Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nou is het niet meer leuk....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11959 - nou is het niet meer leuk....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarcelMt5 12-9-2003 21:17 Print topicpost

Posts: 788
oke ik had dus mijn onsteking binnengekregen die erop gezet. met de klok mee omdat het vliegwiel ertegen in draait.

maar ik mis een groene draard van de onsteking.... ik dus naar die brommerhoer zegt ie:groen? das de massadraad bij honda, dat maakt niet uit je moet em gewoon kunnen starten.
NOU DIKKE LUL MET DIE KEREL, HIJ START VERDOMME DUS MOOI NIET ik heb alles GOED aangesloten, benzine, bougie is nieuw, enz....
dus waar het nu aan ligt weekni. ik vind het ook niet tof meer hoor als er af en toe wat naar de klote gaat tot daar aan toe, als er iets kapot is en je fixt het dan wil je VERDOMME RESULTAAT!!! en als je dat niet krijgt word je zwaar DEPRI!

als iemand ideen heeft waar het aan kan liggen laat het me weten, degene die em voor me komt maken krijgt een krat bier!
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.

Blukaap 12-9-2003 22:18 Print reply

Posts: 10006
Ehhh ??

Dr komt als het goed is een groene draad van je ontsteking af, die moet je ergens op het frame aarde laten maken.
En je bobine bobine moet een goede aarde hebben, net zoals de CDI.
In principe moet ie dan starten.
 
Bastila is lief
User 927 12-9-2003 22:21 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ehhh ??

Dr komt als het goed is een groene draad van je ontsteking af, die moet je ergens op het frame aarde laten maken.
En je bobine bobine moet een goede aarde hebben, net zoals de CDI.
In principe moet ie dan starten.


Die mist ie juist

Maar goed, zoeken waar dat ding normaal aanzit, nieuwe aan solderen en die aarde laten maken
 
Honda_boy 12-9-2003 22:21 Print reply

Posts: 555
vonkt hij dan wel??

groene draad moet wel op frame zitten, bij mij was groene bij CDI ook over --> ging ook niet meer.
 
Honda rulezzz !!!
Blukaap 12-9-2003 22:23 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

[...]


Die mist ie juist

Maar goed, zoeken waar dat ding normaal aanzit, nieuwe aan solderen en die aarde laten maken


Ik zeg alleen maar "als het goed is".
Dan moet ie zelf concluderen dat het bij hem dus echt niet goed zit .
 
Bastila is lief
User 927 12-9-2003 22:26 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[...]


Ik zeg alleen maar "als het goed is".
Dan moet ie zelf concluderen dat het bij hem dus echt niet goed zit .


Harrie, proefondervindelijk onderzoeken werkt niet met ontstekingen, daar zijn ze iets te duur voor

Kijk, met een benzinekraantje kun je ze ut zelf wel ff aan laten klooien, maar je laat ze niet eerst 3 ontstekingen verneuken voor je ze vertelt hoe ut werkt
 
PlaceR 12-9-2003 23:16 Print reply
Posts: 1588
had me nou maar ff geinboxd heb er nog 1 ligge

maar as die brommerhoer je een ontsteking verkoopt (imi of honda ori of??)

dan moet het iets goeds zijn. en misschien heeft hij wel gelijk dat hij massa met blok maakt ofzo?
 
Saknet 12-9-2003 23:24 Print reply

Posts: 10355
groene draadje is bij me MT voor neutraallampje die sluit je aan onder de plek waar onsteking komt.. zit zon goudkleurig rond dingetje..

bovenstaande niet van toepassing als mijn conclusie klopt dat je zon draadje bedoeld die onder je tank aangesloten word op kabelb00m..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 12-9-2003 23:25
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blukaap 13-9-2003 0:51 Print reply

Posts: 10006
Groen-rood is voor de neutraalschakelaar...
Groen zit er nog ergens apart op, ik geloof dat die met een ringetje aan het boutje van de ontstekingsspoel (zwart-rode draad) zit.


Overigens komt die groene draad uiteindelijk op je frame uit, samen met de groene draad vd bobine en CDI en wat er verder nog aan groene draden rondslingert


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 13-9-2003 0:52
 
Bastila is lief
Knoxville 13-9-2003 8:38 Print reply

Posts: 1454
Die hoeft niet aangesloten te zitten om te starten. Je kan ook op een andere manier de cdi etc.. massa geven.. Als hij nu gewoon even een massadraad aan zijn frame maakt. Die vastmaken aan die groene draad die uit de kabelboom komt. Dan zou hij weer moeten starten.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
MarcelMt5 13-9-2003 10:00 Print reply

Posts: 788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Die hoeft niet aangesloten te zitten om te starten. Je kan ook op een andere manier de cdi etc.. massa geven.. Als hij nu gewoon even een massadraad aan zijn frame maakt. Die vastmaken aan die groene draad die uit de kabelboom komt. Dan zou hij weer moeten starten.



ja lkkr hoor FF, kerel ik ben al lang blij dat ik mijn mt weer in elkaar heb. ik ben egt niet technisch genoeg om te weten hoe dat werkt verder hoor met al die draden! maar als je ff iets duidelijker kan zijn dan wil ik het graag proberen.
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.

Dit topic is 601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved