Quote: Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah
bij motoren word het wel gedaan. ringen in de inlaat of uitlaat. dus het valt wel mee denk ik?
viertakt...vloeistofgekoeld...
need i say more?
2takt wordt gesmeerd/gekoeld door de olie bij de benzine (goh, nieuw voor je marcel?) en als je dan je inlaat afknijpt krijgt ie ook minder benzine, die tevens koelt..
bij viertakt wordt ie ongetijfeld ook gekoeld door het mengsel dus daar zal het ook niet verschrikkelijk goed zijn.
de uitlaat afknijpen bij 2takt suckt, dan blijft er uitlaatgas achter in de cilinder (al helemaal als je de inlaat ook nog es afknijpt)
hierdoor krijg je roetvorming, motor vervuilt als de tyfus enzo, niet goed dus.
bij viertakt wordt het mengsel er hoe dan ook uitgedrukt door de zuiger (ok blijft waarschijnlijk wel ?ets achter maar minder dan bij 2takt)...
ik ben zwaar van mening dat het afknijpen bij de inlaat al helemaal niet goed is, en bij de uitlaat ook niet.
edit: de beste manier om imho 2takt te begrenzen is de gasschuif te fucken dat ie maar half open gaat ...
de rest van de begrenzers is niet goed..
toch trekt ie em wel voltoeren met halve gasschuif (bij mij tenminste wel) dus dan heb je nog steeds dat ie een te arm mengsel krijgt...maar daar is vast wel wat aan te fixen.
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 16-9-2003 15:00
|