Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keerringen tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11918 - keerringen tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThijsS 11-9-2003 9:38 Print topicpost
Posts: 109
Ik ga mijn tsx blok reviceren. Nou staan hier op de site (in de faq) de volgende maten:

linkerkrukaskering-> 18 30 4
rechterkrukaskering 28 47 7.3

Bij mijn brommerzaak (massink) zeggen ze dat 26 47 7.3 goed is. Maar die is dus echt fout?

En bij het rechterlager staat 6204N wat betekend die N precies; Dat er een sleufje is ingevreest of dat er een ring omheen zit?

Dit bericht is ge-edit door ThijsS op 11-9-2003 10:23
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-9-2003 10:01 Print reply

Posts: 17929
keerringen is een faq voor

en die n staat voor die ring idd maar je kunt ook een lager zonder ring pakken het lager kan toch niet verschuiven!

Keeringen :

Krukas links : 18x30x4
Krukas rechts : 28x47x7,3
Tandwiel as : 20x35x5
Versnellings as : 12x22x9
Koppeling as : 17x5x5


kijk eens aan
als je een andere maak pakt past het niet helemaal nee alleen de duikte van de keerring mag wat verschillen dus als je van de 28 26 maakt past die niet over je kruk

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 11-9-2003 10:06
 
scooterkiller 11-9-2003 10:06 Print reply

Posts: 2987
Ring is wel een pre, want als ik de borgplaat van die ring eraf haal kan ik zo met een schroevendraaier het lager er uit halen om de keering te vervangen.
Dus er is echt wel een kans dat het lager er uit trilt zonder ring

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-9-2003 10:10
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Ralf 11-9-2003 10:29 Print reply

Posts: 9073
Het lager kan nergens heen, zit geklemt tussen die trap in de kruk en de plaat die je er tegen aan schroeft.
Ring is imho niet noodzakelijk, maar ik doe er toch altijd 1 met ring in
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-9-2003 11:42 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Het lager kan nergens heen, zit geklemt tussen die trap in de kruk en de plaat die je er tegen aan schroeft.
Ring is imho niet noodzakelijk, maar ik doe er toch altijd 1 met ring in


hebben wij daar niet al eens een discussie over gehad?

heb lang gezocht maar hier issie: http://www.brommerforum.nl/showtopic/8223




hoppa 1000 replies ik wil ook bleuw op kaartje!

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 12-9-2003 18:16
 
Ralf 11-9-2003 11:48 Print reply

Posts: 9073
Yup
 
SkaBla [Pim] 11-9-2003 13:07 Print reply

Posts: 4659
26 die in het keerringen setje zit past NIET!!! ook niet wat je brommerboer zegt je moet 28 hebben!!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ThijsS 11-9-2003 13:21 Print reply
Posts: 109
Over hoe moet de keerringen er eigenlijk in. Aan de linkerkant(ontsekingskant) met de veer naar binnen dat weet ik maar aan de rechterkant? Ik dacht met de veer richting de olie dus richting de koppelingskant.
 
scooterkiller 11-9-2003 15:22 Print reply

Posts: 2987
Ook naar binnen dus andersom dan wat jij zegt.
Keering aan de carterolie kant heeft er ook blokkies opzitten die tegen je lager aan leunen zodat die niet stuk draait, mits je natuurlijk de goeie ori keering hebt.

Enne julie kunnen zo veel zeggen maar meneer Suzuki heeft het niet voor niets zo gemaakt en ik hou het ook liever zo als het hoordt, gewoon ori met ring.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Tsxdude AKU MicheL 11-9-2003 16:08 Print reply

Posts: 10676
ik heb gewoon orginele setje gekregen en ik had dus die ene keering erby gevraagt, had die sukkels van vdh er weer nie bygedaan naja, dan moet dezelfde er maar weer in

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved