Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt diesel??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11902 - 2-takt diesel??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 10-9-2003 19:23 Print reply
Posts: 1755
Hehe maar das ook mooi spul

Zal ook wel een flinke kickstarter op zitten
 
Mr. 4-takt 10-9-2003 19:35 Print reply
Posts: 277
Zal wel ff duren voordat je dat onder je brommer krijgt
 
RUTGER_86 10-9-2003 20:03 Print reply

Posts: 1183
ik heb op mijn oude werk ook vaak zat aan motoren gesleuteld van boten (deutz) die hebben 34liter 2 taks diesels. is un heel mooi systeem hoor 1 uilaat klep en spoelpoorten inlaat gaat via un soort luchtpomp
 
DE MANNE VAN JANNE
De Schout 11-9-2003 14:56 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

[...]


lanz bull? 1cil 2 takt, maar geen 10000cc, maar ik dagt iets van 1500 of 2000 cc, nog heel wat voor 1 cil, maar 10000cc, nee.

pk's weetik zo niet


lanz bulldog heeft zeker wel een cilinder inhoud van rond de tien liter.

is niet al te lang geleden nog eens een topic over giewist dacht ik..
 
tune tweak fiddle bang bummer
bart de scootergek 11-9-2003 16:35 Print reply

Posts: 8916
lanz bulldog zijn 2 boeren waar ik me crossmotor heb staan aan het reviceren. kan in ieder geval me vuist in de cilinder stoppen en ik heb het bigend gezien. vind het geluid wel apart.
 
Honda RC-33
superior mt7 11-9-2003 16:42 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Idd, 2t was er eerder dan 4t


ik wil niet wijsneuzerig doen maar de 4 t was eerder . uitgevonden door de heer otto ergens in 1860-1870
 
V8
jackmasterTZR 11-9-2003 16:44 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

[...]


ik wil niet wijsneuzerig doen maar de 4 t was eerder . uitgevonden door de heer otto ergens in 1860-1870


2t werd uitgevonden door carl benz. en de 4t is zoals jij zegt van otto een uitbreiding daarop
 
User 927 11-9-2003 16:45 Print reply

Posts: 6405
Jah... tis goed met je... Benz vond de eerste benzine motor uit, en je gaat mij niet vertellen dat ie toen al een kleppen systeem met een dubbele slag had uitgevonden om benzine uit te sparen...
 
Ralf 11-9-2003 16:46 Print reply

Posts: 9073
De 4 takt die wij kennen, dus met zuigers die op en neer gaan en kleppen, heet dat ook heel toepasselijk de "Ottomotor".
 
MartinPELT 11-9-2003 16:46 Print reply
Posts: 46
Kep een 6 takt op autogas.
 
anders blaat je ff....
Neonlampje 11-9-2003 16:50 Print reply

Posts: 14825
Stoom-motoren waren er lekker eeerder, uitevonden door de meneer loco lekker puh
 
De Schout 11-9-2003 17:40 Print reply
Posts: 5327
benz vond de benzine motor glad nie uit volges mij. bouwde alleen de eerste auto. en ja, eerst de 4-takt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
superior mt7 11-9-2003 17:41 Print reply

Posts: 2675
joepie een mede gelover
 
V8
scooterkiller 11-9-2003 18:23 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

Als jullie eens een ?cht krachtige 2-takt diesel willen zien moet je hier ff klikken:
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl

Voorproefje:

Some facts on the 14 cylinder version:
-Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
-Length: 89 feet
-Height: 44 feet
-Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
-Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm





SLIK
 
BIERTJUH!!!!!!!!
barry 11-9-2003 18:27 Print reply

Posts: 7387
Quote:
TSX freak Gepost op: 10-9-2003 18:01
ik zit nu in de 2e werktuigbouwkunde met het pgo systeem






hey das leuk,d oe precies het zelfde, en ook pgo

moest het ff kwijt
 
He?

Dit topic is 6308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved