Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburator begrenzen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12022 - carburator begrenzen?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GroesNap 16-9-2003 13:44 Print reply
Posts: 230
Ik begrens mn brommer door wat in de carb boven de gasschuif te stoppen, zodat die niet meer zo ver open kan.
Maar tis wel 4takt... wat minder vastloopgevoelig dus dan kan dat zonder problemen.
 
Martijn 16-9-2003 14:46 Print reply
Posts: 10000
ik zat zoiets laatst nog es te bedenken:

is net zoiets als een 26mm carb op een 20mm inlaat...de aanzuigsnelheid is dan erg groot in de inlaat, maar eenmaal bij de carb is de luchtsnelheid opeens veel minder (door grotere diameter)....en dat loopt imho fucking kut.


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
jackmasterTZR 16-9-2003 14:50 Print reply

Posts: 3062
dat van die 4 mm is wel heeeeel erg klein denk niet dat je dat vaak moet doen. en nee ik weet het er staat dat je dat 1 keer in de 2 weken doet maar toch het is denk gwoon niet goed ervoor.




Dit bericht is ge-edit door jackmaster op 16-9-2003 14:55
 
Ralf 16-9-2003 14:51 Print reply

Posts: 9073
In my humble opinion.
 
Martijn 16-9-2003 14:54 Print reply
Posts: 10000
Ik Moet Hard Overgeven.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-9-2003 14:55 Print reply

Posts: 5996
bij motoren word het wel gedaan. ringen in de inlaat of uitlaat. dus het valt wel mee denk ik?
 
ik haat mensen
Martijn 16-9-2003 14:59 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

bij motoren word het wel gedaan. ringen in de inlaat of uitlaat. dus het valt wel mee denk ik?


viertakt...vloeistofgekoeld...
need i say more?

2takt wordt gesmeerd/gekoeld door de olie bij de benzine (goh, nieuw voor je marcel?) en als je dan je inlaat afknijpt krijgt ie ook minder benzine, die tevens koelt..

bij viertakt wordt ie ongetijfeld ook gekoeld door het mengsel dus daar zal het ook niet verschrikkelijk goed zijn.

de uitlaat afknijpen bij 2takt suckt, dan blijft er uitlaatgas achter in de cilinder (al helemaal als je de inlaat ook nog es afknijpt)

hierdoor krijg je roetvorming, motor vervuilt als de tyfus enzo, niet goed dus.
bij viertakt wordt het mengsel er hoe dan ook uitgedrukt door de zuiger (ok blijft waarschijnlijk wel ?ets achter maar minder dan bij 2takt)...

ik ben zwaar van mening dat het afknijpen bij de inlaat al helemaal niet goed is, en bij de uitlaat ook niet.

edit: de beste manier om imho 2takt te begrenzen is de gasschuif te fucken dat ie maar half open gaat ...

de rest van de begrenzers is niet goed..

toch trekt ie em wel voltoeren met halve gasschuif (bij mij tenminste wel) dus dan heb je nog steeds dat ie een te arm mengsel krijgt...maar daar is vast wel wat aan te fixen.

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 16-9-2003 15:00
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved