Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke maat carb.?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12026 - Welke maat carb.?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Urwein 15-9-2003 9:30 Print topicpost
Posts: 129
Ik heb eeb Aprilia Red Rose (met gereviseerde minarelli rv4), er zit een 65cc eurocilindro onder, met een 14/9 carberateur (met onbegrensde originele uitlaat).

Hij loopt nu 60 bij +- 7000 toeren, het lijkt mij dat de carb. veel te klein is...
Wat kan ik het best halen een 17/19 mm. ofzo? Heeft er iemand ervaring mee?

Nog een vraagje; ik heb er nieuwe koppelingsplaten inzitten (adige) met een paar ringetjes tussen de veren (anders gaat ie slippen), en een nieuwe versnellingsbak (de primaire en secundaire as).
Hij ontkoppelt alleen niet helemaal goed, ik krijg uhm ook niet zomaar in zn neutraal, alleen als de motor uit staat, slijt dit vanzelf in of doe ik iets verkeerd?! (Ik heb er nog maar zo`n 50km mee gereden).

Alvast bedankt!
 

bart de schakelgek 15-9-2003 10:08 Print reply

Posts: 5987
ik zou een 18 of 20 mm carberateur pakken voor die cilinder

en met je nieuwe koppelingsplaten... heb je ze in 2takt olie laten weken? zo niet dan kan het goed zijn dat ze nu al verbrand zijn
 
Limburger
Daan Da Man 15-9-2003 10:21 Print reply
Posts: 2064
op mijn eurokit 65 zat een standaard 9 mm carb. blies als een gek.... no prob.
 
stoffelsmichiel 15-9-2003 12:57 Print reply

Posts: 395
18mm maar eigenlijk niet groter.(lijkt mij)



 
Urwein 15-9-2003 16:02 Print reply
Posts: 129
Mmmm.... ik heb de koppelingsplaten niet in olie laten weken, moet dat dan?!
Het is wel een natte koppeling he, loopt dus al in olie... en ik heb de koppelingsdeksel er dus na het rijden alweer een keer afgehaald (om ringetjes tussen de veren te doen) en de koppelingsplaten zagen er niet erg 'verbrand' uit. :-0
 
Urwein 15-9-2003 16:02 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Urwein

Mmmm.... ik heb de koppelingsplaten niet in olie laten weken, moet dat dan?!
Het is wel een natte koppeling he, loopt dus al in olie... en ik heb de koppelingsdeksel er dus na het rijden alweer een keer afgehaald (om ringetjes tussen de veren te doen) en de koppelingsplaten zagen er niet erg 'verbrand' uit.
 
Hans F 15-9-2003 16:13 Print reply
Posts: 4326
door die ringetjes ontkoppeld hij niet goed en ja, je moet kop. platen voor montage laten weken in olie, maar ze zullen heus niet direct verbrand zijn.
 
Urwein 15-9-2003 18:19 Print reply
Posts: 129
Ow oeps dat van die koppelingsplaten wist ik niet, heeft het nu nog zin om ze alsnog in 2takt-olie te weken?!
En zo ja... hoelang moet je ze weken dan?

(Trekt de olie in mn blok niet van zelf in de koppelingsplaten?!?!)

En hoe stel ik de koppeling nou eigenlijk goed af (ik bedoel dat pennetje in de koppeling zelf, dus niet de stellers bij het handvat...)
 
Urwein 15-9-2003 22:35 Print reply
Posts: 129
Kan iemand helpen?!
Voor alle duidelijkheid;
Ik heb dus gereviseerd rv4 blok met nieuwe versnellingsbak, er zitten nieuwe adige koppelingsplaten in. Deze gingen bij +5000 toeren slippen, ik heb 4MM aan ringetjes tussen de (adige) koppelingsveren gezet, slippen doet ie dus niet meer . Maar het probleem is nu dus dat ie niet goed ontkoppelt (deed ie ook zonder ringetjes), hoort dit zo en slijt dit vanzelf, of is dit foute boel?! (Ik heb alles, als t goed, goeg afgesteld).

En kan het kwaad dat ik mn koppelingsplaten niet in 2t olie heb laten weken, en is dit eigenlijk wel nodig bij een natte koppeling, is het verstandig om het nu als nog te doen, en zo ja hoelang moet je die dingen laten weken?

Zo dat was alles....
 
SIWWN 15-9-2003 22:36 Print reply
Posts: 7079
Koppelingslaten nu nog inweken heeft geen zin meer


Maar als je je koppelingskabel losser zet dan? Ontkoppelt ie dan wel?
 
Urwein 15-9-2003 22:40 Print reply
Posts: 129
nee dan juist helemaal niet meer...
 
Urwein 15-9-2003 22:41 Print reply
Posts: 129
Zijn mn koppelingsplaten nu dan gauw naar de klote ofzo?! Om dat ik ze niet ingeweekt heb, of valt dat wel mee?!
 
SIWWN 15-9-2003 22:43 Print reply
Posts: 7079
Valt wel mee

Denk dat het gelijk staat als 1 x met slippende koppeling optrekken ofsow...


 
-jaZper- 15-9-2003 22:57 Print reply

Posts: 3841
man doe eens relakst
je wil niet weten wat mijn koppelingsplaten te verduuren hebben, als ik netjes 50 rij en ik geef een dot gas dan gaat de koppeling even slippen.
altijd slippend optrekken enzo en hij doet het nogsteeds prima
 
groene motoren gaan harder
Urwein 15-9-2003 23:03 Print reply
Posts: 129
Owwww...
Ik dacht al, straks kan ik weer nieuwe platen halen....

Maar heeft iemand nog een idee over het niet willen ontkoppelen?!
 
SIWWN 15-9-2003 23:05 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB_racing

man doe eens relakst
je wil niet weten wat mijn koppelingsplaten te verduuren hebben, als ik netjes 50 rij en ik geef een dot gas dan gaat de koppeling even slippen.
altijd slippend optrekken enzo en hij doet het nogsteeds prima


Bij mijn MB (57mm) in de 3 en 4 nog als je overschakelde

Heb al nieuwe platen gekocht
 

Dit topic is 907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved