-9-2003 20:19 Print reply
Posts: 151
Sorry dat ik al die andere motoren met Ram air vergeten ben. Maar ik kan ze hier moeilijk allemaal opnoemen en juist daarom leek het mij echt raar dat er nog steeds geen brommers zijn met dit systeem.
Het systeem met de ventilatoren ziet er zeer prachtig uit, maar dan vergeet je wel het doel van de Ram air meer vermogen op hoge snelheid. De bedoeling is dus echt een brommer te krijgen die een ware extra "boost" ontvangt om en bij de honder per uur. Dat dit te traag is lijkt mij maar raar ik denk niet dat je daar perce 200 voor moet gaan.
Nu meen ik mij te herrineren dat er voor DAX en Monkey wel een systeem bestaat. Waarbij er een soort van schoepen op het vliegwiel gemonteerd staan die dus voor een soort van luchtversnelling, aanzuig voor de luchtfilter zorgen. Zo zou het dus ook gemaakt kunnen worden, de enige bedenking hierbij is dat het misschien wel zeer zwaar gaat wegen voor je motor en dus de winst ten niet doet. Maar waarschijnlijk wel een machtig geluidje
 
Carmi
SIWWN 15-9-2003 20:37 Print reply
Posts: 7079
Of een turbo op een dax,zb enzo

Lijkt me ook wel vet



 
CARMAGE 15-9-2003 20:55 Print reply
Posts: 151
Turbo op een DAX bestaat zeer zeker. Heb er zelfs al een keer mee gereden is een zalig geluidje als je het gas dichtdraaid. Maar echt veel extra power gaf het niet
 
Carmi
User 927 15-9-2003 20:56 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE

Turbo op een DAX bestaat zeer zeker. Heb er zelfs al een keer mee gereden is een zalig geluidje als je het gas dichtdraaid. Maar echt veel extra power gaf het niet


Gas dichtdraait? Hmmz dan is er iets fout

En een turbo geeft idd zo'n heerlijke zwiep

WOOOOOOOOOOOOEEESSH!
 
chriss 15-9-2003 21:23 Print reply
Posts: 1859
hoe werkt zon turbo eigelijk, ben wel benieuwd


 
JIMMY 15-9-2003 21:25 Print reply

Posts: 2765
www.howstuffworks.com staat het vast wel tussen..
 
Pingu 15-9-2003 21:25 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

eeh dat je je ontluchting op je filterbox aan sluit leek me logisch.. maargoed dat kan natuurlijk niet alles opvangen, maar wel een groot deel...

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 15-9-2003 19:34

Enkel de ontluchting op box aansluiten moet dan genoeg zijn of hoe moet ik dat zien??
En rudy, jij beweert dat het enkel bij 200+ werkt, waarom hebben de 125cc'tjes in de gp's het dan?? Ik snap het opzich wel een beetje dat het pas bij een bepaalde snelheid kan werken, druk moet namelijk groter worden dan aanzuigkracht imo.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 15-9-2003 21:26 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

Enkel de ontluchting op box aansluiten moet dan genoeg zijn of hoe moet ik dat zien??
En rudy, jij beweert dat het enkel bij 200+ werkt, waarom hebben de 125cc'tjes in de gp's het dan?? Ik snap het opzich wel een beetje dat het pas bij een bepaalde snelheid kan werken, druk moet namelijk groter worden dan aanzuigkracht imo.


200+ is ook onzin, bij 100 merk je ut al een beetje
 
Pingu 15-9-2003 21:28 Print reply
Posts: 1842
Je moet niet vergeten dat de motor zelf ook erg snel lucht aanzuigt he, 200km/h lijkt me ook wat hoog maar ja.. wie weet..
Antwoord, jij schijnbaar jij zegt dat je het bij de 100 merkt.. dus, jij hebt het getest?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 15-9-2003 21:29 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Je moet niet vergeten dat de motor zelf ook erg snel lucht aanzuigt he, 200km/h lijkt me ook wat hoog maar ja.. wie weet..
Antwoord, jij schijnbaar jij zegt dat je het bij de 100 merkt.. dus, jij hebt het getest?


Nope, hoor ik van verschillende mensen, dus ga er van uit
 
SIWWN 15-9-2003 21:34 Print reply
Posts: 7079
Laten we het erop houden dat het stationeer niet werkt


 
User 927 15-9-2003 21:35 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Laten we het erop houden dat het stationeer niet werkt




En 8eruit ook niet
 

Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved