Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Pro Forum - Topic #11939 - Zelf versnellingsbak maken
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 91796 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
18-9-2003 19:50 |
Posts: 5327 |
zeker is dat de bak wel, , alleen de koppeling en het blok is weg. binnenste van de koppeling schuift normaal over dat asje.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Luc |
18-9-2003 20:00 |
Posts: 3590 |
Dan lijkt mij het nog niet zo'n probleem om pas te maken, of lijkt da mar?
naja, de achterkant zal wel et grootste probleem zijn
|
|
|
|
Neonlampje |
21-9-2003 16:33 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
mja, ik wil eik nog steeds niet een ander differentieel/steekassen/dommen/wielen kopen, want dan bl?jf ik bezig;
@lude, weet jij zeker dat dat niet pas te maken is?
want zit dat differentieel en versnellingsbak hier nou aan elkaar?
ik kan nl enkel het differentieel herkennen...
dat 4kante ding erachter is de versnellingsbak...
daarvoor zit het differentieel, wat wel verwarrend dat de ingaande as dus voor het differentieel zit... maar als je t ding in t echt ziet herken je alles meteen!
|
|
|
|
Martijn |
21-9-2003 18:11 |
Posts: 10000 |
je legt het vaag uit lude...
het differentieel zit tussen de wielen (assen) en de bak...op het plaatje er dus idd voor...
maar ik maakte eruit op dat ie voor de versnellingsbak zat hehehe...
is een voorwielaangedreven ding toch? zo te zien...aangezien de wielen aan de bak zitten...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
22-9-2003 10:38 |
Posts: 14825 |
neej...
ff 1337 ascii-arten :
edit: GVD, dit werkt dus ook niet...
zo ziet dat ding eruit.. nu heb je een ingaande as vanaf je boxermotor, die gaat als je zo kijkt door het differnetieel heen..
daarachter, het 4kante ding is je versnellingsbak...
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-9-2003 10:39
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-9-2003 10:39
|
|
|
|
Luc |
22-9-2003 22:59 |
Posts: 3590 |
hmmzz, dat gedeelte snap ik nu, wel vaag hoe ze dat bij Citro?n hebben gedaan, wrom niet gewoon Blok->versnellingbak->differentieel
Maargoed,
ik ben dus afgelopen week op een autosloop gaan kijken, en die hij weinig soeps voor me in de aanbieding; naja, hij had wle versnellingsbakken, mar ammel veels te groot
dus daarom ga ik deze week naar een Eend sloper, en es kijken, of het egt onmogelijk is om een eenden bak deronder te fleppe, want waar ik mee zit, is dat de versnellingsbak niet te groot moet zijn, hij moet een versnelling hebben, waarbij de verhouding 1:1 is;
en hij moet pas te maken zijn..
Mar als ik et zo bekijk, zal et niet makkelijk worden, maar lude, is het volgens jouw egt gewoon onmogelijk om een eendenbak derin te stouwe?
ik ga binnekort zowiezo eens met mijn eigen ogen bekijken, want ik geloof jeniet et MOET passend te maken zijn, anders ken je mij nog niet
|
|
|
|
Neonlampje |
22-9-2003 23:02 |
Posts: 14825 |
waarom ze t niet zo doen, is omdat zo de motor veel minder klein wordt, en je toch je luchtkoeling aan de voorkant behoudt...
verder past het wel.. verhouding 1:1 krijg je niet, dat is gewoon simpel...
en passend is t wel te maken, maar dan moet je je andere differentieel weg gooien.. anders maak je t echt te omslachtig!!
|
|
|
|
Luc |
23-9-2003 8:04 |
Posts: 3590 |
hmzz, ik zal vandaag eens iemand vragen, en kijken wat die er van vind, die heeft er nl ook verstandvan...
btw, ik maak vandaag ff foto en maten van die steekassen van die BMW die erop moeten passen,
lude, zou jij dan ff bij zo'n differentieel willen kijken of die erop passen/pas te maken zijn, niet dat ik er een hele andere kop op moet maken
dan moet nl het hele differentieel uit elkaar, en dat wou ik eigenlijk zo laten zitten omdat het goed is, i.v.m pakkingen e.v lagers
|
|
|
|
Neonlampje |
23-9-2003 11:02 |
Posts: 14825 |
eh, ja waar moet ik nu naar kijken? of de steekassen van een bmw op eenden bak kunnen?
|
|
|
|
icewim |
10-10-2003 19:56 |
Posts: 93 |
Hoi; ik weet niet of het te laat is, maar zou zoiets wat ik getekent heb (sorry, ben daar niet goed in) niet makkelijk in elkaar te zetten zijn voor jou?
De assen en tandwielen snap je wel; zoals het nu staat heb je een prise-direct en verschuif het tandwiel met de pijl in die richting en je hebt een achteruit. Voordeel hiervan is dat het compact KAN zijn; je kan het zo klein maken als je wilt!
Ik zou wel tandwielen van een bestaande bak gebruiken; die dingen zijn toch wel erg gehard en dus krijg je niet zo erg snel problemen lijkt mij.
FF plaatje erbij natuurlijk....
Dit bericht is ge-edit door icewim op 10-10-2003 19:57
|
|
|
|
Luc |
25-10-2003 22:49 |
Posts: 3590 |
al die tijd had ik je reply niet gezien,
mar toch, erg duidelijke tekening, en zo ziet het er ook vrij "simpel" uit, (voormensen met een computergestuurdedraaibank dan )
ik had er niet aan gedacht, om aan de onderste as maar ??n tandwiel te maken, alweer stukje makkelijker...
ik zit dus nog te twijfelen, Opel Kadett versnellingsbak is moeilijker pas te maken, mar dan heb ik wel verschillende "gieringen" en dan nog de versnellingen van het blok,
en bij dat ontwerp hierboven; ??n vaste vertanding,
et voordeel van de opell kadett versnellingsbak is; dat als het blok niet sterk genoeg is, dat ik em dan simpel een versnelling lager zet, en dan met motorblok gewoon verder kan schakelen;
nadeel, et kan alleen maar kapot, kan uiteraard bij het zelfgemaakte ook maja,
en die versn.bak van kadett neemt meer ruimte in, waardoor blok hoger komt te hangen, waardoor ik dalijk kan wheelien
|
|
|
|
Dit topic is 91796 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|