Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Help mij even met mijn vragen aub.......

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11889 - Help mij even met mijn vragen aub.....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotappel86 9-9-2003 23:43 Print topicpost

Posts: 2679
Hoi mensen ik heb een 70cc malossi en 20mm mikuni en een homoet onderlangs op mijn dtr.

Hoe krijg ik dit sneller dneken jullie het loopt nu rond de 100 105...

kan ik nog grotere carberateur doen en wat dan...

en wa denken jullie van een powerbox(is nie voor top maar power is omzetbaar in snelheid)

en wa denke jullie van een powderfilter....

Ps: ik wil me cilinder nie laten tunen( moet nie te hard slijten allemaal)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

scooterkiller 10-9-2003 2:58 Print reply

Posts: 2987
Carbo tot 24mm kan meer op eigen risico, kan wel wat kilometertjes schelen.
Powerbox meer koppel, snellere reactie bij het schakellen, niet meer vermogen.
Powerfilter hoop herrie weinig resultaat.

Daarnaast kan je je membraam kleppen vervangen voor carbon, scheelt niet merkbaar veel maar is wel veiliger voor je cilinder voor als een van de kleppen breekt.

105 is een mooie snelheid


 
BIERTJUH!!!!!!!!
huh 10-9-2003 10:06 Print reply
Posts: 1755
Als je geld hebt...op maat uitlaatje?

En je kan wat aan je ontsteking gaan doen, binnenrotor dr op dus
 
FastCrosser 10-9-2003 11:05 Print reply
Posts: 473
Nou, echt superveel sneller gaat zo'n hoge crosser met 70cc toch niet? Er zijn weinig mensen die harder dan 105-110 gaan met 70cc op DTR/MTX/TSX achtige brommers hoor! En die zijn allemaal getuned.

Je kunt er ook voor kiezen om hem heel klein beetje te tunen, dus niet gelijk radicaal alle spoel/booster-poorten en uitlaat poort tot zijn maximum vergroten, maar zoals Michiel RS bij mij deed, alleen die opstaande randjes weghalen, dan maakt ie precies een klein beetje meer toeren, maar niet zoveel dat ie er veel sneller van slijt, en hij heeft best wel veel meer kracht! Door dat heb ik ook 1 keer de 95 gehaald met mijn 50snel Suzuki TSX.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
kpotappel86 11-9-2003 0:15 Print reply

Posts: 2679
hey memebers bedankt voor de reactie's maar welk type powerbox raad je aan... en welk merk(ik heb geen vacuumkraan hey)

En wat schilt een raceontsteking... denken jullie
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
scooterkiller 11-9-2003 0:35 Print reply

Posts: 2987
Malossi heb ik goeie ervaring mee en die heeft altijd op een 70cc gezeten.

Doppler moet ook wel aardig zijn.

Polini vond ik ook wel redelijk maarja die zijn bijna niet meer te krijgen.

Edit : je moet zelf een gaatje in je spruitstuk maken waar je de powerbox op aansluit dmv een tule.

Raceonsteking geeft een veel betere gasreactie en iets meer vermogen het nadeel is alleen je lagers houden er niet van en je licht (als je er teminste een lichtspoel bij koopt) zal ook niet meer denderend zijn.


Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-9-2003 0:39
 
BIERTJUH!!!!!!!!
kpotappel86 11-9-2003 0:48 Print reply

Posts: 2679
ow ok bedankt dan hoor maar als mij gasreactie goed is....
heb het dus niet zo veel nut voor een powerbox begrijp ik....
of zie ik dit verkeerd in......
en welk merk raad je me nou aan dan...
en het verschil in prijs...
en wa is een elektronische powerbox en de prestaties(zie 50cc.nl_

Alvast bedankt(weer)

Groetjes Kevin
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Mr Pain 11-9-2003 12:44 Print reply
Posts: 4966
als je een powerbox wil moet je hem zelf even uitrekenen (hoe dat precies gaat weet ik nu nog niethelemaal)

wat je wel kan doen (bij opvoeren moet je niet echt op slijtage letten! )

Binnenrotor
24mm mikuni vlakschuif carb
Cilindertunen
Kopaanpassen
Betere uitlaat (opmaat)
Goeie banden kan veel schelen of je cross banden hebt of goede wegbanden
 

Dit topic is 649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved