rs oxbow |
9-9-2003 17:43 |
Posts: 620 |
koop gewoon een gilera dna
en bouw die uit zodat hij er schakel uitziet, simpel toch
|
|
|
|
Martin mt5 knol |
9-9-2003 17:44 |
Posts: 2211 |
Koop dan gelijk eens scoot...
|
|
brommerforum stinkt |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
9-9-2003 17:47 |
Posts: 8499 |
blijf gewoon ontopic
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
maart |
9-9-2003 17:48 |
Posts: 717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
In frankrijk hebben mt5 rond gereden met vario, Omdat dat daar moest in het verleden
http://www.myhondamt5.cjb.net
Dit bericht is ge-edit door maart??h op 9-9-2003 17:49
|
|
|
|
CARMAGE |
9-9-2003 17:52 |
Posts: 151 |
Maar er is toch ooit een enduro brommer van Peugeot geweest die een volledige vario bak. Daarmee bedoel ik dus echt geen enkele versnelling een vriendin van mij rijd met zoiets rond. (maar ik vind het niet zo tof als schakelen je mist je motorrem)
|
|
Carmi |
|
Kampersjaak |
9-9-2003 17:57 |
Posts: 12285 |
dat is volgens mij een peugeot xp
volgens mij heet hij zo kep er eens 1 zien rijden bij rutten.
voor de rest ziet hij er uit als een crosser
Dit bericht is ge-edit door kamper sjaak op 9-9-2003 17:58
|
|
oderint dum metuant |
|
Joscross |
9-9-2003 18:31 |
Posts: 12501 |
Schakelbak - varioteur is dus echt onmogelijk.
Naarmate je toeren opbouwt word de varioteur groter waardoor je harder gaat. Zodra je schakelt zak je weer terug in toeren waardoor de varioteur kleiner waardoor je weer langzamer gaat rijden..
Mischien is het mogelijk om het systeem om te keren, een varioteur direct op de krukas, >slipkoppeling-> handmatige versnellingsbak. Als je de slipkoppeling weglaat krijg je weer het probleem hierboven
|
|
|
|
bart de scootergek |
9-9-2003 18:52 |
Posts: 8916 |
scooter heeft toch ook nog achterin een vertanding zitten en daar kun je ook verschillende vertandingen voor kopen, dus als je het systeem omdraait zou het wel kunnen en heb je de secundaire vertanding 4voudig maar is het wss nog niet rendabel.
|
|
Honda RC-33 |
|
SkaBla [Pim] |
9-9-2003 21:20 |
Posts: 4659 |
volgens mij krijg je zo iets: hiiiiiiiiinggggg, hinngggggggg, hiiiinnnngggg, hinngggggg, hinggggg,(5 bak zeg maar) dus zou je in principe altijd in de 5 kunnen rijden en dan de vario laten werken, maar das net zo iets als in de 5 weg rijden met heeeeeeel erg slippende koppeling..niet er handig dus
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
CARMAGE |
9-9-2003 21:27 |
Posts: 151 |
Ik blijf de bedoeling toch niet snappen. Stel je wil die vario erin. Dan heb je toch totaal geen versnellingen meer nodig. Een vario kan de vertanding (of hoe noem je dat bij zoiets) toch oneindig veel keren veranderen. Het is dus belachelijk ook nog eens je vertanding te veranderen door er een versnellingsbak voor te zetten. All? dit lijkt mij een beetje dubbel werk. Als je dan toch een vario wil dan laat je hem toch al het werk opknappen en de plaats die je wint (door de versnellingsbak weg te nemen) kan je gebruiken om een soort koeling in te bouwen. Want dat gaat volgens mij ongelooflijk warm worden. Ik dacht toch dat er bij een scooter een soort van koeling langs loopt (bij in motor).
Dit lijkt mijn opvatting ofwel alles ofwel niets. Verder blijf je geen motorrem meer hebben en hoe ga je dan je brommer nog afremmen in een bocht (in geval van nood)
|
|
Carmi |
|
bart de scootergek |
9-9-2003 21:31 |
Posts: 8916 |
met je voeten , vind niet dat je de motorrem als argument kunt gebruiken want scooters en puchies hebben het ook niet en missen het ook neit
|
|
Honda RC-33 |
|
CARMAGE |
9-9-2003 21:40 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
met je voeten , vind niet dat je de motorrem als argument kunt gebruiken want scooters en puchies hebben het ook niet en missen het ook neit
Missen het niet? Als ik ermee rijd mis ik het toch. Puchies inderdaad niet zo erg, maar scooters absoluut wel. Maar die kan je zonder te remmen al niet goed door een bocht krijgen beginnen steeds te wiegen.
Als iemand het project toch doorvoert wil ik er wel een keer mee rijden? Als dat mag?
|
|
Carmi |
|
FBImme |
9-9-2003 21:47 |
Posts: 375 |
koop gewoon een peugot xp lc
nee naja ff serieus leuk idee maar denk idd dat het zeer lastig uit te voeren zal zijn en om het dan ook nog es goed te laten werken
Edit:Sorry.....was nog nie gereplyed toen ik zat te lezen....had msn openstaan en pagina nie refreshed....mijn fout
Dit bericht is ge-edit door Immpie op 9-9-2003 21:49
|
|
|
|
bart de scootergek |
9-9-2003 21:50 |
Posts: 8916 |
met die xp heb je toch nog steeds geen versnellingen
|
|
Honda RC-33 |
|
Baasbas |
10-9-2003 0:02 |
Posts: 2176 |
dat is toch ook het hele punt?
Als je een vario op die tandwielas zou zetten, draait hij niet snel genoeg in de lage versnellingen om "te schakelen". Dus zou je alleen in de hoogste versnelling kunnen rijden. En dus zijn alle andere versnellingen nutteloos geworden. Gevolg, je hebt geen versnellingen
/me proud xplc owner :P
Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 10-9-2003 0:04
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|